LA0422 Vadība un līderība izglītībā

Kods LA0422
Nosaukums Vadība un līderība izglītībā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Inga Šnēbaha, Kristīne Niedre-Lathere
Kredītpunkti 9.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā maģistranti apgūs dažādus vadības aspektus, tai skaitā vadības uzdevumus un lēmumu pieņemšanas veidus izglītības iestādēs, stratēģisko vadību, projektu vadību. Liela uzmanība kursā tiks veltīta līdervadībai – skolas vadītāja un skolotāju līderība mācīšanās kopienās, līdervadības veidi un stili. Kursa mērķis – dot iespējas maģistrantiem veidot kompetences izglītības vadības un līderības jomās..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Vadības teorijas un to analīze. 8 20 0 0
Stratēģiskā vadība. 8 20 0 0
Organizācijas kultūra. 8 20 0 0
Izglītības vadības teorijas. 12 28 0 0
Izglītības politika valstī un pašvaldībā – plānošana un īstenošana. 8 20 0 0
Līderība. Profesionālās mācīšanās kopiena. 12 28 0 0
Projektu vadība. 8 22 0 0
Uzņēmējdarbība izglītībā. 8 22 0 0
Kopā: 72 180 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis – dot iespējas maģistrantiem veidot kompetences izglītības vadības un līderības jomās. Uzdevumi – apgūt izglītības vadītājiem nepieciešamās mūsdienu izglītības vadības teoriju pamatus un prakses dažādos aspektus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Izpratne par vadības teorijām un stratēģisko vadību, uz pierādījumiem balstītu izglītības politikas veidošanu. 2. Izpratni par līderību un profesionālām mācīšanās kopienām. 3. Izpratni par projektu vadību. 4. Izpratni par uzņēmējdarbības iespējām izglītības jomā. - Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums). Dalība un uzstāšanās semināros. Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens.
Prasmes: 5. Analizēt un izvērtēt dažādas izglītības vadības teorijas, analizēt un modelēt izglītības iestādes stratēģijas, balstoties uz statistikas datiem un pētījumu rezultātiem. 6. Analizēt un izvērtēt dažādu līderības stilu nepieciešamību konkrētās situācijās izglītības iestādēs kopumā un atsevišķās komandās. 7. Spēt izveidot un pamatot izglītības projektu pieteikumus. - Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums). Dalība un uzstāšanās semināros. Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens.
Kompetence: 8. Spēt pieņemt konkrētai situācijai atbilstošus lēmumus izglītības vadības jomā, tai skaitā par mācību procesa nodrošināšanu un mācīšanās vidi. - Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums). Dalība un uzstāšanās semināros. Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums) - 40%
Dalība un uzstāšanās semināros - 20%
Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 9.0 36.0 36.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]