LA0448 Valodas traucējumi bērniem II

Kods LA0448
Nosaukums Valodas traucējumi bērniem II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gundega Tomele
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss nostiprina zināšanas par bērnu valodas traucējumu etioloģiju, klasifikāciju, diferenciālo diagnostiku un korekciju. Sniedz ieskatu alternatīvu pieeju izmantošanā bērnu runas un valodas traucējumu korekcijā. Tiek nostiprinātas praktiskās iemaņas valodas traucējumu diagnostikā, korekcijas plāna izstrādē un īstenošanā, logopēda dokumentācijas sagatavošanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats. Valodas attīstības traucējumi un to diferenciālā diagnostika (atkārtojums) Ekspresīvie valodas traucējumi. Receptīvie valodas traucējumi. Neprecizēti runas un valodas attīstības traucējumi. Citi runas un valodas attīstības traucējumi. Valodas pārbaude un rezultātu apkopošana valodas pārbaudes protokolā. Valodas traucējumu diferenciālā diagnostika. Praktiskais darbs: Runas un valodas pārbaude. 4 8 2 10
2. temats. Logopēda nodarbību plānošana un novērtēšanas ziņojuma sagatavošana Runas un valodas novērtēšanas ziņojums. Logopēda nodarbības mērķis, uzdevumi, nodarbības saturs un struktūra, logopēdiskās tehnoloģijas, korekcijas materiāli. Korekcijas darba satura un pieeju atbilstība bērna vecumam, valodas traucējuma veidam un smaguma pakāpei. Logopēda kompetences robežas. Praktiskais darbs: Logopēda nodarbību plānošana un īstenošana. 16 20 8 28
3. temats. Alternatīvu pieeju integrācijā logopēda nodarbībās bērniem ar valodas traucējumiem Logoritmika. Smalkās motorikas vingrinājumi. Līdzsvara platforma (Barboleta). Montesori pedagoģija. Logopēda sadarbība ar citu jomu speciālistiem. Praktiskais darbs: Darbs grupās – pieredzes apmaiņa un vingrinājumu apguve. 4 8 2 10
4. temats. Logopēda korekcijas darba rezultātu apkopošana Progresa ziņojums. Praktiskais darbs: Seminārs – gadījuma analīze, korekcijas darba satura un rezultātu prezentācija. 8 16 4 20
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: padziļināt izpratni par bērnu valodas traucējumu etioloģiju, simptomātiku, klasifikāciju, diferenciālo diagnostiku un korekciju. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nostiprināt zināšanas par bērnu ekspresīvās un receptīvās valodas traucējumiem, to etioloģiju, diferenciālo diagnostiku, klasifikāciju un korekciju. 2. Nostiprināt prasmes bērnu valodas novērtēšanā un traucējumu noteikšanā. 3. Nostiprināt praktiskās iemaņa bērnu valodas traucējumu korekcijā un logopēda dokumentācijas sagatavošanā. 4. Sniegt ieskatu alternatīvu pieeju integrācijā logopēda nodarbībās bērniem ar valodas traucējumiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Ir padziļinātas zināšanas par bērnu valodas traucējumu etioloģijas, simptomātikas, novērtēšanas un korekcijas darba teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem. 2. Izprot alternatīvo pieeju lietojumu logopēda korekcijas darbā un tā robežas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: Bērna valodas traucējumu korekcijas nodarbību plānošana, īstenošana, logopēda dokumentācijas sagatavošana (patstāvīgā darba rezultāti). Pārbaudes darbs: Patstāvīgā darba rezultātu prezentācija. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
PRASMES: 1. Prot novērtēt bērna valodu un noteikt valodas traucējumus. 2. Plāno un īsteno korekcijas darbu atbilstoši bērna vecumam, traucējuma veidam un smaguma pakāpei. 3. Prot sagatavot logopēda dokumentāciju (Runas un valodas pārbaudes karte, Novērtēšanas ziņojums, Progresa ziņojums). 4. Māk izmantot studiju procesā iegūtās zināšanas praktiskajā darbā. 5. Prot sadarboties ar vecākiem un citu jomu speciālistiem, ievēro logopēda kompetences robežas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: Bērna valodas traucējumu korekcijas nodarbību plānošana, īstenošana, logopēda dokumentācijas sagatavošana (patstāvīgā darba rezultāti). Pārbaudes darbs: Patstāvīgā darba rezultātu prezentācija. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
KOMPETENCE: 1. Spēj izstrādāt valodas traucējumu korekcijas plānu – izvēlas tradicionālas un specifiskas, inovatīvas un starpdisciplināras pieejas korekcijas darba īstenošanā. 2. Spēj īstenot diferenciālo diagnostiku bērnu valodas traucējumu gadījumos un apzināties logopēda kompetences robežas. 3. Spēj noteikt un ieteikt citu jomu speciālistu konsultācijas nepieciešamību un sadarboties vecākiem. 4. Spēj sagatavot logopēda dokumentāciju, iekļaujot novērtēšanas laikā iegūto datu analīzi un interpretāciju un integrējot novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: Bērna valodas traucējumu korekcijas nodarbību plānošana, īstenošana, logopēda dokumentācijas sagatavošana (patstāvīgā darba rezultāti). Pārbaudes darbs: Patstāvīgā darba rezultātu prezentācija. Eksāmens: teorētiskās zināšanas.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgā darba vērtējums - 40%
Prezentācijas un argumentācijas vērtējums - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Ir izpratne par bērna valodas attīstības priekšnosacījumiem, runas un valodas novērtēšanas metodēm, valodas mācību jomu pirmsskolā, logopēda korekcijas darba saturu pirmsskolas vecuma bērniem. Valodas struktūra un semantika Neiroloģija un psihiatrija I Bērna attīstības fizioloģija un slimības Psiholoģija skolotājiem Runas un valodas novērtēšanas metodes Latviešu valodas mācību joma pirmsskolā Skaņu izrunas traucējumi Valodas traucējumi bērniem I
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]