Kods | LA0404 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Bērnības filosofija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jana Grava | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz iespēju topošajiem pirmsskolas skolotājiem apgūt teorētiskās zināšanas par bērnu filosofēšanas būtību, tai raksturīgo un filosofēšanas nozīmi personības attīstībā. Studiju kursa saturā tiek atklātas bērnam raksturīgās iezīmes pasaules modeļa veidošanā, sava “es” apzināšanā un attiecību veidošanā ar pasauli. Uzmanība tiek pievērsta kultūrvides ietekmei uz pasaules modeļa veidošanos, akcentējot bērnu literatūras nozīmi personības attīstībā un topošo skolotāju izpratnē par bērna pasaules skatījumam raksturīgo. Kursa ietvaros tiek veicinātas topošo skolotāju praktiskās prasmes izmantot valodu, bērnu literatūru, māksliniecisko darbību, interaktīvas diskusijas un interaktīvo lasīšanu, kā arī digitālos līdzekļus bērnu filozofēšanas īstenošanai emocionāli drošā un rosinošā pedagoģiskā vidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Sekmēt topošo pirmsskolas skolotāju izpratni par bērnu filozofiju, filozofēšanas iezīmēm un nozīmi personības attīstībā, apgūt profesionālās prasmes jēgpilnas bērnu filozofēšanas īstenošanai pedagoģiskajā procesā. Uzdevumi: 1. Pilnveidot zināšanas par pirmsskolas vecuma bērnu pasaules uztveres iezīmēm un kultūrvides ietekmi uz pasaules skatījuma veidošanos, bērnu filozofēšanas būtību un bērnu subkultūru kā kultūras daļu. 2. Sekmēt topošo skolotāju izpratni par filozofēšanas nozīmi pirmsskolas vecuma bērnu domāšanas attīstībā, pašizziņā, vērtību izpratnē un pasaules izzināšanā. 3. Pilnveidot prasmi radoši, kritiski un patstāvīgi domāt, lai izmantotu dažādus pedagoģiskos līdzekļus bērnu filozofēšanas īstenošanai, prasmi pētīt un reflektēt par savu pedagoģisko darbību tās pilnveidi. 4. Veidot attieksmi pret filozofēšanas aktualitāti pedagoģiskajā procesā kā bērna personības attīstītāju veselumā, kopsakarību veidotāju par apkārtējo pasauli un mācību satura integrēšanas līdzekli. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot bērna pasaules uztverei raksturīgo un kultūrvides ietekmi uz pasaules skatījuma veidošanos.
Izprot bērnu filozofēšanas būtību un nozīmi bērnu domāšanas attīstībā, pašizziņā, vērtību izpratnē un pasaules izzināšanā.
Zina paņēmienus un pedagoģiskos līdzekļus bērnu filozofēšanas īstenošanai pedagoģiskajā procesā. - Aktīva līdzdalība semināros.
Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus.
Eksāmens. Prasmes: Spēj izzināt bērnu pieredzi, saskatīt viņu vajadzības un intereses, tām atbilstoši izvēlēties filozofēšanai aktuālos jautājumus, tēmas un mācīšanās stratēģijas. Prot analizēt un kritiski izvērtēt ar bērnu filozofiju saistīto zinātnisko un metodisko literatūru. Prot analizēt bērna pasaules uztverei raksturīgo bērnu literatūrā. Prot veidot emocionāli drošu un rosinošu mācību vidi, aizmantot dažāds metodes un pedagoģiskos līdzekļus bērnu filozofēšanas īstenošanai. Veic pedagoģisko novērošanu, analizē un izvērtē iegūtos rezultātus. Prot veikt pētniecisko darbību, patstāvīgi izstrādāt mācību materiālus un līdzekļus bērnu filozofēšanas īstenošanai. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus. Eksāmens. Kompetence: Attiecas pret bērnu kā aktīvu jēgas meklētāju un konstruētāju par sevi, pasauli un attiecībām ar to. Atbildīgi, ieinteresēti un profesionāli īsteno bērna filozofēšanu pedagoģiskajā procesā, izturas ar cieņu pret bērna viedokli, sekmē viņa kompetences izjūtu un caurviju prasmju attīstību reflektē par savu pedagoģisko darbību un pilnveido to. - Aktīva līdzdalība semināros. Patstāvīgie darbi, ievērojot iesniegšanas termiņus. Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktīva līdzdalība semināros - 30%
Patstāvīgie darbi - 40% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Psiholoģija skolotājiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|