Kods | LA0403 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Studiju darbs II | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss “Studiju darbs II” ir orientēts uz pētnieciskās ieceres padziļinātu izstrādi sociālā darba jomā. Kursa laikā studējošais mācībspēka vadībā attīsta prasmes formulēt pētniecības problēmu, mērķi un jautājumus, veikt zinātniskās literatūras analīzi, kā arī izstrādāt teorētisko un metodoloģisko ietvaru savam pētījumam. Tiek apgūtas prasmes izstrādāt strukturētu pētniecības ieceres aprakstu, kas kalpo kā sagatave turpmākajam empīriskajam pētījumam. Kurss veicina studējošā izpratni par pētniecības plānošanas nozīmi sociālajā darbā un attīsta akadēmiskās rakstīšanas iemaņas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir padziļināt studējošā prasmes teorētiski pamatot pētniecības ieceri sociālā darba jomā, attīstīt spēju veikt zinātniskās literatūras analīzi, izstrādāt pētījuma teorētisko un metodoloģisko ietvaru, kā arī sagatavot strukturētu pētniecības ieceres aprakstu, veicinot gatavību empīriskā pētījuma uzsākšanai. Studiju kursa uzdevumi Atbalstīt studējošo pētnieciskās ieceres izstrādē, palīdzot konkretizēt pētījuma problēmu, mērķi un pētnieciskos jautājumus, balstoties uz sociālā darba teorētiskajām pieejām un aktuālām nozares tendencēm. Veicināt studējošā prasmi atlasīt, analizēt un strukturēt zinātnisko literatūru, nodrošinot metodisko vadību literatūras apskata veidošanā un teorētiskā ietvara formulēšanā. Sniegt atbalstu pētījuma metodoloģiskā pamatojuma izstrādē, palīdzot izvēlēties piemērotas pētniecības pieejas un datu iegūšanas metodes, ņemot vērā pētījuma mērķi un jautājumus. Sekmēt studējošā prasmi izstrādāt pētniecības ieceres strukturētu aprakstu, kas atbilst akadēmiskās rakstīšanas un noformējuma prasībām un kalpo kā bāze empīriskā pētījuma uzsākšanai turpmākajā studiju kursā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot sociālā darba pētījuma sagatavošanas posmus un to savstarpējo loģiku.
Pārzina zinātniskās literatūras analīzes, teorētiskā ietvara izstrādes un pētījuma metodoloģiskā pamatojuma izveides principus. - Dalība semināros.
Patstāvīgo darbu izpilde.
Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. Prasmes: Spēj formulēt pētījuma problēmu, mērķi un pētnieciskos jautājumus, pamatojot tos ar teorētiskiem avotiem. Spēj atlasīt, strukturēt un kritiski analizēt zinātnisko literatūru, veidojot pamatotu literatūras apskatu. Spēj izstrādāt pētījuma teorētisko un metodoloģisko ietvaru, izvēloties piemērotas pētniecības pieejas un metodes. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. Kompetence: Spēj patstāvīgi izstrādāt pētniecības ieceres aprakstu, ievērojot akadēmiskās rakstīšanas principus. Spēj argumentēti pamatot pētniecības izvēles, sasaistot tās ar sociālā darba profesionālo un teorētisko kontekstu. Spēj sagatavot kvalitatīvu pētnieciskās ieceres pamatu turpmākai empīriskā pētījuma īstenošanai. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros.
- 15%
Patstāvīgo darbu izpilde. - 20% Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. - 65% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|