LA0409 Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Personalizētā pieeja dažādības pedagoģijas kontekstā (iekļauts studiju darbs)

Kods LA0409
Nosaukums Modulis "Dažādības kompetence iekļaujošā izglītībā": Personalizētā pieeja dažādības pedagoģijas kontekstā (iekļauts studiju darbs)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola, Dina Bethere
Kredītpunkti 12.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros topošie sākumizglītības skolotāji apgūs zināšanas, prasmes un kompetenci personalizētas mācīšanās un mācīšanas īstenošanai dažādības izglītības procesa kontekstā. Šajā nolūkā studentiem tiek nodrošinātas iespējas apgūt zināšanas par izglītības procesa personalizācijas principa sociāli politisko attīstību un īstenošanas stratēģijām. Analizējot praksē novērotus gadījumus studenti apgūs prasmes respektēt skolēnu izglītības vajadzību kopsakarībā ar izglītības satura standartizācijas nosacījumiem, plānot un izvērtēt stratēģijas efektīva mācību procesa nodrošināšanai un pozitīvi orientētas sociālās mijiedarbības veidošanai. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Mācīšanās un mācīšanas personalizācijas principi kompetenču pieejas koncepcijā. 1.1. Izglītības procesa personalizācijas principa sociāli politiskā attīstība un īstenošanas stratēģijas. Pārmaiņas izglītības politikā un bērnības koncepcijā. Personalizētās mācīšanās komponenti. 1.2. Personalizācijas īstenošana un izaicinājumi izglītības procesa kontekstā. Kompetenču attīstīšanās un mācīšanās sadarbojoties. Jaunas pieejas mācību sasniegumu izvērtēšanai. Informācijas tehnoloģiju izmantošana. 12 30 6 32
2. Mācīšanas un mācīšanās īstenošana izglītības vajadzību dažādības kontekstā. 2.1. Programmas, mācīšanās, mācīšanas un izvērtēšanas adaptācija. Izglītības satura standartizācijas un skolēnu izglītības vajadzību respektēšana. Klases vide, kā ekosistēma. Mācīšanās iespēju un progresa nodrošināšana katram skolēnam. 2.2. Efektīvu mācīšanas stratēģiju plānošana. Mācību principi un metodes. Situatīva un ilgtspējīga mācību procesa plānošana, īstenošana un izvērtēšana. Informācijas tehnoloģiju izmantošana mācību procesā. 2.3. Stratēģijas pozitīvi orientētas sociālās mijiedarbības veidošanai. Sociālā uzvedība un izglītība. Uzvedības un akadēmisko prasmju integrācija. Uzvedības vadīšana izglītības dažādības vidē. 36 42 18 60
3. Atbalsta stratēģijas skolēnu prasmju pilnveidei. 3.1. Komunikatīvās kompetences pilnveides nodrošinājums. Mācīšanās multilingvālisma kontekstā. Stratēģijas specifisku valodas attīstības gadījumu atbalstam. Jēgpilna alternatīvo komunikācijas līdzekļu izmantošana. 3.2. Atbalsta stratēģiju izmantošana dažādās mācību jomās. Atbalsta pasākumu nodrošināšana un izmantošana dažādās mācību jomās. Vispārīgas mācību pieejas un īpašu mācīšanas stratēģiju integrācija. 3.3. Izglītības vides organizēšanas aspekti. Universālā dizaina principu ieviešana izglītības vidē. Mācīšanās vides daudzveidības izmantošana. 36 42 18 60
4. Izglītības programmas individualizācijas stratēģijas. 4.1. Izglītības programmas modificēšana, adaptēšana un individualizēšana. Stratēģijas izvēle individuālās programmas izstrādei. Individuālās programmas izstrādes dalībnieki un to pienākumi. Individuālās programmas izstrādes procesa fāzes. 4.2. Personalizētā pieeja un mācīšanās heterogēnās grupās. Izglītības un sociālo mērķu izvirzīšana klasē. Sociālās mijiedarbības nodrošināšana skolēnu grupās. 4.3. Mācību rezultātu un sociālās mijiedarbības kvalitātes izvērtēšanas, un pašvērtēšanas metodes. Izvērtēšanas plāna izstrāde. Pēctecīgas izvērtēšanas ieviešana. Grupu darba refleksija. Mācīšanas un mācīšanās refleksija. Sociālās mijiedarbības refleksija. 36 40 18 60
5. Studiju darbs. Studiju darba izstrāde un prezentācija. 8 54 4 60
Kopā: 128 208 64 272
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis - pilnveidot topošā skolotāja kompetenci personalizēta izglītības procesa īstenošanai, respektējot skolēnu izglītības vajadzību dažādību, sekmējot skolēna akadēmisko un sociālo prasmju integrāciju, attīstot prasmi vērtēt un interpretēt mācīšanās, un mācību procesa efektivitāti. Uzdevumi: 1. Nodrošināt zināšanas un izpratni par personalizētās pieejas zinātniski politiskajām nostādnēm un praktiskās īstenošanas iespējām izglītības vidē. 2. Pilnveidot prasmi plānot un modelēt mācību saturu un procesu, vērtēt skolēnu sasniegumus, kā arī izvēlēties metodiskos paņēmienus saskaņā ar personalizētās pieejas un dažādības pedagoģijas kontekstiem. 3. Pilnveidot prasmi atbalsta stratēģiju plānošanai skolēniem ar dažādām izglītības vajadzībām konkrētā izglītības vidē un reflektēt personiskās pedagoģiskās darbības rezultātus. 4. Nodrošināt studentiem daudzveidīgu komunikācijas, pētnieciskās darbības un diskusiju pieredzi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Zināšanas un izpratne par personalizētās pieejas principiem. Zināšanas par izglītības standartu un dažādības pedagoģijas nostādņu mijiedarbības iespējām. Zināšanas un izpratne par mācību metodiku pielāgošanu atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot un personalizējot mācību procesu. - Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana.
Prasmes: Prasme mērķtiecīgi plānot izglītojamā individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzību izzināšanu Prasmes plānot un izvērtēt starpdisciplināru mācību saturu, integrējot skolēnu akadēmiskās un sociālās prasmes Prasme plānot un izvērtēt uz mācīšanās rezultātiem vērstu pieeju, tās būtību un lietojumu. - Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana.
Kompetence: Kompetence mācīšanās snieguma un izaugsmes vērtēšanas kritēriju izstrādei un lietošanai. Kompetence mācību procesa un mācību rezultātu vērtēšanai un atgriezeniskās saites nodrošināšanai skolēniem. Kompetence mērķtiecīgi un kritiski izvēlēties un mācību procesā integrēt dažādas mācību metodes un tehnoloģijas. Kompetence attīstīt skolēna un personiskās sociālās un emocionālās kompetences. Kompetence izmantot informācijas tehnoloģijas personalizētā izglītības procesā. - Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktisko darbu rezultāti semestra laikā. - 50%
Integrēts eksāmens. Studiju darba aizstāvēšana. - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 12.0 64.0 64.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]