LA0406 Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Atbalsta sistēma pirmsskolas pedagoga profesionālai pilnveidei

Kods LA0406
Nosaukums Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Atbalsta sistēma pirmsskolas pedagoga profesionālai pilnveidei
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Alīda Samuseviča
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek aktualizētas topošo pirmsskolas skolotāju zināšanas un prasmes, mērķtiecīgi attīstot viņu organizatorisko kompetenci atbalsta sistēmas pirmsskolas pedagogu profesionālās pilnveides izveidei pedagoģiskajā realitātē, nodrošinot.
mērķtiecīgu profesionālo pilnveidošanos un pašrefleksiju darba vidē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Pedagoģiskais profesionālisms un tā novērtēšanas iespējas Latvijas izglītības sistēmas darbības un mūžizglītības kontekstā: normatīvais regulējums, organizācija, kvalitātes pakāpju sistēmas darbība, pedagoģiskās vajadzības un profesionālā izaugsme pirmsskolas izglītības institūcijā. 4 6 2 8
2.Pirmsskolas pedagoga profesijas standarta un pedagoģiskās darbības salīdzinoši konstatējošā analīze ilgtspējas attīstības kontekstā, institūcijas efektivitātes novērtēšana. 4 6 2 8
3.Izglītības institūcijas vides ietekme uz profesionālās darbības pilnveidošanu: kvalitātes rādītāji, iekšējie treneri, koleģiālā hospitācija un izvērtējums. 4 6 2 8
4.Pedagogu tālākizglītības vajadzību izpēte: pedagoģiskās darbības pilnveides kritēriji un rādītāji. 4 6 2 8
5.Institūcija, kas mācās: profesionālās pilnveides iespējas darba vidē: iekšējā efektivitāte, to veicinošie faktori un traucējošie faktori, mācības kā projekts pašizglītībā. 4 6 2 8
6. Pedagogu izglītošanās novērtēšanas modelis: reakcija, mācīšanās, uzvedība, rezultāti u.c. teorētiskās pieejas. 4 6 2 8
7.Atbalsta sistēmas izveide profesionālās pilnveides un pedagoģiskās refleksijas īstenošanai: atbalsta modeļu struktūra, darbības uzsākšana un plānošana, darba formas un metodes, realizēšana un novērtēšana. 4 8 2 10
8.Profesionālās pilnveides atbalsta sistēmas darbība: pedagogu motivācija, vadītāja atbalsts, mentorings, iespēju perspektīvas, instrumentu arsenāls, refleksija. 4 8 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Attīstīt topošo pirmsskolas skolotāju organizatorisko kompetenci izveidot atbalsta sistēmu pirmsskolas pedagogu profesionālās pilnveides nodrošināšanai pedagoģiskajā praksē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Papildināt un sistematizēt zināšanas par pedagogu profesionālās pilnveides iespējām darba vidē; 2. Iepazīt un raksturot pedagogu profesionālās darbības kvalitātes un profesionālās pilnveides mijsakarības; 3. Attīstīt profesionālās prasmes pedagogu savstarpējās koleģiālās pilnveides īstenošanā, izveidojot profesionālā atbalsta sistēmu pirmsskolas izglītības institūcijā; 4. Izveidot optimālu un individualizētu pedagogu profesionālās pilnveides modeļa darbības konceptu pirmsskolas pedagogu profesionālai refleksijai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Ir zināšanas par atbalsta sistēmas nodrošināšanu; Ir zināšanas par atbalsta sniegšanu profesionālās kompetences pilnveidei; Ir zināšanas par prasībām pedagoģiskā darba kvalitātei un tās nodrošināšanu; Ir zināšanas par profesionālās refleksijas sniegšanu. - Vērtējumu veido: Aktīva līdzdalība lekcijās un semināros. Patstāvīgā darba izpilde.
Prasmes: Prot plānot pedagogu profesionālo pilnveidi; Prot analizēt profesionālās pilnveides rezultātus; Prot novērtēt profesionālo izaugsmi. - Vērtējumu veido: Aktīva līdzdalība lekcijās un semināros. Patstāvīgā darba izpilde.
Kompetences: Spēj īstenot koleģiālās hospitācijas un atbalsta sniegšanas kompetenci; Spēj organizēt un īstenot pedagoģisko sadarbību; Spēj īstenot atbalsta īstenošanas kompetenci profesionālajai pilnveidei; Spēj veikt profesionālu pašrefleksiju. - Vērtējumu veido: Aktīva līdzdalība lekcijās un semināros. Patstāvīgā darba izpilde.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Aktīva līdzdalība lekcijās un semināros - 50%
Eksāmens: patstāvīgā darba izpilde - 50%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]