Kods | LA0410 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads izglītībā ilgtspējīgai attīstībai | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lāsma Latsone, Svetlana Lanka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursa mērķis ir pilnveidot studējošo pedagoģisko kompetenci ilgtspējīgas attīstības integrēšanai mācību procesā un vietējās kopienas ikdienā. Studiju procesā tiek apgūti temati saistībā ar ilgtspējīgas attīstības izaicinājumiem, globālajiem mērķiem ilgtspējīgai attīstībai, kā arī konceptuālais un metodoloģiskais pamats izglītībai ilgtspējīgai attīstībai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Pilnveidot studējošo pedagoģisko kompetenci ilgtspējīgas attīstības integrēšanai mācību procesā un vietējās kopienas ikdienā. Kursa uzdevumi: 1. Sniegt ievadu par izglītības ilgtspējīgai attīstībai konceptuālo un metodisko pamatu; 2. Izvērtēt ilgtspējīgas attīstības un izglītības ilgtspējīgai attīstībai glokālo dabu; 3. Aktualizēt pedagoģiskās darbības labās prakses pieredzi ilgtspējīgai vietējai un globālai nākotnei; 4. Aktualizēt izglītības un skolotāja (arī pirmsskolas skolotāja) lomu un atbildību ilgtspējas problēmu atpazīšanā, novēršanā un risināšanā un ilgtspējīgas nākotnes veidošanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina ilgtspējīgas attīstības un izglītības ilgtspējīgai attīstībai konceptuālo un metodoloģisko pamatu un aktualitāti.
2. Zina un prot raksturot ilgtspējīgas attīstības mērķus un apakšmērķus, to aktualitāti pasaules, valsts un kopienas attīstībā, un to pielietojumu mācību saturā kā caurviju kompetenču pamatu un pedagoģiskajā darbībā. - Pārbaudes darbi:
1. Obligāto konceptuālo informācijas avotu analīze. Diskusija.
2. Grupu darbs ilgtspējīgas attīstības mērķu integrēšanai mācību procesā. Prezentācija.
3. Darbs ar obligātajiem metodiskajiem informācijas avotiem. Argumentēta diskusija.
4. Eseja par studiju kursā veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā.
Vērtējums 10 ballu skalā atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem Prasmes: 3. Prot analizēt ilgtspējīgas attīstības izaicinājumus, sasniegumus un aktualitāti izglītībā visos līmeņos. 4. Prot kritiski izvērtēt formālās, neformālās un ikdienas izglītības lomu, pieredzi un iespējas ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā. 5. Spēj argumentēti diskutēt par izglītības ilgtspējīgai attīstībai konceptuālo un metodoloģisko pamatu un labās prakses piemēriem ilgtspējīgas vietējās un globālās nākotnes nodrošināšanai. 6. Prot sadarboties ar grupasbiedriem uz ilgtspējīgu attīstību vērstu metodisku risinājumu kopradē. - Pārbaudes darbi: 1. Obligāto konceptuālo informācijas avotu analīze. Diskusija. 2. Grupu darbs ilgtspējīgas attīstības mērķu integrēšanai mācību procesā. Prezentācija. 3. Darbs ar obligātajiem metodiskajiem informācijas avotiem. Argumentēta diskusija. 4. Eseja par studiju kursā veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā. Vērtējums 10 ballu skalā atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem Kompetences: 7. Piemēro savu izpratni par ilgtspējīgu attīstību, izglītību ilgtspējīgai attīstībai un ilgtspējīgas attīstības mērķiem pedagoģiskās darbības plānošanā un īstenošanā. 8. Reflektē un pilnveido savu izpratni un pedagoģisko darbību ilgtspējīgai vietējai un globālai nākotnei. 9. Pilnveidotas prezentēšanas prasmes, jautājumu uzdošanas prasmes. - Pārbaudes darbi: 1. Obligāto konceptuālo informācijas avotu analīze. Diskusija. 2. Grupu darbs ilgtspējīgas attīstības mērķu integrēšanai mācību procesā. Prezentācija. 3. Darbs ar obligātajiem metodiskajiem informācijas avotiem. Argumentēta diskusija. 4. Eseja par studiju kursā veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā. Vērtējums 10 ballu skalā atbilstoši kursa sasniedzamajiem rezultātiem |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Patstāvīgais darbs: Obligāto konceptuālo informācijas avotu analīze, izskaidrojot ilgtspējīgas attīstības un izglītības ilgtspējīgai attīstībai konceptuālo un metodoloģisko pamatu un aktualitāti.
Izvēlēties vienu no norādītajiem avotiem, iepazīties ar to un uzrakstīt:
- trīs atziņas, kam piekrītat, minot iemeslus - kāpēc;
- trīs atziņas, kas šķiet diskutablas vai kam nepiekrītat, pamatojot iemeslus - kāpēc;
- balstoties izlasītajā materiālā, sagatavot trīs jautājumus kolēģiem, kurus varēs uzdot klases diskusijā (seminārnodarbībā). - 20%
2. Grupu darbs ilgtspējīgas attīstības mērķu integrēšanai mācību procesā. - stratēģiskā sadaļa (problēmas apraksts, ko varētu risināt aktualizējot izvēlētos ilgtspējīgas attīstības mērķus), - rīcības sadaļa (grupā kopīgi izstrādātie stundu, nodarbību vai pasākumu plāni un uzdevumu apraksti ilgtspējīgas attīstības mērķu integrēšanai mācību), - refleksijas sadaļa (izstrādāto plānu un uzdevumu aprakstu priekšrocības un nepilnības, ieteikumi turpmākai rīcībai integrējot izvēlētos ilgtspējīgas attīstības mērķus mācību procesā - grupas dalībnieku sadarbības un līdzdalības izvērtējums, piem., iesaistīšanās kopīga darba veikšanā, pienākumu sadale, atbalsta un atgriezeniskās saites sniegšana grupā Grupu darbu prezentēšana - 20% 3. Patstāvīgais darbs: Darbs ar obligātajiem metodiskajiem informācijas avotiem. Izvēlēties vienu no norādītajiem avotiem un analizēt ilgtspējīgas attīstības izaicinājumus, sasniegumus un aktualitāti izglītībā. Aprakstīt: - trīs atziņas, kas ir saistītas ar savu jau esošo pedagoģisko pieredzi vai uzskatiem; - trīs atziņas, ko savā pedagoģiskajā darbībā gribētu izmēģināt vai pielietot tuvākajā laikā, minot iemeslus - kāpēc; - trīs atziņas, ko savā pedagoģiskajā darbībā izmantot būtu problemātiski, pamatojot savu viedokli. Sagatavoties argumentētai diskusijai par izglītības ilgtspējīgai attīstībai konceptuālo un metodoloģisko pamatu un labās prakses piemēriem ilgtspējīgas vietējās un globālās nākotnes nodrošināšanai. - 20% Noslēguma pārbaudījums (eksāmens): Eseja par studiju kursā veicinātajām pārmaiņām personīgajā un profesionālajā jomā, kritiski izvērtējot formālās, neformālās un ikdienas izglītības lomu, pieredzi un iespējas ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanā un reflektējot par savas izpratnes un pedagoģiskās darbības pilnveidi ilgtspējīgai vietējai un globālai nākotnei. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|