LA0489 Mediju mākslas un dizaina vēsture un attīstības tendences

Kods LA0489
Nosaukums Mediju mākslas un dizaina vēsture un attīstības tendences
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Digitālās humanitārās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Anna Priedola, Paula Vītola
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Modulis sniedz ieskatu nozīmīgākajās mediju mākslas un dizaina attīstības tendencēs 20. un 21. gadsimtā Latvijā un pasaulē, kā arī mūsdienu aktuālākajās tendencēs..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Rietumu mediju mākslas un dizaina vēsture no 20.gs. līdz mūsdienām. Analogo un digitālo mediju salīdzinājums. 12 32 0 0
Latvijas mediju mākslas un dizaina vēsture. no 20.gs. līdz mūsdienām. 12 6 0 0
Seminārs – Latvijas mediju mākslas un dizaina mantojums šodien. Intervija ar mediju mākslinieku vai dizaineru. Studentu prezentācijas. 4 8 0 0
Jaunāko tehnoloģiju un 2. līmeņa automatizācijas procesu (mašīnmācīšanās u.c.) lietojums mākslā un dizainā. Piemēru analīze un studentu patstāvīgais darbs. 32 26 0 0
Mediju mākslas vai dizaina projekta interpretācija. Eseja un prezentācija. 4 32 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Moduļa mērķis ir apgūt nozīmīgākās mediju mākslas un dizaina attīstības tendences 20. un 21. gadsimtā Moduļa uzdevumi: Apgūt dažādus ar mediju mākslu un to saistītos terminus, to nozīmi un attīstību; Apgūt mediju ietekmi uz procesiem kultūrā, dizainā, mākslā; Apgūt mediju mākslas vēsturi, nozīmīgākos mākslas darbus, notikumus un tendences 20. un 21. gs.; Apgūt nozīmīgākās tendences Latvijas mediju mākslas un dizaina attīstībā; Iegūt prasmes izmantot aktuālākās tehnoloģijas mākslas un dizaina jaunrades procesā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
- Izprot nozīmīgākās mediju mākslas attīstības tendences no 20. gs. sākuma līdz mūsdienām Latvijā un ārzemēs. - Izprot mediju mākslas institūciju lomu mediju mākslas virziena attīstībā. - Prot kritiski analizēt mediju mākslas attīstības tendences kontekstā ar tehnoloģiju attīstību un procesiem sabiedrībā. - Spēj atpazīt mediju mākslas žanrus un raksturot to specifiku. - Spēj kritiski analizēt mākslas darbus, formulēt un pamatot savas pārdomas un analīzi. - Prot patstāvīgi meklēt un apgūt mūsdienu mediju mākslas un dizaina aktuālākās tendences un tehnikas. - Vērtēšanas metodes: Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās. Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze. Eksāmena darbs (eseja). Vērtēšanas kritēriji: Spēja laikus iesniegt darbus, ievērojot kvalitātes un akadēmiskās prasības. Radoša un kritiska pieeja mākslas vai dizaina projektiem. Argumentēta un vizuāli pamatota ideju prezentācija. Spēja sadarboties komandā un aktīvi piedalīties diskusijās, daloties pieredzē un atbalstot citu studentu darbu analīzi. Prasme sasaistīt teorētiskās zināšanas ar praktisko darbu un tehnoloģisko risinājumu izvēli.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Kolāža "Analogs-digitāls" - 30%
Intervija ar mākslinieku/dizaineri - 10%
Radoša jaunāko tendenču interpretācija - 30%
Eseja – mediju mākslas darba vai dizaina projekta interpretācija - 30%
 
Priekšzināšanas Bez priekšzināšanām
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]