| Kods | LA0496 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Digitālās grafikas dizaina studija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datormācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ilva Magazeina-Līduma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss attīstīta studentu spēju strādāt ar dažādām digitālās grafikas formām, iemāca saprast to specifiku un tehnoloģijas, kā arī izmantot tos dažādu vizuālo projektu radīšanā, tostarp animācijā, dizainā, drukā un digitālajā vidē. Nodarbības apvieno teoriju un praktiskus uzdevumus, nodrošinot vispusīgu un mūsdienīgu apmācību digitālajā grafikā un 3D modelēšanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu zināšanas, prasmes un radošās spējas darbā ar digitālo grafiku un 3D modelēšanu, nodrošinot izpratni par dažādu vizuālās komunikācijas formu tehnoloģisko pielietojumu dizaina, animācijas, drukas un digitālās vides projektos. Studiju kursa uzdevumi: - nodrošināt teorētiskas zināšanas par rastrgrafikas un vektorgrafikas principiem, to īpašībām un pielietojumu; - apmācīt praktiskās prasmes digitālās grafikas apstrādē un vizuālo efektu pielietošanā; - iepazīstināt ar 3D modelēšanas vidi, tās rīkiem un darba principiem; - attīstīt prasmes veidot un modificēt 3D objektus, pielietot tekstūras, materiālus un apgaismojuma iestatījumus; - veicināt spēju patstāvīgi pielietot apgūtās zināšanas vizuālu projektu izstrādē un prezentācijā; - rosināt radošu domāšanu un vizuālās valodas izpratni dažādu digitālo platformu kontekstā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Pārzina rastrgrafikas un vektorgrafikas pamatus, to īpašības un pielietojumu digitālajā dizainā.
Izprot 3D modelēšanas programmatūras vidi, 3D telpas principus un lietotāja saskarni.
Pārzina 3D modelēšanas pamatprincipus, tostarp objektu transformācijas, pamatformas un modifikatorus.
Pārzina UV izklājumu, tekstūru pielietošanu un materiālu veidošanu.
Izprot apgaismojuma un kameras nozīmi scēnas sagatavošanā renderēšanai.
Pārzina renderēšanas dzinēju darbības principus un pielietojumu. - Praktisko darbu/uzdevumu izpilde un eksāmens. Prasmes: Prot pielietot vektorgrafikas efektus un rastrgrafikas attēlu apstrādes paņēmienus vizuālo materiālu radīšanā. Spēj veidot un modificēt 3D modeļus, izmantojot dažādus rīkus un tehnikas. Prot veidot UV izklājumu un pielietot tekstūras un materiālus modeļiem. Prot iestatīt apgaismojumu un kameru, kā arī sagatavot scēnas renderēšanai. Spēj izmantot modifikatorus un modelēšanas rīkus, lai radītu gan ģeometriskas, gan organiskas formas. Prot strādāt ar dažādām digitālās grafikas formām un to integrāciju projektos. - Praktisko darbu/uzdevumu izpilde un eksāmens. Kompetences: Spēj analizēt un izvēlēties piemērotus risinājumus vektorgrafikas un rastrgrafikas apstrādei atbilstoši projekta prasībām. Spēj patstāvīgi izmantot rīkus efektīvai 3D modeļu veidošanai un vizualizācijai. Spēj pielietot apgūtās zināšanas un prasmes dažādu digitālo vizuālo materiālu izstrādē un pielāgošanā profesionālajām vajadzībām. Spēj sadarboties un komunicēt digitālās grafikas un 3D modelēšanas procesos, izmantojot nozares terminoloģiju un labākās prakses. - Praktisko darbu/uzdevumu izpilde un eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (vektorgrafika) - 20%
Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (rastrgrafika) - 15% Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (3D modelēšana) - 15% Eksāmens (patstāvīgi izveidota dizaina projekta prezentēšana, diskusija studentu grupā) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Pamatzināšanas vektorgrafikas un rastrgrafikas attēlu veidošanas principos un to apstrādes paņēmienos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||