Kods | LA0448 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Valodas traucējumi bērniem II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gundega Tomele | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss nostiprina zināšanas par bērnu valodas traucējumu etioloģiju, klasifikāciju, diferenciālo diagnostiku un korekciju. Sniedz ieskatu alternatīvu pieeju izmantošanā bērnu runas un valodas traucējumu korekcijā. Tiek nostiprinātas praktiskās iemaņas valodas traucējumu diagnostikā, korekcijas plāna izstrādē un īstenošanā, logopēda dokumentācijas sagatavošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: padziļināt izpratni par bērnu valodas traucējumu etioloģiju, simptomātiku, klasifikāciju, diferenciālo diagnostiku un korekciju. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nostiprināt zināšanas par bērnu ekspresīvās un receptīvās valodas traucējumiem, to etioloģiju, diferenciālo diagnostiku, klasifikāciju un korekciju. 2. Nostiprināt prasmes bērnu valodas novērtēšanā un traucējumu noteikšanā. 3. Nostiprināt praktiskās iemaņa bērnu valodas traucējumu korekcijā un logopēda dokumentācijas sagatavošanā. 4. Sniegt ieskatu alternatīvu pieeju integrācijā logopēda nodarbībās bērniem ar valodas traucējumiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Ir padziļinātas zināšanas par bērnu valodas traucējumu etioloģijas, simptomātikas, novērtēšanas un korekcijas darba teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem.
2. Izprot alternatīvo pieeju lietojumu logopēda korekcijas darbā un tā robežas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem.
Pārbaudes darbs: Bērna valodas traucējumu korekcijas nodarbību plānošana, īstenošana, logopēda dokumentācijas sagatavošana (patstāvīgā darba rezultāti).
Pārbaudes darbs: Patstāvīgā darba rezultātu prezentācija.
Eksāmens: teorētiskās zināšanas. PRASMES: 1. Prot novērtēt bērna valodu un noteikt valodas traucējumus. 2. Plāno un īsteno korekcijas darbu atbilstoši bērna vecumam, traucējuma veidam un smaguma pakāpei. 3. Prot sagatavot logopēda dokumentāciju (Runas un valodas pārbaudes karte, Novērtēšanas ziņojums, Progresa ziņojums). 4. Māk izmantot studiju procesā iegūtās zināšanas praktiskajā darbā. 5. Prot sadarboties ar vecākiem un citu jomu speciālistiem, ievēro logopēda kompetences robežas. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: Bērna valodas traucējumu korekcijas nodarbību plānošana, īstenošana, logopēda dokumentācijas sagatavošana (patstāvīgā darba rezultāti). Pārbaudes darbs: Patstāvīgā darba rezultātu prezentācija. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. KOMPETENCE: 1. Spēj izstrādāt valodas traucējumu korekcijas plānu – izvēlas tradicionālas un specifiskas, inovatīvas un starpdisciplināras pieejas korekcijas darba īstenošanā. 2. Spēj īstenot diferenciālo diagnostiku bērnu valodas traucējumu gadījumos un apzināties logopēda kompetences robežas. 3. Spēj noteikt un ieteikt citu jomu speciālistu konsultācijas nepieciešamību un sadarboties vecākiem. 4. Spēj sagatavot logopēda dokumentāciju, iekļaujot novērtēšanas laikā iegūto datu analīzi un interpretāciju un integrējot novērtēšanas laikā iegūto informāciju ar citiem saistītiem datiem. - Studiju kursa apguve tā noslēgumā tiek vērtēta 10 ballu skalā, summējot pozitīvos rezultātus un vadoties pēc šādiem kritērijiem: iegūto zināšanu apjoms un kvalitāte, iegūtās prasmes un kompetence atbilstoši plānotajiem studiju rezultātiem. Pārbaudes darbs: Bērna valodas traucējumu korekcijas nodarbību plānošana, īstenošana, logopēda dokumentācijas sagatavošana (patstāvīgā darba rezultāti). Pārbaudes darbs: Patstāvīgā darba rezultātu prezentācija. Eksāmens: teorētiskās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgā darba vērtējums - 40%
Prezentācijas un argumentācijas vērtējums - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ir izpratne par bērna valodas attīstības priekšnosacījumiem, runas un valodas novērtēšanas metodēm, valodas mācību jomu pirmsskolā, logopēda korekcijas darba saturu pirmsskolas vecuma bērniem. Valodas struktūra un semantika Neiroloģija un psihiatrija I Bērna attīstības fizioloģija un slimības Psiholoģija skolotājiem Runas un valodas novērtēšanas metodes Latviešu valodas mācību joma pirmsskolā Skaņu izrunas traucējumi Valodas traucējumi bērniem I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|