LA0435 Pedagoģiskā konsultēšana un supervīzija

Kods LA0435
Nosaukums Pedagoģiskā konsultēšana un supervīzija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Maija Ročāne, Lāsma Latsone, Ingūna Griškēviča
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss nodrošina maģistrantiem iespēju iepazīt un praktiskajā darbībā izprast pedagoģiskās konsultēšanas un supervīzijas būtību pedagoģiskās kompetences, vadības un līderības pilnveidei. Atzīstot izglītības iestādes organizācijas kultūras un pedagoģiskās darbības mijietekmi, pedagoģiskā konsultēšana un supervīzija ir uzskatāma un izmantojama kā koleģiāli atbalstoša strapdisciplināra metode līdzdalības un līdzatbildības rosināšanai īstenojot pārmaiņu procesus izglītības praksē un motivējot studējošos mūžizglītībai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pedagoģiskā konsultēšana un supervīzija izglītībā: mērķi, uzdevumi un pielietojamība. 4 14 0 0
Pedagoģiskā konsultēšana un supervīzija kā atbalsts un profesionālās izaugsmes rīks. 6 14 0 0
Metodes profesionālai izaugsmei un koleģiāla atbalsta sniegšanai. Refleksija. 8 18 0 0
Profesionālās izaugsmes pašvērtējums. Pedagoģiskās konsultēšanas gadījuma analīze. 6 14 0 0
Kopā: 24 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: nodrošināt maģistrantiem iespēju iepazīt un praktiskajā darbībā izprast pedagoģiskās konsultēšanas un supervīzijas būtību pedagoģiskās kompetences, vadības prasmju un līderības pilnveidei. Studiju kursa uzdevums: 1. Veidot kritisku izpratni ar pedagoģisko konsultēšanu un supervīziju kā koleģiālu atbalsta metodi profesionālās kompetences pilnveidei un novatorisku pārmaiņu iniciēšanai mācību procesā. 2. Diskutēt par pedagoģiskās konsultēšanas metodēm un supervīzijas veidiem, un to izmantojamību izglītības iestādes organizācijas kultūras un pedagoģiskās darbības pilnveidē. 3. Sekmēt maģistrantu pedagoģiskās konsultēšanas un supervīzijas lietpratību koleģiāla atbalsta sniegšanā profesionālās kompetences, vadības prasmju un līderības attīstībai. 4. Īstenot ierosinātu refleksiju savas pedagoģiskās darbības apzināšanai un kritiski izvērtēt savu profesionālo pašizaugsmi un plānot pašvirzītu profesionālo pilnveidi mūžizglītības kontekstā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina pedagoģisko konsultēšanu un supervīziju kā koleģiālu atbalsta metodi izpratnei par pedagoģisko procesu un optimālu mācīšanās vidi daudzveidīgos izglītības kontekstos; 2. Izprot pedagoģisko konsultēšanu un supervīziju, demonstrējot integrētas zināšanas un izpratību par izglītības vadību, dalībnieku savstarpējo mijiedarbību izglītības procesā dažādās izglītības pakāpēs, pētnieciskajā procesā, mentordarbību izglītībā, komunikāciju komandu darbā izglītības institūcijās dažādos līmeņos un kontekstos. - Aktīva līdzdalība semināros: kritiski izvērtē un diskutē seminārā par pedagoģiskās konsultēšanas un supervīzijas specifiku – sekmēt pārmaiņas pedagoga profesionālajā izaugsmē, savā izglītības institūcijā, izglītības nozarē un sabiedrībā kopumā. Pedagoģiskās konsultēšanas pieredzes un profesionālo prasmju pilnveides apguve.
Prasmes: 3. Spēj plānot, īstenot, novērtēt un pilnveidot pedagoģisko darbību atbilstīgi dažādu izglītības mērķgrupu vajadzībām dažādos kontekstos, veidojot drošu un atbalstošu, optimālu mācību vidi. 4. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem vai sistēmiskiem izglītības zinātņu un pedagogu, izglītības vadītāju profesionālās darbības aspektiem. - Eksāmens: pedagoģiskās konsultēšanas gadījuma analīze. Veic atbalstošu pedagoģisko konsultēšanu par konkrētu problēmu, rosinot izmantot konkrētas refleksijas prasmes: aprakstīt notikumu, pārdomāt un aprakstīt konkrētās prasmes un darbības ar mērķi tās uzlabot, izprast un pārdomāt sasniegto rezultātu, analizēt darbību un noteikt nākošos darbības soļus, lai spēt šo panākumu atkārtotu, prast verbalizēt notikušo. Veic pedagoģiskās konsultēšanas izvērtējumu.
Kompetence: 5. Spēj integrēt dažādu jomu zināšanas un prasmes autonomā lēmumu pieņemšanas procesā, dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības un profesionālās darbības metožu attīstībā. 6. Spēj reflektēt par savu mācīšanās procesu un sasniegtajiem rezultātiem, virzīt savu turpmāko zināšanu, prasmju un kompetences pilnveidi. - Pedagoģiskās konsultēšanas metožu izvēle un pamatojums pedagoģiskas problēmas risināšanai konkrētā izglītības mikrosistēmā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība semināros - 40%
Pedagoģiskās konsultēšanas metožu izvēle un pamatojums pedagoģiskas problēmas risināšanai konkrētā izglītības mikrosistēmā - 20%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]