Kods | LA0421 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētniecība I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Samuseviča | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ļauj iegūt pārskatu par izglītības pētniecības metodēm un metodoloģiju, kas nepieciešama maģistra darba izstrādei. Tajā tiek īpaši akcentēta uzmanība uz datu iegūšanu un datu apstrādi. Kursa ietvaros studenti tiek dota iespēja apgūt datu statistiskās apstrādes datorprogrammas SPSS pamatus, kā arī iepazīties ar biežāk lietotajām datu apstrādes metodēm. Kursa mērķis – Studentiem sasniegt zināšanu, prasmes un kompetences līmeni, kas nepieciešams patstāvīga izglītības pētījuma izstrādāšanā un īstenošanā atbilstoši maģistra darba satura un noformējuma prasībām RTU Liepājas akadēmijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis – Studentiem sasniegt zināšanu, prasmes un kompetences līmeni, kas nepieciešams patstāvīga izglītības pētījuma izstrādāšanā un īstenošanā atbilstoši maģistra darba satura un noformējuma prasībām RTU Liepājas akadēmijā. Uzdevumi: 1. Apgūt moderno izglītības pētījumu teorētiskos un metodoloģiskos principus; 2. Iepazīties ar pētījumu sagatavošanas un īstenošanas principiem; 3. Apgūt pētījumu datu statistiskās apstrādes pamatmetodes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zināšanas un izpratni par zinātniskajiem pētījumiem izglītībā.
2. Zināšanas un izpratni par izglītības pētniecības metodoloģiju un metodēm. - Izpildīti praktisko darbu uzdevumi.
Rakstisks pārbaudes darbs par studiju kursa tēmām.
Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. Prasmes: 3. Prasme pētniecisko problēmu un mērķu izvirzīšanā un atbilstošu pētniecisko metožu izvēlē. 4. Prasme kritiski analizēt zinātniskās publikācijas un pētnieciskos pārskatus. 5. Prasme izvēlēties pētījuma problemātikai atbilstošus datu savākšanas instrumentus. 6. Prasme veikt datu statisko apstrādi un iegūto rezultātu novērtēšanu. - Izpildīti praktisko darbu uzdevumi (rakstveidā e-studiju vidē). Rakstisks pārbaudes darbs par studiju kursa tēmām. Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. Kompetence: 7. Patstāvīgas pētnieciskās darbības īstenošanai un kritiski analītiskai teorētisko atziņu lietošanai. 8. Praktiski pētniecisko darbību īstenošanai, kas pamatota ar mūsdienīgu izpratni un attieksmi pret pētniecisko darbību. - Izpildīti praktisko darbu uzdevumi (rakstveidā e-studiju vidē). Rakstisks pārbaudes darbs par studiju kursa tēmā. Noslēguma pārbaudījums: Rakstisks eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu uzdevumi (rakstveidā e-studiju vidē) - 50%
Rakstisks pārbaudes darbs par studiju kursa tēmām - 25% Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kursam priekšzināšanas nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|