Kods | LA0422 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vadība un līderība izglītībā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Šnēbaha, Kristīne Niedre-Lathere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā maģistranti apgūs dažādus vadības aspektus, tai skaitā vadības uzdevumus un lēmumu pieņemšanas veidus izglītības iestādēs, stratēģisko vadību, projektu vadību. Liela uzmanība kursā tiks veltīta līdervadībai – skolas vadītāja un skolotāju līderība mācīšanās kopienās, līdervadības veidi un stili. Kursa mērķis – dot iespējas maģistrantiem veidot kompetences izglītības vadības un līderības jomās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – dot iespējas maģistrantiem veidot kompetences izglītības vadības un līderības jomās. Uzdevumi – apgūt izglītības vadītājiem nepieciešamās mūsdienu izglītības vadības teoriju pamatus un prakses dažādos aspektus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izpratne par vadības teorijām un stratēģisko vadību, uz pierādījumiem balstītu izglītības politikas veidošanu.
2. Izpratni par līderību un profesionālām mācīšanās kopienām.
3. Izpratni par projektu vadību.
4. Izpratni par uzņēmējdarbības iespējām izglītības jomā. - Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums).
Dalība un uzstāšanās semināros.
Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens. Prasmes: 5. Analizēt un izvērtēt dažādas izglītības vadības teorijas, analizēt un modelēt izglītības iestādes stratēģijas, balstoties uz statistikas datiem un pētījumu rezultātiem. 6. Analizēt un izvērtēt dažādu līderības stilu nepieciešamību konkrētās situācijās izglītības iestādēs kopumā un atsevišķās komandās. 7. Spēt izveidot un pamatot izglītības projektu pieteikumus. - Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums). Dalība un uzstāšanās semināros. Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens. Kompetence: 8. Spēt pieņemt konkrētai situācijai atbilstošus lēmumus izglītības vadības jomā, tai skaitā par mācību procesa nodrošināšanu un mācīšanās vidi. - Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums). Dalība un uzstāšanās semināros. Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Teorētisks pētījums par kādu ar docētājiem saskaņotu izglītības vadības vai līderības tēmu (rakstiska atskaite un mutisks ziņojums) - 40%
Dalība un uzstāšanās semināros - 20% Noslēguma pārbaudījuma veids – rakstisks eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|