LA0438 Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas risinājumi dažādībai

Kods LA0438
Nosaukums Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas risinājumi dažādībai
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Dina Bethere
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa apguvē tiek padziļinātas zināšanas par nozaru pedagoģijas pētījumu iespējām speciālajā un iekļaujošajā pedagoģijā; piedāvāti inovatīvi risinājumi izglītības pētījumos cilvēka faktora dimensijā; students kā pedagogs un kā pētnieks pilnveido pedagoģisko kompetenci dažādības aspektā; dažādība tiek skatīta plašā spektrā, pievēršot uzmanību izglītības saturam un kvalitātei; atbilstošās mērķgrupas mācīšanās vajadzībām. Kursa mērķis ir pilnveidot studentu pedagoģisko kompetenci iekļaujošās un speciālās pedagoģijas kontekstā, teorētiski pamatot un praktiski veikt pētījumos un labajā praksē pamatotas pārmaiņas praksē dažādības kontekstā, īstenojot pētniecisko darbību, ievērojot speciālās un iekļaujošās pedagoģijas specifiku, un veicināt motivāciju tālākai akadēmiskai un profesionālai izaugsmei..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Iekļaujošās pedagoģijas koncepts un aktuālie pētījumi. 4 10 0 0
Mācīšana un mācīšanās iekļaujošā klasē, diferencēts mācību process. 6 12 0 0
Vērtēšana un izvērtēšana iekļaujošā klasē. 6 12 0 0
Iekļaujošas mācību vides organizēšanas nosacījumi. 4 10 0 0
Iekļaujošas vides pedagoģiskā pārvaldība. 4 10 0 0
Speciālās pedagoģijas koncepts, tās nozīme nozaru pedagoģijas kontekstā. 2 8 0 0
Pētniecības metodes speciālajā pedagoģijā, pētniecisko datu interpretācija. 2 8 0 0
Speciālās izglītības mērķgrupas, vajadzības, pedagoģiskā procesa īpatnības un optimālas mācību vides veidošanas nosacījumi. 12 20 0 0
Speciālo vajadzību diagnostika, korekcijas iespējas un prasme darboties atbalsta komandā. 4 10 0 0
Iegūto zināšanu transformācija praktiskajā darbībā un to radoša interpretācija un izmantošana, kritiski analizējot izglītības problēmas dažādības kontekstā, veidojot savu izpratni. 2 10 0 0
Pētnieka un pedagoga profesionālā darbība, balstoties teorijās, pierādījumos balstītā praksē. 2 10 0 0
Kopā: 48 120 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis – pilnveidot studentu pedagoģisko kompetenci iekļaujošās un speciālās pedagoģijas kontekstā, teorētiski pamatot un praktiski veikt pētījumos un labajā praksē pamatotas pārmaiņas praksē dažādības kontekstā, īstenojot pētniecisko darbību, ievērojot speciālās un iekļaujošās pedagoģijas specifiku, un veicināt motivāciju tālākai akadēmiskai un profesionālai izaugsmei. Uzdevumi: 1. Teorētiski pamatot dažādības konceptu un tās daudzveidīgo skatījumu (iekļaujošā pedagoģija un speciālās pedagoģijas mijsakarības); 2. Formulēt un iedzīvināt studentu pētniecisko lietpratību, integrējot speciālās pedagoģijas, iekļaujošās pedagoģijas jaunākās zinātniskās atziņas un inovatīvās idejas starpdisciplinārā kontekstā, analizējot praksi un piedāvājot pedagoģiskus risinājumus; 3. Izvērtēt speciālo vajadzību daudzveidību un pedagoģiskās kompetences, kādas nepieciešamas, lai nodrošinātu atbilstošo mērķgrupu mācīšanās vajadzības; 4. Nostiprināt profesionālās ētikas standartus un to izpratni un ievērošanu speciālās un iekļaujošās pedagoģijas kontekstā, risinot dažādības pedagoģiskos jautājumus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Prot formulēt galvenos jēdzienus (dažādība, speciālā pedagoģija, logopēdija, pedagoga profesionālā kompetence, iekļaujošā pieeja u. c.) un izskaidrot to būtību un saturu; veido izpratni par izglītības zinātnēm un to apakšnozarēm. - Zinātnisko rakstu par speciālo un iekļaujošo pedagoģiju kritisks izvērtējums.
Izprot mācīšanu un mācīšanos iekļaujošā klasē: diferencētu mācību procesu, vērtēšanu un izvērtēšanu iekļaujošā klasē, iekļaujošas mācību vides organizēšanas nosacījumus un iekļaujošas klases vides pedagoģiskās pārvaldības principus. - Zinātnisko rakstu par speciālo un iekļaujošo pedagoģiju kritisks izvērtējums.
Ir izpratne par speciālās izglītības mērķgrupām un zina to vajadzības; ir izpratne par pedagoģiskā procesa organizēšanu šīm mērķgrupām un optimālu mācīšanās vidi dažādības kontekstā. - Zinātnisko rakstu par speciālo un iekļaujošo pedagoģiju kritisks izvērtējums.
Prot formulēt un demonstrēt iegūtās zināšanas par komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādības kontekstā. - Zinātnisko rakstu par speciālo un iekļaujošo pedagoģiju kritisks izvērtējums. Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus.
Spēs iegūtās zināšanas izmantot praktiskajā darbībā, sistēmiski un kritiski vērtējot dažādības kontekstus speciālajā un iekļaujošajā pedagoģijā, analizējot, diskutējot, argumentēti aizstāvot savu viedokli. - Zinātnisko rakstu par speciālo un iekļaujošo pedagoģiju kritisks izvērtējums. Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus.
Pratīs modelēt mācīšanu un mācīšanos iekļaujošā klasē diferencētā mācību procesā, praksē izstrādājot vērtēšanas un izvērtēšanas piemērus, organizējot iekļaujošu mācību vidi un to pedagoģiski pārvaldot. - Zinātnisko rakstu par speciālo un iekļaujošo pedagoģiju kritisks izvērtējums. Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus.
Atpazīs speciālās izglītības mērķgrupu vajadzības; ar izpratni, pēctecīgi un sistematizēti rīkosies, lai pedagoģiskajā procesā nodrošinātu šīm mērķgrupām optimālu mācīšanās vidi. - Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus.
Pratīs iekļauties un sadarboties komandā dažādības kontekstos, sadarbojoties ar kolēģiem, atbalsta speciālistiem, skolēniem, vecākiem, skolas administrāciju. - Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus.
Spēs integrēt zināšanas, prasmes un attieksmes, lai patstāvīgi formulētu un kritiski analizētu sarežģītas profesionālas un zinātniskas problēmas dažādības kontekstā. - Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus.
Spēs rosināt un īstenot inovatīvus risinājumus, veicinot pārmaiņas izglītībā dažādības kontekstā, tie būs teorētiski un pētījumos pamatoti. - Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus. Eksāmens: prezentācija par vienas profesionālas un zinātniskas problēmas dažādības kontekstā praktisku risinājumu, pašvērtējums.
Spēs izvērtēt un izmantot esošās zināšanas, prasmes, kompetences, piedaloties un organizējot pētniecisko darbību par dažādības jautājumiem, mērķtiecīgi un atbildīgi attīstot savu pedagoģisko un pētniecisko kompetenci, nospraužot jaunus profesionālās pilnveides uzdevumus. - Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus. Eksāmens: prezentācija par vienas profesionālas un zinātniskas problēmas dažādības kontekstā praktisku risinājumu, pašvērtējums.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Zinātnisko rakstu par speciālo un iekļaujošo pedagoģiju kritisks izvērtējums - 20%
Iekļaujošās un speciālās pedagoģijas zināšanu, prasmju un attieksmju integrācija praktiskajā darbā, izmantojot pētījumos balstītus un pierādītus paņēmienus - 60%
Eksāmens: prezentācija par vienas profesionālas un zinātniskas problēmas dažādības kontekstā praktisku risinājumu, pašvērtējums - 20%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei nav nepieciešamas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 24.0 24.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]