Kods | LA0412 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Personālie un vides resursi II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone, Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji apgūs zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas mācību vides veidošanā, integrējot dažādību mācību procesa īstenošanā, kā arī attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai un dažādības vadībai. Iepazīstoties ar dažādiem ētikas virzieniem mūsdienu laikmeta kontekstā, akcentējot skolotāja profesionālo ētiku, tiks izvērtēts ētikas pielietojums personīgo un profesionālo mērķu sasniegšanā, sasaistot teoriju ar personīgo pieredzi, kā arī apzinoties vērtības personīgā, profesionālā un globālā kontekstā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Veidot zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas mācību vides veidošanā, integrējot dažādību mācību procesa īstenošanā, kā arī attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai un dažādības vadībai. Veidot izpratni par dažādiem ētikas virzieniem mūsdienu laikmeta kontekstā, akcentējot skolotāja profesionālo ētiku, izvērtējot tās pielietojumu personīgo un profesionālo mērķu sasniegšanā, sasaistot teoriju ar personīgo pieredzi, kā arī apzinoties vērtības personīgā, profesionālā un globālā kontekstā. Kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmi akceptēt daudzveidību un lietot to kā resursu dažādības vadībai izglītības pārmaiņu procesos. 2. Pilnveidot studentu prasmes iesaistīties daudzveidīgā komunikācijas, sadarbības un diskusiju pieredzē, izzinot skolēnu dažādās mācīšanās vajadzības, kā arī reflektējot personisko rīcību un uzvedību iekļaujošā vidē. 3. Apgūt ētikas pamatprincipus, jēdzienus un galvenās teorijas, izprotot to savstarpējo sasaisti un pielietojumu skolotāja profesionālās ētikas kontekstā. 4. Veicināt studentu iesaisti izglītības iestādes attīstības mērķu sasniegšanā, stratēģisko partnerību un rīcībpolitikas veidošanā vietējā kopienā un valstī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Orientējas un zina aktuālās tendences dažādības izglītības jomā, balstoties uz rīcībpolitikas aspektiem un stratēģiskajiem mērķiem.
2. Zina par Latvijas un starptautisko pētījumu projektu rezultātiem un lietojumu izglītības jomas pārmaiņu procesos.
3. Zina un izprot globālās pilsoniskās izglītības pieeju kā pārmaiņu aģentu un daudzveidīgus metodiskos paņēmienus ar dažādību saistītu jautājumu risināšanā.
4. Zina skolotāja ētikas normas un skolotāja ētikas kodeksa pamatprincipus, lai tos varētu izmantot ētisku dilemmu risināšanā dažādības izglītības kontekstā.
5. Zina sadarbības modeļus un stratēģijas partnerības veidošanai ar dažādiem sociālajiem partneriem.
6. Apzinās savus personīgos resursus - Praktiskie darbi:
1. Diskusija par dažādām pieejām izglītības pārmaiņu paradigmu kontekstā. Sagatavot argumentus ‘par’ un ‘pret’, balstoties uz teorētisko materiālu studijām, projektu pieredzi un labās prakses piemēriem. Prezentēt iespējamos risinājumus un aktivitātes dažādības prasmju attīstīšanai skolēniem.
2. Patstāvīgais darbs: Argumentēta ar dažādības aspektiem saistītas ētiskas dilemmas analīze, izmantojot literatūras avotus
3. Vienas personīgo izaugsmi veicinošas un personīgos resursus stiprinošas grāmatas analīze skolotāja profesionālās darbības kontekstā.
Eksāmens: Izglītības iestādes kultūras izpēte. Veikt vienas izglītības iestādes (vēlams – prakses vietas) kultūras izpēti dažādības kontekstā un tās stratēģisko partnerību raksturojumu. Kritēriju izstrāde un argumentēta situācijas analīze. Stratēģijas un iespējamie risinājumi pārmaiņām – iepazīstinot ar tiem arī izglītības iestādes vadību. Prasmes: 1. Prot izrādīt iniciatīvu un argumentēti sniegt priekšlikumus risinājumiem izglītības jomas jautājumu risināšanai un pārmaiņu īstenošanai dažādības kontekstā. 2. Prot sadarboties un iesaistīt sociālos partnerus atbalsta pasākumos izglītojamajiem ar dažādām mācīšanās vajadzībām. 3. Spēj lietot mācību stratēģijas un paņēmienus pārmaiņu procesā, veikt ētikas principos balstītas izvēles. 4. Spēj prognozēt un identificēt pedagoģiskās situācijas multikulturālā izglītības vidē un izmantot dažādību kā resursu. 5. Spēj reflektīvi izvērtēt savu profesionālo prasmju attīstības dinamiku. - Praktiskie darbi: 1. Diskusija par dažādām pieejām izglītības pārmaiņu paradigmu kontekstā. Sagatavot argumentus ‘par’ un ‘pret’, balstoties uz teorētisko materiālu studijām, projektu pieredzi un labās prakses piemēriem. Prezentēt iespējamos risinājumus un aktivitātes dažādības prasmju attīstīšanai skolēniem. 2. Patstāvīgais darbs: Argumentēta ar dažādības aspektiem saistītas ētiskas dilemmas analīze, izmantojot literatūras avotus 3. Vienas personīgo izaugsmi veicinošas un personīgos resursus stiprinošas grāmatas analīze skolotāja profesionālās darbības kontekstā. Eksāmens: Izglītības iestādes kultūras izpēte. Veikt vienas izglītības iestādes (vēlams – prakses vietas) kultūras izpēti dažādības kontekstā un tās stratēģisko partnerību raksturojumu. Kritēriju izstrāde un argumentēta situācijas analīze. Stratēģijas un iespējamie risinājumi pārmaiņām – iepazīstinot ar tiem arī izglītības iestādes vadību. Kompetences: 1. Spēj sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti un priekšlikumus dažādības vadībai izglītības iestādēs, kā arī iesaistīties to īstenošanā. 2. Spēja stratēģiski plānot izglītības pārmaiņu procesa aspektus, demonstrējot sadarbības un komunikācijas kompetences dažādības vidē. 3. Spēj atbildīgi izvērtēt dažādās mācīšanās vajadzības iekļaujošas izglītības vidē, respektējot bērnu un skolēnu individualitāti un kultūras kontekstu. 4. Spēj argumentēti diskutēt par mūsdienu laikmetam raksturīgiem problēmjautājumiem (dilemmām) gan sabiedrībā, gan izglītības jomā, ka arī piedāvāt risinājumus, balstoties uz profesionālās ētikas pamatprincipiem. - Praktiskie darbi: 1. Diskusija par dažādām pieejām izglītības pārmaiņu paradigmu kontekstā. Sagatavot argumentus ‘par’ un ‘pret’, balstoties uz teorētisko materiālu studijām, projektu pieredzi un labās prakses piemēriem. Prezentēt iespējamos risinājumus un aktivitātes dažādības prasmju attīstīšanai skolēniem. 2. Patstāvīgais darbs: Argumentēta ar dažādības aspektiem saistītas ētiskas dilemmas analīze, izmantojot literatūras avotus 3. Vienas personīgo izaugsmi veicinošas un personīgos resursus stiprinošas grāmatas analīze skolotāja profesionālās darbības kontekstā. Eksāmens: Izglītības iestādes kultūras izpēte. Veikt vienas izglītības iestādes (vēlams – prakses vietas) kultūras izpēti dažādības kontekstā un tās stratēģisko partnerību raksturojumu. Kritēriju izstrāde un argumentēta situācijas analīze. Stratēģijas un iespējamie risinājumi pārmaiņām – iepazīstinot ar tiem arī izglītības iestādes vadību. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Patstāvīgais darbs:
Diskusija par dažādām pieejām izglītības pārmaiņu paradigmu kontekstā. - 15%
2. Patstāvīgais darbs: Argumentēta ar dažādības aspektiem saistītas ētiskas dilemmas analīze, izmantojot literatūras avotus, sasaistot ar savu pieredzi un sniedzot iespējamos risinājums. - 15% 3. Patstāvīgais darbs: Izlasīt vienu personīgo izaugsmi veicinošu un personīgos resursus stiprinošu grāmatu. Refleksija par grāmatā pausto ideju pielietojumu jūsu dzīvē skolotāja profesionālās darbības kontekstā. - 20% Eksāmens: Izglītības iestādes kultūras izpēte. Veikt vienas izglītības iestādes (vēlams – prakses vietas) kultūras izpēti dažādības kontekstā un tās stratēģisko partnerību raksturojumu. Kritēriju izstrāde un argumentēta situācijas analīze. Stratēģijas un iespējamie risinājumi pārmaiņām – iepazīstinot ar tiem arī izglītības iestādes vadību. Prezentācija un refleksija par atgriezenisko saiti no iestādes vadības personāla - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|