LA0405 Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Izglītības ekonomika un projektu izstrāde

Kods LA0405
Nosaukums Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Izglītības ekonomika un projektu izstrāde
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Ivita Pelnēna
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvaros tiek veidots izglītības iestādes attīstības plāns, ņemot vērā ekonomiskās un demogrāfiskās situācijas prognozes, konkurences priekšrocības. Praktiski izstrādājot projektus, tiek radīta izpratne par projektiem, to veidiem un mērķiem, kā arī iegūtas zināšanas un prasmes dažādu projektu izstrādē un vadībā, plānošanā un kontrolē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Ievads izglītības ekonomikā, pamatnostādnes. Statistikas datu ieguve un apstrāde par ekonomisko un demogrāfisko situāciju valstī un pašvaldībā. 4 2 2 2
2. Konkurentu novērtējums izmantojot faktoru analīzi. Izglītības iestādes konkurences priekšrocību novērtējums. 4 6 2 10
3. Izglītības iestādes attīstības plāna izstrāde. 4 16 2 18
4. Finanšu plāna izstrāde. 4 2 2 4
5.Projekti izglītībā. Projektu veidi, mērķi, sasniedzamie rezultāti un specifika pirmsskolas izglītībā. Tematiskais projektu loks pirmsskolas izglītībā. Projektu konkursi un to iespējas. 2 6 2 6
6. Reālu projektu izglītības jomā apskats, labās prakses piemēru analīze. Projekta vides analīze - organizācijas kultūra un struktūra, atbalsts iniciatīvai. 4 2 2 4
7. Projektu darbības būtība. Projekta vadītāja un komandas darbs. Projekta plānošanas process, dokumentu analīze. Projekta pieteikuma sagatavošana un dokumentācija. Projekta uzsākšana, iespējamības analīze, risku analīze, iespējamo rezultātu analīze 4 2 2 4
8. Projekta vadīšana. Projekta darbības fāzes. Darbības satura un izmaiņu vadība, risku vadība, projekta kvalitātes vadība, projekta vadības rīki. Projekta uzraudzība un kontrole. Projekta rezultātu novērtēšana un pieredzes apkopošana. 6 16 2 20
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veidot izpratni par ekonomisko procesu ietekmi uz izglītības iestāžu darbu, nacionāla un starptautiska mēroga projektu iespējām izglītības vidē, kā arī attīstīt prasmi argumentēti diskutēt un aizstāvēt dažādus viedokļus par aktuālajām problēmām izglītības jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt ieskatu izglītības iestāžu stipro un vājo pušu novērtēšanā. 2. Radīt izpratni par izglītības iestāžu konkurences priekšrocību izmatošanu, novērtējot konkurentus un izmantojot projektu īstenošanas iespējas. 3. Prast orientēties un analizēt statistikas datus par demogrāfisko un ekonomisko situāciju valstī, pašvaldībā. 4. Apgūt pamatprasmes finanšu resursu plānošanā. 5. Attīstīt praktiskas iemaņas projektu izstrādāšanā un vadīšanā, plānošanā un kontrolē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina par ekonomiskām un demogrāfiskām norisēm valstī un pašvaldībā, izglītības pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību. 2. Izprot izglītības sistēmas perspektīvos mērķus un attīstības virzienus un saikni ar ekonomikas procesiem un finanšu resursu plānošanu. 3. Zina par nacionāla un starptautiska mēroga projektu izstrādi un īstenošanu, kā arī par projektu konkursu veidiem izglītības vidē. - Patstāvīgie darbi: 1. Izglītības iestādes konkurences priekšrocību novērtējums. 2. Projektu dokumentācijas un labās pieredzes analīze. 3. Projekta vides analīze pirmsskolas izglītības iestādē.
Prasmes: 4. Prasmes plānot izglītības iestādes attīstību, veidojot prognozes un izstrādājot ideju realizācijas plānu. 5. Prasmes veikt statistikas datu analīzi, SVID analīzi un plānot finanšu resursus. 6. Prasmes novērtēt izglītības iestāžu konkurences priekšrocības un saskatīt iespējas ilgtspējīgai attīstībai. 7. Prasmes izstrādāt un īstenot dažāda veida aktuālus projektus izglītības jomā, atbilstīgi sabiedrības sociālajam pieprasījumam. 8. Prasmes veikt pašnovērtēšanu savas darbības kvalitātei. - 1. Izglītības iestādes konkurences priekšrocību novērtējums. 2. Projektu dokumentācijas un labās pieredzes analīze. 3. Projekta vides analīze pirmsskolas izglītības iestādē.
Kompetences: 9. Spēja patstāvīgi plānot un veidot izglītības iestādes attīstības plānus, balstoties uz tās konkurences priekšrocībām, ekonomiskās un demogrāfiskās situācijas statistikas datu analīzi un ilgtermiņa attīstības prognozēm. 10. Spēja orientēties projektu konkursu piedāvājumā, atlasīt labās prakses piemērus un pārņemt to pieredzi. 11. Spēja sagatavot projekta pieteikumu un tā dokumentāciju īstenošanai izglītības vidē. Spēja kritiski reflektēt savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi. - Izstrādāt projekta pieteikuma uzmetumu, atbilstīgi nepieciešamajai projekta dokumentācijai. Iespējamo sadarbības partneru apzināšana.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Izglītības iestādes konkurences priekšrocību novērtējums - 20%
Projektu dokumentācijas un labās pieredzes analīze - 20%
Projekta vides analīze pirmsskolas izglītības iestādē - 20%
Izstrādāts projekta pieteikuma uzmetums, atbilstīgi nepieciešamajai projekta dokumentācijai - 40%
 
Priekšzināšanas -
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]