Kods | LA0428 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dizains: teorija, metodes un prakse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anna Priedola, Līga Sakse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Modulī students apgūs dizaina domāšanas pamatprincipus un dizaina metodoloģiju, praktiski izstrādājot dizaina projektu. Studentam veidosies izpratne par attiecībām starp objekta/pakalpojuma formu un funkciju. Students apgūs vizuālu un funkcionālu elementu organizācijas pamatprincipus teorijā un praksē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Moduļa mērķis ir radīt priekšstatu par dizaina mērķiem, uzdevumiem, veiksmīga dizaina elementiem aktuālu problēmu risināšanā. Uzdevumi: Attīstīt kompetenci pielietot dizaina domāšanu problēmu risināšanā. Sniegt zināšanas un prasmes informācijas un vizuālo elementu organizēšanā funkcionalitātes veicināšanai. Attīstīt spēju pārliecinoši prezentēt savu ideju un dizaina koncepciju publikai mutiski un vizuāli. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
- Spēj analizēt un kritiski izvērtēt dizaina teorijas un metodes, piemērojot tās savam radošajam darbam.
- Izprot dizaina pamatidejas un pamatelementus, dizaina domāšanas pamatprincipus.
- Prot definēt problēmu, dizaina projekta mērķi un uzdevumus.
- Prot patstāvīgi un grupā realizēt dizaina projektu, vizuāli un mutiski prezentēt projekta rezultātus.
- Prot sakārtot dizaina elementus vizuālā hierarhijā. - Vērtēšanas metodes:
Aktīva līdzdalība lekcijās, semināros un diskusijās.
Patstāvīgo uzdevumu prezentācijas un analīze.
Eksāmena darbs (dizaina produkts vai prototips).
Vērtēšanas kritēriji:
Spēja laikus iesniegt darbus, ievērojot kvalitātes un akadēmiskās prasības.
Radoša un kritiska pieeja mākslas vai dizaina projektam.
Argumentēta un vizuāli pamatota idejas prezentācija un tās aizstāvēšana.
Spēja sadarboties komandā un aktīvi piedalīties diskusijās, daloties pieredzē un atbalstot citu studentu darbu analīzi.
Prasme sasaistīt teorētiskās zināšanas ar praktisko darbu un tehnoloģisko risinājumu izvēli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dizaina projekts: situācijas izpēte. Darbs grupā. Novērojums un lietotāja pieredzes/gaidu izpēte. - 10%
Dizaina projekts: problēma un risinājums. Darbs grupā. Studentu prezentācijas: definētas galvenās problēmas, piedāvāti risinājumi, ņemot vērā iespējas un prasības, konkurentu analīzi. - 10% Dizaina projekts: dizaina prototips. Darbs grupā. Studentu prezentācijas. Izpētes datu vizualizācija. - 30% Dizaina projekta anotācija rakstiski. - 30% Stāsta vizualizēšana ar fonu un burtveidolu mērķtiecīgu izvēli un to sakārtošanu vizuālā hierarhijā. - 10% Izveidot dizaina projekta plakātu/ planšeti Sagatavot prezentāciju, atbildot uz jautājumiem Kāpēc? Ko? Kā? - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bez priekšzināšanām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|