Kods | LA0411 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Personālie un vides resursi I | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji apgūs zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas mācību vides veidošanā, integrējot dažādību mācību procesa īstenošanā, kā arī attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai un dažādības vadībai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis - pilnveidot prasmi akceptēt daudzveidību un lietot to kā resursu dažādības vadībai izglītības pārmaiņu procesosm un veicināt studentu iesaisti izglītības iestādes attīstības mērķu sasniegšanā, stratēģisko partnerību un rīcībpolitikas veidošanā vietējā kopienā un valstī. Uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmi akceptēt daudzveidību un lietot to kā resursu dažādības vadībai izglītības pārmaiņu procesos. 2. Pilnveidot studentu prasmes iesaistīties daudzveidīgā komunikācijas, sadarbības un diskusiju pieredzē, izzinot skolēnu dažādās mācīšanās vajadzības, kā arī reflektējot personisko rīcību un uzvedību iekļaujošā vidē. 3. Apgūt ētikas pamatprincipus, jēdzienus un galvenās teorijas, izprotot to savstarpējo sasaisti un pielietojumu skolotāja profesionālās ētikas kontekstā. 4. Veicināt studentu iesaisti izglītības iestādes attīstības mērķu sasniegšanā, stratēģisko partnerību un rīcībpolitikas veidošanā vietējā kopienā un valstī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas un zina aktuālās tendences dažādības izglītības jomā, balstoties uz rīcībpolitikas aspektiem un stratēģiskajiem mērķiem.
Zina par Latvijas un starptautisko pētījumu projektu rezultātiem un lietojumu izglītības jomas pārmaiņu procesos.
Prasmes izrādīt iniciatīvu un argumentēti sniegt priekšlikumus risinājumiem mācību vides veidošanā un pārmaiņu īstenošanai dažādības kontekstā.
Spēj sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti un priekšlikumus dažādības vadībai izglītības iestādēs, kā arī iesaistīties to īstenošanā. - Prezentācija “Vides resursu nozīmīgums mācību procesā”. Zina sadarbības modeļus un stratēģijas partnerības veidošanai ar dažādiem sociālajiem partneriem. Prasmes izrādīt iniciatīvu un argumentēti sniegt priekšlikumus risinājumiem mācību vides veidošanā un pārmaiņu īstenošanai dažādības kontekstā. Prasme sadarboties un iesaistīt sociālos partnerus atbalsta pasākumos izglītojamajiem ar dažādām mācīšanās vajadzībām. Prasmes prognozēt un identificēt pedagoģiskās situācijas multikulturālā izglītības vidē un izmantot dažādību kā resursu. Prasme reflektīvi izvērtēt savu profesionālo prasmju attīstības dinamiku. Spēj sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti un priekšlikumus dažādības vadībai izglītības iestādēs, kā arī iesaistīties to īstenošanā. Spēja stratēģiski plānot izglītības pārmaiņu procesa aspektus, demonstrējot sadarbības un komunikācijas kompetences dažādības vidē. - Darbības pētījums - izglītības iestādes kultūras izpēte. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija “Vides resursu nozīmīgums mācību procesā”. - 20%
Darbības pētījums - izglītības iestādes kultūras izpēte. - 80% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāja profesionālās darbības pamati, Psiholoģija skolotājiem, Mācīšana un mācīšanās, Mācību procesa organizācija sākumskolā, Iekļaujošā un speciālā izglītība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|