Kods | LA0441 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izglītības kvalitāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Ročāne, Dina Bethere, Linda Pavītola, Inta Klāsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir nodrošināt iespējas maģistrantiem attīstīt kompetenci izglītības kvalitātes nodrošināšanas jomā starpvalstu, valstu (izglītības sistēmu), izglītības iestāžu, programmu un individuālu personu (izglītojamo, pedagogu, absolventu) līmenī. Kursa saturā ietvertas gan teorētiskās nostādnes par izglītības kvalitāti, gan izglītības politikas, gan salīdzinošās izglītības pētniecības jautājumi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas maģistrantiem attīstīt kompetenci izglītības kvalitātes nodrošināšanas jomā starpvalstu, valstu (izglītības sistēmu), izglītības iestāžu, programmu un individuālu personu (izglītojamo, pedagogu, absolventu) līmenī. Studiju kursa uzdevumi – 1. Sekmēt studējošo izpratnes veidošanos par izglītības kvalitātes jēdziena dinamiku starpdisciplinārā skatījumā; 2. Iepazīstināt ar kvalitātes nodrošināšanas būtību izglītības sistēmās un iestādēs organizācijas kultūras kontekstā; 3. Iepazīstināt ar starptautisko organizāciju (Eiropas Komisijas, UNESCO, OECD, Pasaules Bankas u.tml.) izglītības politikas dokumentiem, tajos izvirzītajiem izglītības kvalitātes indikatoriem, starptautiski salīdzinošajiem pētījumu rezultātiem, analizēt to ietekmi uz nacionālo izglītības politiku pamatnostādnēm un reformām izglītības sistēmās dažādās izglītības pakāpēs; 4. Analizēt kvalitātes nodrošināšanas pieejas un metodes praksē dažādās izglītības iestādēs; 5. Sekmēt studentu līdzdalību izglītības kvalitātes nodrošināšanā nepieciešamajos procesos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot izglītības kvalitātes būtību un daudzveidīgās pieejas tās nodrošināšanā.
2. Raksturo izglītības kvalitātes daudzdimensionalitāti.
- Dažādu izglītības un izglītības kvalitātes definīciju analīze.
Izglītības kvalitātes nodrošināšanas modeļu izvērtējums.
Rakstisks un mutisks eksāmens. Prasmes: 3. Izskaidro uz pierādījumiem balstītās politikas nepieciešamību. 4. Novērtē izglītības kvalitātes problēmas izglītības iestādes, nacionālā un starptautiskā mērogā, 5. Raksturo izglītības kvalitātes novērtēšanas jomas. 6. Nosaka kvalitātes novērtēšanas kritērijus atbilstīgi izvirzītajam mērķim. 7. Izvērtē izglītības iestādes, izglītība programmas, pedagoga un izglītības iestādes vadītāja darbības kvalitāti atbilstīgi noteiktiem kritērijiem. 8. Orientējas starptautiski salīdzinošo izglītības pētījumu klāstā, ietvarstruktūrās un instrumentu specifikā. - Uz pierādījumiem balstītu izglītības problēmu identifikācija un risinājumu piedāvājumu sagatavošana. Latvijas rezultātu salīdzinošā analīze izvēlētā starptautiskajā izglītības novērtēšanas pētījumā. Izglītības iestāžu pašnovērtējumu ziņojumu analīze un attīstības plānošana. Rakstisks un mutisks eksāmens. Kompetence: 9. Analizē un izmanto savā darbā starptautisku informāciju par izglītības kvalitāti sistēmas līmenī, sekmīgi darboties, izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes, kvalitātes novērtēšanā izglītības iestādes un klases līmenī. 10. Pamato nepieciešamu izglītības pētījumu aktualitāti izglītības kvalitātes nodrošināšanas kontekstā. 11. Komunicē par izglītības kvalitātes vērtēšanu, pamatojot savu viedokli pētījumu rezultātos. - Risinājuma izstrāde kvalitātes pilnveidei kādā no augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanas jomām. Semināra sagatavošana un tā vadīšana par vienu no piedāvātajām kursa tēmām, rakstiskā referāta un tā prezentācijas iesniegšana e-studijās. Rakstisks un mutisks eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dažādu izglītības un izglītības kvalitātes definīciju analīze - 5%
Izglītības kvalitātes nodrošināšanas modeļu izvērtējums - 5% Uz pierādījumiem balstītu izglītības problēmu identifikācija un risinājumu piedāvājumu sagatavošana - 5% Latvijas rezultātu salīdzinošā analīze izvēlētā starptautiskajā izglītības novērtēšanas pētījumā - 5% Izglītības iestāžu pašnovērtējumu ziņojumu analīze un attīstības plānošana - 5% Risinājuma izstrāde kvalitātes pilnveidei kādā no augstākās izglītības kvalitātes novērtēšanas jomām - 5% Semināra sagatavošana un tā vadīšana par vienu no piedāvātajām kursa tēmām, rakstiskā referāta un tā prezentācijas iesniegšana e-studijās - 30% Rakstisks un mutisks eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|