LA0496 Digitālās grafikas dizaina studija

Kods LA0496
Nosaukums Digitālās grafikas dizaina studija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datormācība
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ilva Magazeina-Līduma
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss attīstīta studentu spēju strādāt ar dažādām digitālās grafikas formām, iemāca saprast to specifiku un tehnoloģijas, kā arī izmantot tos dažādu vizuālo projektu radīšanā, tostarp animācijā, dizainā, drukā un digitālajā vidē. Nodarbības apvieno teoriju un praktiskus uzdevumus, nodrošinot vispusīgu un mūsdienīgu apmācību digitālajā grafikā un 3D modelēšanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Drukas failu sagatavošana atbilstoši tehniskajām prasībām. Krāsu pārvaldība un izšķirtspēja drukas failu sagatavošanā. 6 8 0 0
Automatizācija dizainā: datu sapludināšanas pielietojums vizuālo materiālu sagatavošanā. 4 4 0 0
Vektorgrafikas vizuālo efektu iespējas un to praktiskais pielietojums. 4 6 0 0
Rastrgrafikas attēlu apstrādes paņēmienu klasifikācija un efektivitāte. 10 14 0 0
Ievads 3D modelēšanā un lietotnes vidē. Lietotnes saskarne un navigācija 3D telpā. 2 4 0 0
Objektu transformācijas: pārvietošana, mērogošana, rotācija. 4 6 0 0
Pamatformas (primitives) un to modificēšana. Edit Mode un modelēšanas rīki: ekstrūzija, sadalīšana, apvienošana. Modifieri: vienkāršas formas attīstīšana ar Mirror un Subdivision Surface. 16 18 0 0
Organisko formu modelēšana. 6 14 0 0
UV izklājums un tekstūru pielietošana. Materiāli un virsmas īpašības (Shaders) ar Shader Editor. 6 16 0 0
Apgaismojums un kameras iestatīšana. Renderēšana ar Eevee un Cycles. 6 14 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu zināšanas, prasmes un radošās spējas darbā ar digitālo grafiku un 3D modelēšanu, nodrošinot izpratni par dažādu vizuālās komunikācijas formu tehnoloģisko pielietojumu dizaina, animācijas, drukas un digitālās vides projektos. Studiju kursa uzdevumi: - nodrošināt teorētiskas zināšanas par rastrgrafikas un vektorgrafikas principiem, to īpašībām un pielietojumu; - apmācīt praktiskās prasmes digitālās grafikas apstrādē un vizuālo efektu pielietošanā; - iepazīstināt ar 3D modelēšanas vidi, tās rīkiem un darba principiem; - attīstīt prasmes veidot un modificēt 3D objektus, pielietot tekstūras, materiālus un apgaismojuma iestatījumus; - veicināt spēju patstāvīgi pielietot apgūtās zināšanas vizuālu projektu izstrādē un prezentācijā; - rosināt radošu domāšanu un vizuālās valodas izpratni dažādu digitālo platformu kontekstā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Pārzina rastrgrafikas un vektorgrafikas pamatus, to īpašības un pielietojumu digitālajā dizainā. Izprot 3D modelēšanas programmatūras vidi, 3D telpas principus un lietotāja saskarni. Pārzina 3D modelēšanas pamatprincipus, tostarp objektu transformācijas, pamatformas un modifikatorus. Pārzina UV izklājumu, tekstūru pielietošanu un materiālu veidošanu. Izprot apgaismojuma un kameras nozīmi scēnas sagatavošanā renderēšanai. Pārzina renderēšanas dzinēju darbības principus un pielietojumu. - Praktisko darbu/uzdevumu izpilde un eksāmens.
Prasmes: Prot pielietot vektorgrafikas efektus un rastrgrafikas attēlu apstrādes paņēmienus vizuālo materiālu radīšanā. Spēj veidot un modificēt 3D modeļus, izmantojot dažādus rīkus un tehnikas. Prot veidot UV izklājumu un pielietot tekstūras un materiālus modeļiem. Prot iestatīt apgaismojumu un kameru, kā arī sagatavot scēnas renderēšanai. Spēj izmantot modifikatorus un modelēšanas rīkus, lai radītu gan ģeometriskas, gan organiskas formas. Prot strādāt ar dažādām digitālās grafikas formām un to integrāciju projektos. - Praktisko darbu/uzdevumu izpilde un eksāmens.
Kompetences: Spēj analizēt un izvēlēties piemērotus risinājumus vektorgrafikas un rastrgrafikas apstrādei atbilstoši projekta prasībām. Spēj patstāvīgi izmantot rīkus efektīvai 3D modeļu veidošanai un vizualizācijai. Spēj pielietot apgūtās zināšanas un prasmes dažādu digitālo vizuālo materiālu izstrādē un pielāgošanā profesionālajām vajadzībām. Spēj sadarboties un komunicēt digitālās grafikas un 3D modelēšanas procesos, izmantojot nozares terminoloģiju un labākās prakses. - Praktisko darbu/uzdevumu izpilde un eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (vektorgrafika) - 20%
Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (rastrgrafika) - 15%
Praktisko darbu/uzdevumu izpilde (3D modelēšana) - 15%
Eksāmens (patstāvīgi izveidota dizaina projekta prezentēšana, diskusija studentu grupā) - 50%
 
Priekšzināšanas Pamatzināšanas vektorgrafikas un rastrgrafikas attēlu veidošanas principos un to apstrādes paņēmienos.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]