Kods | LA0405 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Izglītības ekonomika un projektu izstrāde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek veidots izglītības iestādes attīstības plāns, ņemot vērā ekonomiskās un demogrāfiskās situācijas prognozes, konkurences priekšrocības. Praktiski izstrādājot projektus, tiek radīta izpratne par projektiem, to veidiem un mērķiem, kā arī iegūtas zināšanas un prasmes dažādu projektu izstrādē un vadībā, plānošanā un kontrolē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veidot izpratni par ekonomisko procesu ietekmi uz izglītības iestāžu darbu, nacionāla un starptautiska mēroga projektu iespējām izglītības vidē, kā arī attīstīt prasmi argumentēti diskutēt un aizstāvēt dažādus viedokļus par aktuālajām problēmām izglītības jomā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt ieskatu izglītības iestāžu stipro un vājo pušu novērtēšanā. 2. Radīt izpratni par izglītības iestāžu konkurences priekšrocību izmatošanu, novērtējot konkurentus un izmantojot projektu īstenošanas iespējas. 3. Prast orientēties un analizēt statistikas datus par demogrāfisko un ekonomisko situāciju valstī, pašvaldībā. 4. Apgūt pamatprasmes finanšu resursu plānošanā. 5. Attīstīt praktiskas iemaņas projektu izstrādāšanā un vadīšanā, plānošanā un kontrolē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Zina par ekonomiskām un demogrāfiskām norisēm valstī un pašvaldībā, izglītības pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību.
2. Izprot izglītības sistēmas perspektīvos mērķus un attīstības virzienus un saikni ar ekonomikas procesiem un finanšu resursu plānošanu.
3. Zina par nacionāla un starptautiska mēroga projektu izstrādi un īstenošanu, kā arī par projektu konkursu veidiem izglītības vidē. - Patstāvīgie darbi:
1. Izglītības iestādes konkurences priekšrocību novērtējums.
2. Projektu dokumentācijas un labās pieredzes analīze.
3. Projekta vides analīze pirmsskolas izglītības iestādē.
Prasmes: 4. Prasmes plānot izglītības iestādes attīstību, veidojot prognozes un izstrādājot ideju realizācijas plānu. 5. Prasmes veikt statistikas datu analīzi, SVID analīzi un plānot finanšu resursus. 6. Prasmes novērtēt izglītības iestāžu konkurences priekšrocības un saskatīt iespējas ilgtspējīgai attīstībai. 7. Prasmes izstrādāt un īstenot dažāda veida aktuālus projektus izglītības jomā, atbilstīgi sabiedrības sociālajam pieprasījumam. 8. Prasmes veikt pašnovērtēšanu savas darbības kvalitātei. - 1. Izglītības iestādes konkurences priekšrocību novērtējums. 2. Projektu dokumentācijas un labās pieredzes analīze. 3. Projekta vides analīze pirmsskolas izglītības iestādē. Kompetences: 9. Spēja patstāvīgi plānot un veidot izglītības iestādes attīstības plānus, balstoties uz tās konkurences priekšrocībām, ekonomiskās un demogrāfiskās situācijas statistikas datu analīzi un ilgtermiņa attīstības prognozēm. 10. Spēja orientēties projektu konkursu piedāvājumā, atlasīt labās prakses piemērus un pārņemt to pieredzi. 11. Spēja sagatavot projekta pieteikumu un tā dokumentāciju īstenošanai izglītības vidē. Spēja kritiski reflektēt savu mācīšanās pieredzi un analizēt profesionālās kompetences izaugsmi. - Izstrādāt projekta pieteikuma uzmetumu, atbilstīgi nepieciešamajai projekta dokumentācijai. Iespējamo sadarbības partneru apzināšana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izglītības iestādes konkurences priekšrocību novērtējums - 20%
Projektu dokumentācijas un labās pieredzes analīze - 20% Projekta vides analīze pirmsskolas izglītības iestādē - 20% Izstrādāts projekta pieteikuma uzmetums, atbilstīgi nepieciešamajai projekta dokumentācijai - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|