Kods | LA0402 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fotogrāfija: vēsture, teorija, prakse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Demitere, Mārtiņš Krūmiņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Modulī tiek apskatīts foto medijs, tā vēsture un tehnikas. Modulis piedāvā gan teorētisku ievadu, gan praktiskas iemaņas fotogrāfijā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt studentu izpratni un kompetences fotogrāfijas kā vizuālās komunikācijas medija vēsturiskajā un mūsdienu kontekstā, sekmējot viņu spēju analizēt, interpretēt un novērtēt dažādus fotogrāfijas veidus, formas un pieejas, kā arī veicinot viņu prasmes radoši un kritiski lietot iegūtās zināšanas praksē. Uzdevumi: 1. Attīstīt spēju identificēt un izskaidrot fotogrāfijas kā attēla veidošanas medija vēsturiskos un tehnoloģiskos posmus, sākot no tehnikas izgudrojumiem līdz mūsdienām. 2. Veidot kompetenci analizēt un salīdzināt dažādas fotogrāfijas formas, žanrus un stilistiskās pieejas, izprotot to nozīmi un ietekmi. 3. Attīstīt prasmi atpazīt un interpretēt nozīmīgus fotogrāfijas darbus, autorus un sērijas, izprotot to ieguldījumu fotogrāfijas attīstībā. 4. Pilnveidot prasmes un iemaņas kritiski izvērtēt un argumentēti komentēt fotogrāfijas darbus, izmantojot atbilstošus mākslas analīzes rīkus un terminoloģiju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
* Spēj analītiski, kritiski un metodiski pievērsties fotogrāfijas apskatei, novērtēšanai, komentēšanai.
* Izprot fotogrāfijas attīstību mākslas vēsturē, žanru un pieeju attīstību dažādos laika posmos.
* Spēj orientēties un atpazīst mākslas vēsturē nozīmīgu fotogrāfu darbu un iezīmes, to nozīmi.
* Spēj plānot un realizēt oriģinālu foto sēriju.
* Izprot fotogrāfiska attēla radīšanas tehnoloģiju, tā nozīmi un radošas pielietošanas iespējām mūsdienu mākslā, dizainā vai tautsaimniecībā.
* Spēj brīvi pārvaldīt fotokameras “radošos režīmus”.
* Pārzina kompozīcijas pamatprincipus
* Prot novērtēt digitāla (fails) un printēta (dažāda rakstura fotopapīrs un citas izmantojamās virsmas) attēla māksliniecisko atšķirību, nozīmi un pielietojumu. - Studentu veikums tiek vērtēts, izmantojot summatīvo un formatīvo vērtēšanu, kas ietver aktīvu līdzdalību, praktisko darbu prezentācijas un izstādes darbu.
Vērtēšanas metodes:
Aktīva līdzdalība lekcijās un semināros – vērtē studentu iesaisti diskusijās, jautājumu uzdošanu, atsaucību un kritisko domāšanu.
Praktisko darbu prezentācijas semināros – vērtē studentu spēju patstāvīgi izstrādāt un prezentēt foto sērijas un darbus.
Prezentēts oriģināls foto darbs izstādē – vērtē studentu spēju un īstenot individuālu mākslas darbu, demonstrējot radošu pieeju, tehniskās prasmes un vizuālo kvalitāti.
Vērtēšanas kritēriji:
Spēja izprast un analizēt fotogrāfijas mediju teorētiskajā un praktiskajā aspektā.
Spēja konceptualizēt un radīt oriģinālu mākslas darbu, demonstrējot radošu pieeju un personisko skatījumu.
Prasme prezentēt un argumentēti aizstāvēt savu darbu.
Darbu iesniegšana laikā, ievērojot prasīto kvalitāti un formu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija par izvēlētu laikmetīgo fotogrāfu un to portfolio vai darbu izlasi, oriģināla foto vai foto sērijas veidošana – izvēlētā mākslinieka darba radoša kopēšana - 14%
Oriģināla foto sērija noteiktā žanrā (ielu foto vai foto dokumentācija) - 14% Viena ainavas motīva fotogrāfēšana dažādos laika, apgaismojuma un atmosfēras apstākļos - 14% Zemes virsma. Uzdevuma mērķis ir fotogrāfiskiem līdzekļiem pētīt un atklāt zemes virsmas faktūras, tekstūras, grafiskās un gleznieciskās izpausmes. Tas attīsta fotogrāfam nepieciešamās spējas - pamanīt, saskatīt, novērtēt un attēlot, pie kam, darīt to ikdienā un reaģēt operatīvi. Uzdevums arī uzskatāmi Lauj izprast dokumentalitātes un abstrakcijas terminu sakarības, jo viss ko šaja situācijā nofotogrāfējam ir reāls un abstrakcija ir tikai tā, vēl nezinamā, neatrādītā, nenofotogrāfētā realitāte. - 14% Fotogrāfiska kompozīcija plaknē. Radošs Inscinētās fotogrāfijas uzdevums, kas ietver sevī "klusās dabas" principu, bet pārliekot to plaknē un atsakoties no telpas attēlojuma. Pakne tiek radoši organizēta izmantojot dažādus piemērotus priekšmetus un vēlāk fiksēta fotostudijā vai arī dabīgajā apgaismojumā. Kompozīcijai jāpauž kāds vēstījums, kas kopā ar minimālu paskaidrojošo tekstu iegūst plakāta, banera vai kāda cita reklāmas materiāla formu un var atrasties pisētvidē. - 14% Oriģināls foto darbs prezentēts izstādē. - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav obligātu priekšzināšanu, taču vēlams vispārējs priekšstats par mākslas vēsturi un vizuālo mediju izpratne. Vēlams, lai studenti būtu apguvuši pamatkursu par mākslas vēstures vai vizuālās komunikācijas pamatiem, lai atvieglotu fotogrāfijas attīstības kontekstuālās izpratnes veidošanu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|