LA0427 Interaktivitātes dizaina pamati jaunajiem medijiem

Kods LA0427
Nosaukums Interaktivitātes dizaina pamati jaunajiem medijiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Jānis Jankevics
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Students gūs priekšstatu par interaktivitātes dizaina un interaktīvās mākslas pamatprincipiem, apgūstot tīkla mākslas vēsturi un tehnoloģijas, programmatūru un programmēšanas valodas, kā arī praktiski izveidojot mājas lapu – savu web portfolio, kurā ievietos paša veidoto digitālo, interaktīvo mākslas darbu, animāciju un grafikas darbu izlasi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
WordPress koncepts, FTP savienojumi, WordPress instalācija, saskarne, ziņas, lapas, paplašinājumi un tēmas 4 6 0 0
WordPress, SEO, dažādas programmēšanas valodas 2 4 0 0
Mājas lapas elementi, HTML, CSS, JS 10 14 0 0
Tīkla māksla aukstā kara apstākļos, ARPAnet. TCP/IP. Tīkla kritiskā diskursa rašanās. Taktiskie mediji. Kampaņu māksla. Vēstkopas un interešu kopienas 4 6 0 0
Māksla tīklā. Agrīnās tīkla mākslas periods un mākslinieki (1996 – 1998). Process pret prezentāciju 4 6 0 0
Datu vizualizācija. Elementi – formas. Tīkla filma – montāža. Interaktivitāte un komunikācijas process kā mākslas darbs. Uzdevums: izveidot 3 dažādus, interaktīvus tīkla mākslas darbus 4 6 0 0
Tīkla mākslas projekti Latvijā 2 4 0 0
Iepazīšanās ar Adobe Photoshop animācijas iespējām – kadru pa kadram (frame by frame) animācija un animācija ar laika joslu (timeline) 2 4 0 0
Animētas GIF sērijas izstrāde 6 8 0 0
Iepazīšanās ar kļūdu mākslu (glitch art). Kļūdu mākslas vēsture. Nošķīrums starp kļūdu mākslu un kļūdu estētiku 2 4 0 0
Kļūdu mākslas tehnikas – teksta rediģēšana ar Notepad/TextEdit, attēla konvertēšana par skaņu (Audacity) 4 6 0 0
Kļūdu mākslas uzdevums 6 8 0 0
Iepazīšanās ar Adobe Animate saskarni un rīkiem 2 4 0 0
Adobe Animate animācija ar atslēgas kadriem. Simbolu izmantošana (MovieClip, Graphic Symbol) 4 8 0 0
Adobe Animate interaktīvās pogas. Koda sagatavju izmantošana (code snippets). HTML5 formāta eksportēšana 4 8 0 0
Interaktīva mākslas darba iztrāde ar Adobe Animate 4 8 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis ir sniegt pamatzināšanas un prasmes interaktivitātes dizaina veidošanai jaunajos medijos / digitālajā vidē. Uzdevumi: 1. Iepazīstināt ar mākslas tapšanas procesiem internetā un citos elektronisko mediju tīklos (izmantojot mobilās telekomunikācijas, bezvadu tīklojumus, uc. jaunās tehnoloģijas); 2. Apgūt tīkla mākslas vēsturi no agrīnajiem telekomunikāciju eksperimentiem līdz interneta mākslai; 3. Praktiski – apgūt tīkla mākslas un mājas lapas veidošanas pamatprincipus un radīt interaktīvus, digitālus mākslas darbus (grafiku un animācijas).
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Pārzina nosacījumus un programmēšanas valodas pamatjēdzienus (HTML, CSS, WordPress, responsive design, FTP, webserver, web design) responsīvas mājas lapas izveidei; - Prot patstāvīgi izvēlēties piemērotus rīkus un izdarīt mākslinieciskas izvēles aizraujošu/ pārsteidzošu tīkla mākslas darbu (skatītāja pieredzes) izveidošanai; - Zina animācijas pamatus, kā arī ieguvis zināšanas par GIF mākslu; - Izprot lietotāja pieredzes un satura atklāšanas secības (stāstniecības) konstruēšanu mājas lapā. - Eksāmens tiek vērtēts, ja students ir 1) izpildījis visus moduļa uzdevumus; 2) dalība praktiskajās nodarbībās. Vērtēšanas kritēriji: Darbu atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem -15 %; Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte – 15%; Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids – 15 %; Regulārs darbs semestra laikā – 5 %; Prezentēti visi uzdotie darbi – 50 %.
Prasmes: - Prot patstāvīgi izveidot un uzturēt vienkāršu mājas lapu; - Prot Izveidot oriģinālu GIF animāciju sēriju; - Prot izveidot interaktīvu HTML5 tīmekļa elementu. - Eksāmens tiek vērtēts, ja students ir 1) izpildījis visus moduļa uzdevumus; 2) dalība praktiskajās nodarbībās. Vērtēšanas kritēriji: Darbu atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem -15 %; Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte – 15%; Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids – 15 %; Regulārs darbs semestra laikā – 5 %; Prezentēti visi uzdotie darbi – 50 %.
Kompetences: - Iegūta izpratne par nosķīrumu starp kļūdu mākslu un kļūdu estētiku. Apgūtas dažādas kļūdu mākslas tehnikas; - Prot patstāvīgi pielietot zināšanas par interaktivitātes tehnoloģijām, veidojot māksliniecisku vēstījumu un lietotāja pieredzi. - Eksāmens tiek vērtēts, ja students ir 1) izpildījis visus moduļa uzdevumus; 2) dalība praktiskajās nodarbībās. Vērtēšanas kritēriji: Darbu atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem -15 %; Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte – 15%; Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids – 15 %; Regulārs darbs semestra laikā – 5 %; Prezentēti visi uzdotie darbi – 50 %.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Moduļa uzdevumi/ dalība praktiskajās nodarbībās - 50%
Eksāmens: Darbu skate - izstāde (tīklā) - 50%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]