Kods | LA0408 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Interešu izglītība un darbs ar talantīgiem bērniem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Linda Pavītola | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss pilnveido izpratni un zināšanas par apdāvinātības un talanta attīstības teorētiskajām nostādnēm, kā arī apdāvināto un talantīgo izglītojamo identificēšanas un attīstības iespējām, integrējot pirmsskolas izglītības praksē teorētiskās un praktiskās zināšanas par padziļinātu individuālo un diferencēto pieeju. Studiju kurss piedāvā iespēju salīdzinošā aspektā konstruktīvi izvērtēt esošo pieredzi un piedāvāt inovatīvus risinājumus, kā arī konceptuālus pedagoģiskā darba modeļus ieviešanai pirmsskolas izglītības praksē un interešu izglītībā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kura mērķis: pilnveidot izpratni un zināšanas par apdāvinātības un talanta attīstības teorētiskajām nostādnēm, kā arī apdāvināto un talantīgo izglītojamo identificēšanas un attīstības iespējām, integrējot pirmsskolas izglītības praksē teorētiskās un praktiskās zināšanas par padziļinātu individuālo un diferencēto pieeju. Studiju kursa uzdevumi: attīstīt un pilnveidot pedagoģiski profesionālo kompetenci teorētisko nostādņu izpratnei un apdāvināto bērnu identificēšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, izzinot gan attīstības īpatnības un vajadzības, gan pedagoģiskās stratēģijas, kas var tikt pielietotas spēju potenciāla attīstīšanai pirmsskolas izglītības vidē un interešu izglītības kontekstā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina teorētiskās pamatnostādnes apdāvinātības un talanta jēdziena izpratnē.
Izprot talantīgo un apdāvināto bērnu emocionālās, sociālās, fiziskās un intelektuālās attīstības īpatnības un vajadzības.
Prasme mērķtiecīgi plānot bērnu individuālās attīstības, mācīšanās, personības un sociālās izaugsmes vajadzību izzināšanu.
Spēj atpazīt talantīgos un apdāvinātos bērnus. - 1. Eseja. Vērtēšanas kritēriji:
• Prezentācijas saturs, struktūra.
• Personību izvēle, atklājot dažādus to personību raksturojošus aspektus saistībā ar talanta attīstību.
• Iesaistīšanās diskusijā.
2. Diskusija. Vērtēšanas kritēriji:
• Argumentēts izklāsts un problēmjautājumu formulējums.
• Sasaiste ar personalizētās pieejas īstenošanu pedagoģiskajā praksē.
Pārbaudes veidi:
* Darbs lekcijās un semināros.
* Talantīgu personību biogrāfisko aspektu analīze.
* Bērnu raksturojums, izmantojot Dž. Bettsa apdāvinātu bērnu identificēšanas vadlīnijas.
* Metodes un paņēmieni.
* Izvēlētā temata izpēte un prezentācija. Zina un izprot pedagoģiskās pieejas organizējot darbu ar apdāvinātiem un talantīgiem bērniem. Izprot interešu izglītības pamatprincipus, darba organizēšanas likumsakarības pirmsskolā un pedagoģisko līdzekļu izvēli atbilstoši plānotajam mērķim. Spēj mērķtiecīgi un kritiski izvēlēties un integrēt dažādas mācību metodes un tehnoloģijas darbā ar daudzveidīgo intelektuālo iespēju bērniem. - 3. Prezentācija. Vērtēšanas kritēriji: • Argumentēts izklāsts un problēmjautājumu formulējums. • Sasaiste ar pedagoģisko pieeju īstenošanu pedagoģiskajā praksē. Prasme izvērtēt esošo pieredzi apdāvināto un talantīgo bērnu izglītošanā pirmsskolā. Prasmes individualizēt un vadīt pedagoģisko darbību atbilstoši izglītojamo izaugsmes potenciāla īstenošanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un interešu izglītībā. Spēj īstenot inovatīvu un uz savstarpēju sapratni orientētu pirmsskolas pedagoģisko procesu, atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem. Spēj kritiski reflektēt savu pieredzi un profesionālās kompetences attīstības dinamiku. - 4. Projekts. Vērtēšanas kritēriji: • prezentācijas saturs, • struktūra, • tēmas aktualitāte un atklātība, • jautājumu izvēle un atbilžu jēgpilnība. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs lekcijās un semināros
- 20%
Talantīgu personību biogrāfisko aspektu analīze - 15% Bērnu raksturojums, izmantojot Dž. Bettsa apdāvinātu bērnu identificēšanas vadlīnijas - 15% Metodes un paņēmieni - 20% Izvēlētā temata izpēte un prezentācija - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāja profesionālās darbības pamati, Psiholoģija skolotājiem, Mācīšana un mācīšanās, Iekļaujošā un speciālā izglītība. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|