LA0401 Jaunrades process: teorija un prakse

Kods LA0401
Nosaukums Jaunrades process: teorija un prakse
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Digitālās humanitārās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Gunta Krastiņa, Zigrīda Atāle
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss iepazīstina studējošos ar jaunrades procesa teorētiskajām atziņām un praksē īstenotajām iecerēm. Tiek aktualizēti personības radošā potenciāla attīstīšanas, spēju un talanta attīstības jautājumi..
Kurss aptver mākslas darba radīšanas procesu no idejas rašanās līdz tā izstādīšanai izstādē..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Radošās darbības teorētiskie aspekti. Radošās darbības raksturojums. Radošās darbības teorijas. 4 8 0 0
2.Radošās darbības veidi un līmeņi. Radošās darbības motivācija. Radošā darbība sadarbībā 6 8 0 0
3.Jaunrade un kompetence. Jaunrade mūžizglītībā. 6 8 0 0
4.Radošās darbības procesa raksturojums. Radošās darbības posmi. 6 8 0 0
5.Radošās darbības stili, ģēniju domāšanas stratēģijas. Radošo darbību kavējošie faktori. 6 8 0 0
6.Radošo darbību motivējošie faktori. 4 8 0 0
7.Intuīcija, iztēle un emocijas. Intuīcijas veidi. 6 8 0 0
8.Intuitīvās un analītiskās domāšanas mijattiecības. Iztēles veidi. 4 8 0 0
9.Iztēle un dizaina risinājumi. Emociju nozīme inovatīvu dizainproduktu radīšanā. 6 8 0 0
10.Personības radošais potenciāls: spējas un apdāvinātība. Spēju raksturojums, ģenialitāte un apdāvinātības veidi. 6 8 0 0
11.Apdāvinātības veidu raksturojums. 4 8 0 0
12.Radošums un intelekts. 4 10 0 0
13.Radošās darbības produkti dizainā. 2 6 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Kursā tiek apgūts mākslas darba radīšanas process no idejas attīstīšanai līdz eksponēšanai izstādē. Studiju kursa uzdevumi: 1. veidot izpratni par atsevišķām ģēniju domāšanas stratēģijām; 2. padziļināti veidot izpratni par mākslas procesa radošuma dažādajiem aspektiem; 3. Veidot pats savus priekšstatus par to, kā saskatīt mākslas darbos radošuma komponenti, iegūt izpratni par mākslinieka personību un tā radošā potenciāla paaugstināšanas iespējām, gan teorētiski, iepazīstoties ar jaunākajiem virzieniem mākslā, gan praktiski veidojot neordinārus, radošus darbus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Ir izpratne par informācijas iegūšanu, tās atlasi, prot to analizēt un izmantot dizaina izstrādes procesā. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā.
Prasmes: - Prot atklāt radošuma nozīmi idejas turpmākai attīstībai; - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā.
- Prot plānot patstāvīgās studijas un radošuma izpratnes pilnveidi; - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā.
- Prot pielietot teorētiskās atziņas inovatīvu mākslinieciski radošo ideju īstenošanā dizainā; - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā.
Kompetence: - Prot rast neordinārus risinājumus mākslinieciskajā jaunradē, strādājot individuāli un komandā; - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā.
- Spēj patstāvīgi pielietot teoriju, metodes un problēmu risināšanas prasmes mākslinieciskā un pētnieciskā darbībā kreatīvu risinājumu radīšanā dizainā. - Paredzētā mācību vielas apguve un praktisko darbu prezentācija, to prezentācija eksāmenā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktisko darbu prezentācija - 50%
Eksāmens. Noslēguma darbu prezentācija - 50%
 
Priekšzināšanas Students izmanto savas zināšanas, kas iegūtas studējot mākslas vēsturi un lekcijās apgūtās zināšanas par radošuma teorijām.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]