LA0408 Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Interešu izglītība un darbs ar talantīgiem bērniem

Kods LA0408
Nosaukums Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Interešu izglītība un darbs ar talantīgiem bērniem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Linda Pavītola
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss pilnveido izpratni un zināšanas par apdāvinātības un talanta attīstības teorētiskajām nostādnēm, kā arī apdāvināto un talantīgo izglītojamo identificēšanas un attīstības iespējām, integrējot pirmsskolas izglītības praksē teorētiskās un praktiskās zināšanas par padziļinātu individuālo un diferencēto pieeju. Studiju kurss piedāvā iespēju salīdzinošā aspektā konstruktīvi izvērtēt esošo pieredzi un piedāvāt inovatīvus risinājumus, kā arī konceptuālus pedagoģiskā darba modeļus ieviešanai pirmsskolas izglītības praksē un interešu izglītībā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Talants un apdāvinātība kā dažādības aspekts. Jēdzienu apdāvinātība, talants būtība un savstarpējā saikne. Zinātniskie pētījumi Latvijā un pasaulē, to rezultāti. Talantīgo un apdāvināto izglītojamo sociālā un emocionālā attīstība un iekļaušanās socializācijas procesā. Interešu izglītības un pedagoģiskā procesa mijsakarības pirmsskolā. 8 8 4 10
Talanta attīstību sekmējošie faktori – spējas, kreativitāte, motivācija, interese, personība, iespējas, u.c. Talantīgo izglītojamo tipu raksturojums un identifikācijas mehānismi. 6 8 4 10
Interešu izglītības piedāvājums un iespējas. Apdāvināto un talantīgo bērnu izglītības vajadzības un to nodrošinājuma iespējas. Skolotāji un vecāki kā partneri izglītības vajadzību nodrošināšanā, sabiedrības iesaiste. Metodes un paņēmieni darbā ar talantīgiem un apdāvinātiem bērniem. Individualizācija un diferenciācija. Stereotipi. 10 10 4 12
Profesionālās kompetences pilnveides aspekti darbā ar talantīgiem izglītojamajiem. Individuālo programmu veidošanas iespējas. Dž. Betsa (George Betts) modelis. Talantus atbalstoša izglītības iestādes kultūra. 8 26 4 36
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kura mērķis: pilnveidot izpratni un zināšanas par apdāvinātības un talanta attīstības teorētiskajām nostādnēm, kā arī apdāvināto un talantīgo izglītojamo identificēšanas un attīstības iespējām, integrējot pirmsskolas izglītības praksē teorētiskās un praktiskās zināšanas par padziļinātu individuālo un diferencēto pieeju. Studiju kursa uzdevumi: attīstīt un pilnveidot pedagoģiski profesionālo kompetenci teorētisko nostādņu izpratnei un apdāvināto bērnu identificēšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, izzinot gan attīstības īpatnības un vajadzības, gan pedagoģiskās stratēģijas, kas var tikt pielietotas spēju potenciāla attīstīšanai pirmsskolas izglītības vidē un interešu izglītības kontekstā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zina teorētiskās pamatnostādnes apdāvinātības un talanta jēdziena izpratnē. Izprot talantīgo un apdāvināto bērnu emocionālās, sociālās, fiziskās un intelektuālās attīstības īpatnības un vajadzības. Prasme mērķtiecīgi plānot bērnu individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzību izzināšanu. Spēj atpazīt talantīgos un apdāvinātos bērnus. - 1. Eseja. Vērtēšanas kritēriji: • Prezentācijas saturs, struktūra. • Personību izvēle, atklājot dažādus to personību raksturojošus aspektus saistībā ar talanta attīstību. • Iesaistīšanās diskusijā. 2. Diskusija. Vērtēšanas kritēriji: • Argumentēts izklāsts un problēmjautājumu formulējums. • Sasaiste ar personalizētās pieejas īstenošanu pedagoģiskajā praksē. Pārbaudes veidi: * Darbs lekcijās un semināros. * Talantīgu personību biogrāfisko aspektu analīze. * Bērnu raksturojums, izmantojot Dž. Bettsa apdāvinātu bērnu identificēšanas vadlīnijas. * Metodes un paņēmieni. * Izvēlētā temata izpēte un prezentācija.
Zina un izprot pedagoģiskās pieejas organizējot darbu ar apdāvinātiem un talantīgiem bērniem. Izprot interešu izglītības pamatprincipus, darba organizēšanas likumsakarības pirmsskolā un pedagoģisko līdzekļu izvēli atbilstoši plānotajam mērķim. Spēj mērķtiecīgi un kritiski izvēlēties un integrēt dažādas mācību metodes un tehnoloģijas darbā ar daudzveidīgo intelektuālo iespēju bērniem. - 3. Prezentācija. Vērtēšanas kritēriji: • Argumentēts izklāsts un problēmjautājumu formulējums. • Sasaiste ar pedagoģisko pieeju īstenošanu pedagoģiskajā praksē.
Prasme izvērtēt esošo pieredzi apdāvināto un talantīgo bērnu izglītošanā pirmsskolā. Prasmes individualizēt un vadīt pedagoģisko darbību atbilstoši izglītojamo izaugsmes potenciāla īstenošanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un interešu izglītībā. Spēj īstenot inovatīvu un uz savstarpēju sapratni orientētu pirmsskolas pedagoģisko procesu, atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem. Spēj kritiski reflektēt savu pieredzi un profesionālās kompetences attīstības dinamiku. - 4. Projekts. Vērtēšanas kritēriji: • prezentācijas saturs, • struktūra, • tēmas aktualitāte un atklātība, • jautājumu izvēle un atbilžu jēgpilnība.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs lekcijās un semināros - 20%
Talantīgu personību biogrāfisko aspektu analīze - 15%
Bērnu raksturojums, izmantojot Dž. Bettsa apdāvinātu bērnu identificēšanas vadlīnijas - 15%
Metodes un paņēmieni - 20%
Izvēlētā temata izpēte un prezentācija - 30%
 
Priekšzināšanas Skolotāja profesionālās darbības pamati, Psiholoģija skolotājiem, Mācīšana un mācīšanās, Iekļaujošā un speciālā izglītība.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]