Kods | LA0409 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Personalizētā pieeja dažādības pedagoģijas kontekstā (iekļauts studiju darbs) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola, Dina Bethere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 12.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie sākumizglītības skolotāji apgūs zināšanas, prasmes un kompetenci personalizētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai dažādības izglītības procesa kontekstā. Šajā nolūkā studentiem tiek nodrošinātas iespējas apgūt zināšanas par izglītības procesa personalizācijas principa sociāli politisko attīstību un īstenošanas stratēģijām. Analizējot praksē novērotus gadījumus studenti apgūs prasmes respektēt skolēnu izglītības vajadzību kopsakarībā ar izglītības satura standartizācijas nosacījumiem, plānot un izvērtēt stratēģijas efektīva mācību procesa nodrošināšanai un pozitīvi orientētas sociālās mijiedarbības veidošanai. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis - pilnveidot topošā skolotāja kompetenci personalizēta izglītības procesa īstenošanai, respektējot skolēnu izglītības vajadzību dažādību, sekmējot skolēna akadēmisko un sociālo prasmju integrāciju, attīstot prasmi vērtēt un interpretēt mācīšanās, un mācību procesa efektivitāti. Uzdevumi: 1. Nodrošināt zināšanas un izpratni par personalizētās pieejas zinātniski politiskajām nostādnēm un praktiskās īstenošanas iespējām izglītības vidē. 2. Pilnveidot prasmi plānot un modelēt mācību saturu un procesu, vērtēt skolēnu sasniegumus, kā arī izvēlēties metodiskos paņēmienus saskaņā ar personalizētās pieejas un dažādības pedagoģijas kontekstiem. 3. Pilnveidot prasmi atbalsta stratēģiju plānošanai skolēniem ar dažādām izglītības vajadzībām konkrētā izglītības vidē un reflektēt personiskās pedagoģiskās darbības rezultātus. 4. Nodrošināt studentiem daudzveidīgu komunikācijas, pētnieciskās darbības un diskusiju pieredzi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Zināšanas un izpratne par personalizētās pieejas principiem.
Zināšanas par izglītības standartu un dažādības pedagoģijas nostādņu mijiedarbības iespējām.
Zināšanas un izpratne par mācību metodiku pielāgošanu atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu. - Praktisko darbu rezultāti semestra laikā.
Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana.
Prasmes: Prasme mērķtiecīgi plānot izglītojamā individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzību izzināšanu Prasmes plānot un izvērtēt starpdisciplināru mācību saturu, integrējot skolēnu akadēmiskās un sociālās prasmes Prasme plānot un izvērtēt uz mācīšanās rezultātiem vērstu pieeju, tās būtību un lietojumu. - Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana. Kompetence: Kompetence mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšanas kritēriju izstrādei un lietošanai. Kompetence mācību procesa un mācību rezultātu vērtēšanai un atgriezeniskās saites nodrošināšanai skolēniem. Kompetence mērķtiecīgi un kritiski izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādas mācību metodes un tehnoloģijas. Kompetence attīstīt skolēna un personiskās sociālās un emocionālās kompetences. Kompetence izmantot informācijas tehnoloģijas personalizētā izglītības procesā. - Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. - 50%
Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|