LA0492 Dizains: produktu identitāte

Kods LA0492
Nosaukums Dizains: produktu identitāte
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Digitālās humanitārās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Pēteris Riekstiņš, Rogier Gerben Jupijn, Līga Sakse
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Modulī studenti apgūs produkta vizuālās identitātes pamatelementu izstrādi. Apgūstot dizaina domāšanas pamatprincipus un vizuālās uztveres likumsakarības, kā arī programmēšanas valodas, studenti izveidos produkta logo, etiķeti, vizuālās identitātes vadlīnijas un responsīvu mājas lapu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mērķu un problēmas apzināšana Mērķauditorijas izpēte. Konkurentu uzskaitījums. Logo paraugi, kas atbilst izvēlētajam stilam. Produkta unikalitātes uzsvēršana. 2 0 0 0
Logo izstrāde Skicēšana. Vektorizēšana. Reverss. Prototipa izgatavošana. Testēšana. Logo raksturīgās tendences. Simetrija. Līdzsvars. Imitēta dinamika. 4 8 0 0
Iepakojuma dizains Produkta etiķete. Vēstījums uz etiķetes. Etiķetes funkcijas un izvietojums. Kā visu nepieciešamo izvietot uz etiķetes? Drukas tehniskie apsvērumi un dati. Drukas izdevumu budžets. Svītrkods. 3 mm pārlaides, krāsu kodi u.c. tehniskās prasības un dažādu drukas materiālu izmantošana. Kartspiede, ultraspīdīga UV laka, apdare ar spīdumiem, gumijas pārklājums, matējums. Izplatītākie produktu etiķešu veidi. 4 8 0 0
3 soļu princips: uzmanības piesaistīšana – intriga - vēstījums Kompozīcijas pamatprincipu atkārtošana. 4 8 0 0
Produkta prezentācija klientam. Produkta līnija. Prezentācijā jānorāda ieguvumi un iespējas. Etiķetes dizaina variācijas ar stilistiski līdzīgiem attēliem, ko ērti aizstāt ar līdzīga stila vizuālo kodu. 4 8 0 0
Zīmola atpazīstamība Vienota zīmola tēla veidošana, kas veicina zīmola atpazīstamību. Paraugi vienoti izstrādātām reklāmas veidnēm. Uzdevums analizēt attēlus, kuros ir iekodēti dažādi emocionālie vēstījumi, uzsverot, ka krāsa ir jutīgs vizuālās komunikācijas rīks un līdzeklis. 6 8 0 0
Ilgtspēja Ilgtspējīgu materiālu aktuāli paraugi. Problēmu risinājumi 2 6 0 0
Produkta fotogrāfija Dabisks un mākslīgs apgaismojums. Produkta izkārtojums un detaļas. Fons. Nevajadzīgie atspulgi. Ēnu koriģēšana. Produkta fotografēšana ietver stāstu ar gaismu, tonalitāti, asuma dziļumu, kadrējumu un kompozīciju. 4 6 0 0
Produkta identitātes dizaina vadlīniju prezentācijas un atgriezeniskā saite 4 20 0 0
Ievads, klātbūtne tiešsaistē (URL koplietošana sociālajos tīklos, SEO), lietojamība (responsīvs dizains) un iekļaujošs dizains (lasāmība, ekrāna lasītāji, kontrasta režīmi, vienkāršoti skati) 2 6 0 0
Tīmekļa tehnoloģijas, HTML, CSS, JavaScript, WordPress, Wix 4 6 0 0
Tīmekļa dizains, Figma, vietturu attēli, wireframes, Miro, Google Fonts 4 6 0 0
Tīmekļa programmēšana, HTML, CSS, Codepen.io 16 6 0 0
Studentu patstāvīgo darbu prezentācijas — produkta tīmekļa lapa 4 8 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Moduļa mērķis ir radīt izpratni par produkta vizuālās identitātes pamatprincipiem un svarīgākajiem elementiem. Uzdevumi: Veidot izpratni par web dizainu un produkta mājas lapas lietojamību un atrodamību, prasmes izveidot produkta logotipu, etiķeti, vizuālās identitātes vadlīnijas un mājas lapu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Izveidojusies izpratne par produkta identitātes pamatjēdzieniem; - Iegūtas pamatzināšanas par iepakojuma dizaina funkciju un pielietojumu praksē; - Vērtēšanas metodes: Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās. Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze. Eksāmena darbs (produkta identitātes vadlīnijas un produkta mājas lapas prezentācija). Kritēriji: Projekta atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte Tehniskā kvalitāte un pasniegšanas veids Regulārs darbs semestra laikā Eksāmena uzdevums tā prezentācija
Prasmes: - Zina un prot pielietot iekļaujoša un responsīva web dizaina pamatprincipus; - Prot izmanotot dažādas mājas lapu veidošanas platformas (WordPress, WIX, Squarespace); - Pārzina un prot izmantot dizaina un sadarbības rīkus (Figma, Miro, codepen.io, glitch.io), lai klientam izveidotu mājas lapas (HTML, CSS, JS) un nodrošinātu produkta pārstāvniecību tiešsaistē. - Vērtēšanas metodes: Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās. Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze. Eksāmena darbs (produkta identitātes vadlīnijas un produkta mājas lapas prezentācija). Kritēriji: Projekta atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte Tehniskā kvalitāte un pasniegšanas veids Regulārs darbs semestra laikā Eksāmena uzdevums tā prezentācija
Kompetence: - Iegūtas kompetences, kas nepieciešamas, lai patstāvīgi izmantotu dizaina domāšanas pamatprincipus atbilstoši savai specialitātei. - Vērtēšanas metodes: Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās. Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze. Eksāmena darbs (produkta identitātes vadlīnijas un produkta mājas lapas prezentācija). Kritēriji: Projekta atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte Tehniskā kvalitāte un pasniegšanas veids Regulārs darbs semestra laikā Eksāmena uzdevums tā prezentācija
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Logo dizains - 15%
Etiķetes dizains - 15%
Produkta vizuālās identitātes vadlīniju dokuments un prezentācija - 20%
Wordpress mājas lapa - 15%
Esošas mājas lapas piekļūstamības risinājumi - 15%
Mājas lapas dizaina izstrāde ar Figma un tās prezentācija - 20%
 
Priekšzināšanas "Interaktivitātes dizaina pamati jaunajiem medijiem" "Grafikas dizaina pamati jaunajiem medijiem"
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]