LA0411 Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Personālie un vides resursi I

Kods LA0411
Nosaukums Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Personālie un vides resursi I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji apgūs zināšanas un izpratni par dažādības aspektiem un institucionālo specifiku iekļaujošas, uz pārmaiņām vērstas mācību vides veidošanā, integrējot dažādību mācību procesa īstenošanā, kā arī attīstot prasmes stratēģisko partnerību veidošanai un dažādības vadībai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Mūsdienīgas mācību vides elementi. Konstruktīvisma un konstrukcionisma pieejas. Pārmaiņas izglītības iestādē kā mācīšanās process. Dažādības vadība izglītības pārmaiņu procesos. Vienlīdzīgas pieejas principa īstenošana. Gatavība pārmaiņām un iemesli pretestībai. 8 12 4 16
Stratēģijas efektīvas komandas veidošanai. Pārmaiņu nepieciešamības apzināšana izglītības iestādē un stratēģiju izvēle to īstenošanai. Dažādības respektēšana un atvērtība dažādības perspektīvām – resurss attīstībai. Līdzdalības aspekts un dalība lēmumu pieņemšanā. 8 10 4 14
Sadarbība izglītības iestādē un ārpus tās. Stratēģijas partnerību veidošanai un iesaistei pārmaiņu procesos. Sadarbības modeļi. Sadarbība, kas balstīta un savstarpēju cieņu un respektu. Pienākumi un atbildība. 8 20 4 26
Komandas darbs multikulturālā izglītības vidē. Sadarbība starp dažādiem sociālajiem partneriem: kolēģiem, skolēniem, izglītības iestādes administrāciju, vecākiem, kopienu, pašvaldības iestādēm, uzņēmumiem un sabiedriskajām organizācijām dažādos kontekstos un līmeņos. 8 10 4 12
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis - pilnveidot prasmi akceptēt daudzveidību un lietot to kā resursu dažādības vadībai izglītības pārmaiņu procesosm un veicināt studentu iesaisti izglītības iestādes attīstības mērķu sasniegšanā, stratēģisko partnerību un rīcībpolitikas veidošanā vietējā kopienā un valstī. Uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmi akceptēt daudzveidību un lietot to kā resursu dažādības vadībai izglītības pārmaiņu procesos. 2. Pilnveidot studentu prasmes iesaistīties daudzveidīgā komunikācijas, sadarbības un diskusiju pieredzē, izzinot skolēnu dažādās mācīšanās vajadzības, kā arī reflektējot personisko rīcību un uzvedību iekļaujošā vidē. 3. Apgūt ētikas pamatprincipus, jēdzienus un galvenās teorijas, izprotot to savstarpējo sasaisti un pielietojumu skolotāja profesionālās ētikas kontekstā. 4. Veicināt studentu iesaisti izglītības iestādes attīstības mērķu sasniegšanā, stratēģisko partnerību un rīcībpolitikas veidošanā vietējā kopienā un valstī.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Orientējas un zina aktuālās tendences dažādības izglītības jomā, balstoties uz rīcībpolitikas aspektiem un stratēģiskajiem mērķiem. Zina par Latvijas un starptautisko pētījumu projektu rezultātiem un lietojumu izglītības jomas pārmaiņu procesos. Prasmes izrādīt iniciatīvu un argumentēti sniegt priekšlikumus risinājumiem mācību vides veidošanā un pārmaiņu īstenošanai dažādības kontekstā. Spēj sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti un priekšlikumus dažādības vadībai izglītības iestādēs, kā arī iesaistīties to īstenošanā. - Prezentācija “Vides resursu nozīmīgums mācību procesā”.
Zina sadarbības modeļus un stratēģijas partnerības veidošanai ar dažādiem sociālajiem partneriem. Prasmes izrādīt iniciatīvu un argumentēti sniegt priekšlikumus risinājumiem mācību vides veidošanā un pārmaiņu īstenošanai dažādības kontekstā. Prasme sadarboties un iesaistīt sociālos partnerus atbalsta pasākumos izglītojamajiem ar dažādām mācīšanās vajadzībām. Prasmes prognozēt un identificēt pedagoģiskās situācijas multikulturālā izglītības vidē un izmantot dažādību kā resursu. Prasme reflektīvi izvērtēt savu profesionālo prasmju attīstības dinamiku. Spēj sniegt konstruktīvu atgriezenisko saiti un priekšlikumus dažādības vadībai izglītības iestādēs, kā arī iesaistīties to īstenošanā. Spēja stratēģiski plānot izglītības pārmaiņu procesa aspektus, demonstrējot sadarbības un komunikācijas kompetences dažādības vidē. - Darbības pētījums - izglītības iestādes kultūras izpēte.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācija “Vides resursu nozīmīgums mācību procesā”. - 20%
Darbības pētījums - izglītības iestādes kultūras izpēte. - 80%
 
Priekšzināšanas Skolotāja profesionālās darbības pamati, Psiholoģija skolotājiem, Mācīšana un mācīšanās, Mācību procesa organizācija sākumskolā, Iekļaujošā un speciālā izglītība
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]