LA0498 3D pamati jaunajiem medijiem

Kods LA0498
Nosaukums 3D pamati jaunajiem medijiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Jekaterina Jevdokimova, Herberts Erbs
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Modulis sniedz teorētiskas zināšanas un pamatprasmes darbā ar 3D tehnoloģijām un 3D modelēšanu – gan digitāli, gan materiālā. Moduļa ietvaros tiek sniegtas teorētiskās zināšanas par 3D mākslas veidošanās pamatprincipiem, izcelšanās vēsturi, 3D tehnikām un estētiku, paplašināto realitāšu (VR un AR) lietojumu mākslas, kultūras un dizaina produktu radīšanā. Modulī tiek apgūta arī veidošana materiālā, attīstot un nostiprinot zināšanas par trīsdimensionālas formveides pamatprincipiem..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
CILNIS: Ciļņa pamatnes, karkasa un pamatplaknes izveide. Darba pakāpeniska, secīga attīstīšana. Galveno pamatformu ieskicēšana. Ciļņa svarīgāko pamatmasu uzlikšana. Ciļņa formu pilveidošana un darba plastikas apvienošana noslēguma fāzē. Galveno masu un pamatformu korekcija. Noslēdzošaā plastiskā apvienošana. 16 40 0 0
APAĻSKULPTŪRA Pilnplastikas objekta veidojums – Skulpturāls veidojums, risināts izmantojot stilizācijas paņēmienu, mērķtiecīgi paredzot tā novietošanu interjerā vai eksterjerā Skiču izveide. Pamatnes un karkasa sagatavošana. Galveno pamatformu izveidošana un nostiprināšana. Noslēdzošā plastiskā korekcija un darba pabeigšana. 16 10 0 0
Ievads 3D tehnoloģiju vēsturē. Iepazīstināšana ar bakalaura un maģistra programmas Jauno mediju māksla un dizains studentu darbiem, kas veidoti dažādās 3D tehnikās, paņēmienos. 4 10 0 0
Māksla, dizains un 3D tehnoloģija, mākslinieciskie paņēmieni un to radīšanas veidi un metodes. 3D tehnikas. Studentu prezentācijas par izvēlēto 3D tehnoloģiju. 8 4 0 0
Interaktīvie mediji (virtuālā realitāte un augmentētā realitāte) un lietotāja iesaiste. 3D projekcijas un hologramas. 4 0 0 0
3D stāstniecība. 360 grādu video veidošanas, apstrādes un eksponēšanas pamatprincipi. 360 grādu naratīvs. Lietotnes. Fotogrametrija. 12 0 0 0
Izstrādāto – naratīvā balstīto 360 grādu video eksponēšana un testēšana. 4 40 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Moduļa mērķis ir attīstīt zināšanas un prasmes par trīsdimensiju objektu izstrādi digitāli un materiālā. Uzdevumi: 1. Veidošanas pamattehniku apguve mālā; 2. Māla objekta izstrādes tehniku apguve; 3. Digitālo 3D modelēšanas un eksponēšanas tehnoloģiju vēstures un tendenču apguve; 4. 360° video izstrādes apguve.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
- Iegūtas pamatzināšanas digitālo 3D tehnoloģiju attīstības vēsturē un pielietošanas veidos; - Iegūtas pamatprasmes izveidot māla cilni; - Iegūtas pamatprasmes izveidot māla apaļskulptūru; - Prot mērķtiecīgi izvēlēties un apvienot dažādas 3D formveides (digitālās un materiālās) tehnikas mākslinieciska mērķa sasniegšanai; - Prot izveidot un prezentēt 360° video vai vidi. - Tiek vērtēta studiju uzdevumu prezentācija ekspozīcijā. Kritēriji: - Projekta atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem. - Māksliniecisko ideju oriģinalitāte. - Tehniskais izpildījums. - Prezentācijas kvalitāte. - Darba secīgums un savlaicīgums.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācija par izvēlēto digitālās 3D tehnoloģijas veidu, metodi - 20%
Cilnis – dabas formu studijas - 15%
Ģeometriska ciļņa kompozīcija - 15%
Apaļskulptūra ar deformācijas iespējām - 20%
Eksāmens: 360° video darba (3–5 min) izstrāde un prezentācija - 30%
 
Priekšzināšanas Bez priekšzināšanām
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]