LA0429 Cilvēka uzvedība izglītībā – izvērtēšana un pedagoģiskie risinājumi

Kods LA0429
Nosaukums Cilvēka uzvedība izglītībā – izvērtēšana un pedagoģiskie risinājumi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Maija Ročāne, Dina Bethere
Kredītpunkti 9.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa attīstīta studentu pedagoģisko un pētniecisko kompetenci cilvēka uzvedības daudzveidīgo aspektu izglītībā kontekstā, attīstot studentu spēju pedagoģiski identificēt uzvedības problēmas, mērķtiecīgi atlasot pētījumos balstītus pedagoģiskos risinājumus, tos īstenot un, izvērtējot to efektivitāti, veikt uzlabojumus, strādājot individuāli un starpdisciplinārā komandā. Studiju kursa ietvaros tiks veicināta studentu spēja kritiski izvērtēt daudzveidīgus ar uzvedību saistītus aspektus izglītībā; pilnveidota studentu prasme, balstoties uz datiem, identificēt problemātisku uzvedību izglītībā; attīstīta studentu spēja darboties preventīvi uzvedības problēmu risku novēršanā, kā arī spēja plānot, īstenot un izvērtēt pedagoģiskās intervences, darbojoties individuāli un komandā, kā arī tiks veicināta studentu spēja pastāvīgi un apzināti reflektēt par savu praksi, veicot nepieciešamos pilnveidojumus un izvirzot tālākos profesionālās darbības mērķus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Cilvēku uzvedības aspektu kritisks izvērtējums izglītības kontekstā. 4 14 2 16
Uzvedības novērošanas, fiksēšanas, pedagoģiskās izvērtēšanas un analīzes iespējas izglītībā. 8 20 4 24
Uzvedību uzturošie un ietekmējošie faktori. 4 16 2 18
Uzvedības funkcijas un to noteikšanas veidi. 10 20 6 24
Pētījumos balstītas stratēģijas un programmas pozitīvas uzvedības veicināšanai un uzvedības problēmu mazināšanai izglītībā. 16 26 8 34
Darbības plāna uzvedības aspektu risināšanā izstrāde, ieviešana un izvērtēšana. 8 20 4 24
Komunikācijas un sociālo prasmju treniņš. 8 20 4 24
Uzmanības un kognitīvo spēju veicināšana, izmantojot uzvedības analīzes pieejas. 4 14 2 16
Impulsīvas, agresīvas un izaicinošas uzvedības novēršana. 6 16 2 18
Pašaprūpes un sadzīves prasmju attīstības veicināšana. 4 14 2 18
Kopā: 72 180 36 216
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir attīstīt studentu pedagoģisko un pētniecisko kompetenci cilvēka uzvedības daudzveidīgo aspektu izglītībā kontekstā, attīstot studenti spēju pedagoģiski identificēt uzvedības problēmas, mērķtiecīgi atlasot pētījumos balstītus pedagoģiskos risinājumus, tos īstenot un, izvērtējot to efektivitāti, veikt uzlabojumus, strādājot individuāli un starpdisciplinārā komandā. Uzdevumi: 1. Veicināt studentu spēju kritiski izvērtēt daudzveidīgus ar uzvedību saistītus aspektus izglītībā; 2. Pilnveidot studentu prasmi, balstoties uz datiem, identificēt problemātisku uzvedību izglītībā. izglītībā; 3. Attīstīt studentu spēju darboties preventīvi uzvedības problēmu risku novēršanā, plānot, īstenot un izvērtēt pedagoģiskās intervences, darbojoties individuāli un komandā; 4. Veicināt studentu spēju pastāvīgi un apzināti reflektēt par savu praksi, veicot nepieciešamos pilnveidojumus un izvirzot tālākos profesionālās darbības mērķus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas par daudzveidīgiem cilvēku uzvedības aspektiem izglītībā. - Kritiska analīze par uzvedības aspektiem izglītībā, zinātnisko rakstu analīze.
Zināšanas par uzvedības analīzes zinātnes un prakses pamata principiem, pētījumu un intervenču metodēm. - Kritiska analīze par uzvedības aspektiem izglītībā, zinātnisko rakstu analīze.
Zināšanas par uzvedības novērošanas, fiksēšanas, pedagoģiskās izvērtēšanas paņēmieniem izglītībā. - Kritiska analīze par uzvedības aspektiem izglītībā, zinātnisko rakstu analīze.
Zināšanas par pētījumos balstītām intervences stratēģijām uzvedības jautājumu risināšanā izglītībā. - Kritiska analīze par uzvedības aspektiem izglītībā, zinātnisko rakstu analīze.
Zināšanas par darbības plāna uzvedības aspektu risināšanai izstrādi, ieviešanu un izvērtēšanu, darbības pētījumu un tā posmiem. - Kritiska analīze par uzvedības aspektiem izglītībā, zinātnisko rakstu analīze.
Zināšanas par uzvedības analīzes pieeju izmantošanu valodas, komunikācijas, sociālo prasmju, praktisko iemaņu un akadēmisko spēju attīstības veicināšanai. - Kritiska analīze par uzvedības aspektiem izglītībā, zinātnisko rakstu analīze.
Īsteno uzvedības novērošanu, fiksēšanu, pedagoģisko izvērtēšanu izglītībā. - Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana).
Apgūtas iemaņas problemātiskas uzvedības funkcijas noteikšanai un trūkstošo prasmju izvērtēšanai, kā arī uzstādīt mērķus pedagoģiskām intervencēm. - Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana).
Izstrādāt pētījumos balstītu stratēģiju pozitīvas uzvedības veicināšanai un uzvedības problēmu mazināšanai izglītībā, reflektēt par to efektivitāti, veikt nepieciešamos uzlabojumus. - Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana).
Izstrādāt un ieviest darbības plānu atbalstam pozitīvai uzvedībai un uzvedības problēmu risināšanai. - Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana). Novērtēšanā balstītas stratēģijas ieviešana praksē (plāna izstrāde un ieviešana, izvērtēšana).
Veikt uzvedības korekciju klases vidē dažādu problēmu gadījumos: komunikācijas, uzmanības un aktivitātes problēmu, kā arī agresīvas un izaicinošas uzvedības gadījumos. - Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana). Novērtēšanā balstītas stratēģijas ieviešana praksē (plāna izstrāde un ieviešana, izvērtēšana).
Īstenot praksē komandas darbu skolēnu grūtību risināšanai, sadarbojoties ar citiem pedagogiem, speciālistiem un bērnu aprūpētājiem. - Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana). Novērtēšanā balstītas stratēģijas ieviešana praksē (plāna izstrāde un ieviešana, izvērtēšana).
Izvērtēt konkrētam izglītības kontekstam piemērotākās uzvedības novērošanas, fiksēšanas, pedagoģiskās izvērtēšanas un analīzes iespējas. - Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana). Pašvērtējums un profesionālās un personiskās attīstības plāns.
Mērķtiecīgi analizēt un sistematizēt pētījumos balstītas stratēģijas un programmas pozitīvas uzvedības veicināšanai. - Novērtēšanā balstītas stratēģijas ieviešana praksē (plāna izstrāde un ieviešana, izvērtēšana). Pašvērtējums un profesionālās un personiskās attīstības plāns.
Radīt jaunus pedagoģiskus risinājumus izvēlētajā izglītības kontekstā, īstenojot darbības plānu vai darbības pētījumu uzvedības jautājumu risināšanā. - Novērtēšanā balstītas stratēģijas ieviešana praksē (plāna izstrāde un ieviešana, izvērtēšana). Pašvērtējums un profesionālās un personiskās attīstības plāns.
Izvērtēt konkrētajām izglītojamā grūtībām atbilstošākās apmācību metodes, kā arī savas kompetences robežas; izprast palīdzības sistēmu un citu speciālistu funkcijas. - Novērtēšanā balstītas stratēģijas ieviešana praksē (plāna izstrāde un ieviešana, izvērtēšana). Pašvērtējums un profesionālās un personiskās attīstības plāns.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Kritiska analīze par uzvedības aspektiem izglītībā, zinātnisko rakstu analīze. - 10%
Indivīda vai grupas problemātiskās uzvedības pedagoģiskā identificēšana (novērošana, fiksēšana, pedagoģiskā izvērtēšana). - 30%
Pašvērtējums un profesionālās un personiskās attīstības plāns. - 10%
Eksāmens. Novērtēšanā balstītas stratēģijas ieviešana praksē (plāna izstrāde un ieviešana, izvērtēšana). - 50%
 
Priekšzināšanas Studiju kurss "Uzvedības psiholoģiskie aspekti".
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 9.0 36.0 36.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]