Kods | LA0440 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dažādības līderība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Jurs, Irina Strazdiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiks veicināta studējošo iekļaujošā līdera personības veidošanās, lai varētu radoši veicināt cilvēku attīstību, kuriem ir dažāda kultūra, dzīvesveids, uzskati, mācīšanās vajadzības u.c. iekļaujošas izglītības un globālo pārmaiņu kontekstā, kā arī tiks veicināta studējošo izpratne par līderības un līdera personības globālajām tendencēm līderībā dažādībai un iekļaušanai; studentu kā iekļaujošo un tikumisko līderu spēju radoši izmantot iegūtās kompetences jaunās, neprognozējamās situācijās, kas saistītas ar pašvadību un sabiedrības pārmaiņu vadību. Tiks sekmēta izpratne par cilvēka dažādību kā bagātinošu faktoru pedagoģiskās darbības un sabiedrisko procesu radošā vadībā teorijā un praksē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis – veicināt studējošo iekļaujošā līdera personības veidošanos, lai varētu radoši veicināt cilvēku attīstību, kuriem ir dažāda kultūra, dzīvesveids, uzskati, mācīšanās vajadzības u.c. iekļaujošas izglītības un globālo pārmaiņu kontekstā. Uzdevumi: 1. Veicināt studējošo izpratni par līderības un līdera personības globālajām tendencēm līderībā dažādībai un iekļaušanai; 2. Veicināt studentu kā iekļaujošo un tikumisko līderu spēju radoši izmantot iegūtās kompetences jaunās, neprognozējamās situācijās, kas saistītas ar pašvadību un sabiedrības pārmaiņu vadību; 3. Sekmēt izpratni par cilvēka dažādību kā bagātinošu faktoru pedagoģiskās darbības un sabiedrisko procesu radošā vadībā teorijā un praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Atpazīst globālās tendences līderībā dažādībai un iekļaušanai. - Semināru darbi.
Praktiskie darbi. Apzinās skolotāja kā iekļaujošā līdera loma dažādības un ilgtspējības kontekstā. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Izskaidro līderības un radošuma sasaiste. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Apraksta Immersive learning tehnoloģijas („nopietnā spēlēšanās”) iekļaujošas līderības radošās veidošanās kontekstā. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Formulē tikumiskās līderības principus iekļaujošajai izglītībai. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Salīdzina tikumiskās līderības teoriju ar citām vadības un cilvēkresursu vadības teorijām. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Izprot pētnieciskā procesa specifika līderības dažādībai jomā. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Atpazīst iekļaujošā līdera personības iezīmes. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Plāno savas līderības prasmju pilnveidošanu dažādības un iekļaušanās jomā. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Lieto "immersive learning" tehnoloģijas iekļaujošas līderības radošās veidošanās procesā. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Reflektē par savu pieredzi saskarsmē ar izcilajiem līderim, kuri sekmē līdzcilvēku izcilību. - Semināru darbi. Practical work. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Kopīgi apspriež iekļaujošās līderības radošās veicināšanas procesu. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Praktiski izmanto iekļaujošā līdera personības iezīmju darbībā. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Lieto sadarbības un starpkultūru kompetence, vadot dažādos cilvēkus. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Prezentē publiski savu pieredzi, vadot dažādus cilvēkus iekļaujoši. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Novērtē savas kā iekļaujošā un tikumiskā līdera personības iezīmes. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Pieņem lēmumus par savu personības pilnveidi tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). Patstāvīgi izmanto līderības teorijas un dažādības pedagoģisko risinājumu prasmes, lai veiktu pētniecisku darbu dažādības līderības jomā. - Semināru darbi. Praktiskie darbi. Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināru darbi - 40%
Praktiskie darbi - 40% Eksāmens (patstāvīgi izstrādāts rakstisks darbs, kurā sintezētas galvenās iegūtās atziņas un ieskicēts personības pilnveides plāns tikumiskās un iekļaujošās līderības attīstīšanai) - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|