Kods | LA0423 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Izglītības darba organizēšana un cilvēkresursi izglītībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Jurs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veido studējošo izpratni pat izglītības politikas izaicinājumiem starptautiskā un nacionālā līmenī, iepazīstina ar iekšējo normatīvo aktu veidošanās pamatprincipiem izglītības iestādē, nodrošinot zināšanu pārnesi praksē balstītā pedagoģiskā vidē iekšējo normatīvo aktu veidošanā. Studējošie tiek iepazīstināti ar izglītības vadības, līderības un resursu plānošanas pamatprincipiem kā priekšnosacījumu izglītības kvalitātes nodrošināšanai un sekmīgai personālpolitikas īstenošanai, nodrošinot teorētisko zināšanu un praktisko atziņu savstarpējo mijiedarbību. Līdztekus tiek sniegts ieskatu izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojuma sagatavošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni par izglītības vadības un ekonomikas mijiedarbību, par cilvēkkapitāla vērtību un izglītību, cilvēkresursu plānošanas, attīstības un vadīšanas aspektiem, par izglītības iestādes budžeta veidošanas nosacījumiem, kā arī par normatīvo aktu izstrādi, izglītības iestādes darbības sociāli ekonomiskajiem un organizācijas kultūras aspektiem. Uzdevumi: 1. Papildināt zināšanas ekonomikā un izglītības vadībā. 2. Veidot prasmes izstrādāt iekšējos normatīvus aktus saskaņā ar likumdošanas regulējumu. 3. Attīstīt izglītības sistēmas un tajā notiekošo procesu analizēšanas, vērtēšanas un salīdzināšanas prasmes ekonomiskajā aspektā. 4. Palielināt studentu kompetenci izglītības vadības jautājumos, kas saistīti ar organizācijas darba plānošanu, cilvēkresursu pārvaldību, kā arī salīdzinošo izglītības pētījumu rezultātu lietošanu. 5. Sekmēt studējošo problēmu risināšanas mācīšanos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zināšanas un izpratni par starptautisko un nacionālo izglītības politiku.
2. Izglītības pētījumu un statistikas datu interpretāciju saistībā ar izglītības zinātņu apakšnozarēm.
3. Zināšanas un izpratni par izglītības iestādes normatīvo dokumentu sistēmu un to veidošanas pamatprincipiem.
4. Zināšanas un izpratne par darba tiesisko regulējumu kontekstā ar izglītības iestādes vadību.
5. Zināšanas un izpratni par cilvēkresursu pārvaldīšanas un plānošanas teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem.
6. Zināšanas un izpratni par organizācijas kultūras teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem. - Patstāvīgā darbā studenti individuāli un grupās:
1) analizē starptautisko un nacionālo izglītības politiku;
2) gatavojas starppārbaudījumam par starptautiskiem izglītības pētījumiem;
3) izstrādā izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumus;
4) piemēro Darba likuma normas dažādiem dzīves gadījumiem;
5) gatavojās ieskaites darba par līderības un vadība stratēģijām;
6) semināros piedāvā savu organizācijas kultūras modeli. Prasmes: 7. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt starptautisko izglītības pētījumu rezultātus kontekstā ar nacionālā līmeņa rezultātiem. 8. Prasme orientēties izglītības iestādes iekšējo normatīvo aktu hierarhijā. 9. Prasme pielietot Darba likuma normas dažādās situācijās. 10. Prasmes analizēt, sintezēt un izvērtēt cilvēkresursu situāciju, attīstību un pilnveidošanu izglītības organizācijā. - Patstāvīgā darbā studenti individuāli un grupās: 1) analizē starptautisko un nacionālo izglītības politiku; 2) gatavojas starppārbaudījumam par starptautiskiem izglītības pētījumiem; 3) izstrādā izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumus; 4) piemēro Darba likuma normas dažādiem dzīves gadījumiem; 5) gatavojās ieskaites darba par līderības un vadība stratēģijām; 6) semināros piedāvā savu organizācijas kultūras modeli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semināri (grupās un individuāli)
1) analizēt starptautisko un nacionālo izglītības politiku;
2) izstrādāt izglītības iestādes iekšējās kārtības noteikumus;
3) izstrādāt savu organizācijas kultūras modeli. - 50%
Starppārbaudījums (individuālais darbs) "Starptautisko izglītības pētījumu izvērtējums" - 25% Teorētiskais eksāmens "Vadības, līderības stratēģijas un darba tiesiskās attiecības" - 25% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|