Kods | LA0419 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Atkarības un profilakse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Madara Lapsa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai izprastu sociālā darba specifiku ar atkarīgiem cilvēkiem: sadarbības veidošanu, intervences metodēm, par pielietojamajām teorijām un pieejām, to nozīmi atveseļošanās procesā un sociālo problēmu risināšanā, par LR likumiem un normatīviem aktiem saistībā ar atkarības vielu lietošanu un rehabilitācijas iespējām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt izpratni par atkarību veidiem, cēloņiem, izraisītajām sekām un profilaksi, sociālo darbu ar atkarīgām un līdzatkarīgām personām, ievērojot personības īpatnības, cilvēktiesības, izmantojot kopveseluma pieeju problēmas risināšanā. Studiju kursa uzdevumi: Zināšanu un izpratnes par atkarību veidiem, cēloņiem, sekām, sociālā darbinieka kompetenci atkarību profilaksē un atkarību problēmu risināšanā sekmēšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Pārzina galvenos atkarību veidus, to izcelsmes faktorus un sekas individuālā un sociālā līmenī.
2. Izprot sociālā darba pieejas specifiku darbā ar atkarīgiem un līdzatkarīgiem klientiem.
3. Ir zināšanas par normatīvajiem aktiem, kas regulē atkarību ārstēšanu un sociālo palīdzību.
4. Pārzina sociālo pakalpojumu sistēmu un rehabilitācijas iespējas Latvijā.
5. Izprot multidisciplinārās komandas darba nozīmi un principus. - Vērtēšanas metode: rakstisks pārbaudes darbs, eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji:
• Pareiza atkarību veidu, cēloņu un seku identificēšana.
• Precīza sociālā darba metožu un pieeju izklāsts.
• Latvijas normatīvo aktu atbilstoša piemērošana situācijām.
• Vispārīgās un specifiskās terminoloģijas pareiza lietošana. 1. Prot identificēt atkarības veidošanās riskus un aizsargājošos faktorus. 2. Analizē klienta sociālo situāciju un nosaka atbilstošākos atbalsta pakalpojumus. 3. Spēj sadarboties ar dažādu jomu profesionāļiem klienta interesēs. 4. Izstrādā un īsteno sociālā darba plānu atkarīgām un līdzatkarīgām personām. 5. Prot izvērtēt profilakses pasākumu efektivitāti. - Vērtēšanas metode: praktisko darbu analīze, situāciju risināšana. Vērtēšanas kritēriji: • Spēja analizēt klientu vajadzības un identificēt atbalsta risinājumus. • Atbilstošu sociālā darba metožu izmantošana praktiskos piemēros. • Sadarbības ar multidisciplināru komandu plānošana un īstenošana. • Profilakses pasākumu plānošanas un izvērtēšanas prasme. 1. Spēj patstāvīgi organizēt un vadīt sociālo darbu ar atkarīgiem klientiem. 2. Spēj pieņemt lēmumus, pamatojoties uz klienta vajadzībām un tiesību ievērošanu. 3. Pielāgo darba metodes, ņemot vērā klienta individuālās īpatnības. 4. Demonstrē profesionālu ētiku un sociālā darba vērtības. - Vērtēšanas metode: eksāmens, praktisko darbu izvērtējums. Vērtēšanas kritēriji: • Spēja patstāvīgi pielietot teorētiskās zināšanas praksē. • Lēmumu pieņemšana, balstoties uz profesionālo ētiku un klienta vajadzībām. • Kompleksu situāciju risināšana, integrējot dažādas profesionālās pieejas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi (uzdevumu izpilde katrā tēmā) - 40%
Starppārbaudes darbs (rakstiska analīze vai situācijas izpēte) - 20% Eksāmens (teorētisko zināšanu un praktisko situāciju risināšana) - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ievads studijās un profesionālā ētika, Sociālā darba teorijas, Sociālais darbs ar indivīdu, sociālais darbs ar grupu, Attīstības psiholoģija, Ģimenes un sabiedrības sociālā mijietekme, Krīžu intervence sociālā darba praksē, Gadījuma vadīšana sociālā darba praksē u.c. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|