Kods | LA0400 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vizuālā valoda: pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Solvita Spirģe-Sēne, Nora Vilmane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Pēc kursa programmas apgūšanas students izprot kompozīcijas veidošanas pamatkategorijas, prot tās pielietot, kā arī izprot stilizācijas nozīmi tēlotājas un lietišķās mākslas jomās un prot stilizēt dabas formas. Izmantojot savu skiču materiālu, var veidot ornamentus un tos pielietot dažādu ģeometrisku laukumu rotāšanai. Pārzina krāsu pielietošanas iespējas dažādu vizuālo efektu un noskaņu radīšanai. Pēta, analizē un prot pielietot optiskās mākslas iespējas laukumu un formas deformēšanai (op-art).. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Izprast mākslas darbu veidojošos pamatelementus, analizēt tos. Iepazīties un apgūt sistemātisku un mērķtiecīgu mākslas darba kompozīcijas veidošanu no ieceres līdz darba pabeigšanai. Studiju kursa uzdevumi: Apgūt mākslas darba kompozīcijas veidošanā nepieciešamos procesus: formu stilizāciju, vienkārša un sarežģīta ritma veidošanu, akcenta, harmonijas – disharmonijas pielietošanu, krāsu emocionālo iedarbību uz skatītāju, formu un laukumu attiecību apzinātu, mērķtiecīgu saskaņošanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārvalda mākslas darba tapšanas procesu.
- Darbu atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem.
Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte.
Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids.
Regulārs darbs semestra laikā. Prot savā radošajā darbā izmantot dažādus kompozīciju veidojošus paņēmienus. - Darbu atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem. Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte. Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids. Regulārs darbs semestra laikā. Prezentēti visi uzdotie darbi. Spēj mērķtiecīgi veidot pamatkompozīciju mākslas darbam jebkurā mākslas nozarē. - Darbu atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem. Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte. Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids. Regulārs darbs semestra laikā. Prezentēti visi uzdotie darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbu atbilstība izvirzītajam mērķim un uzdevumiem - 15%
Patstāvīgais darbs un māksliniecisko ideju oriģinalitāte - 15% Izpildījuma kvalitāte un pasniegšanas veids - 15% Regulārs darbs semestra laikā - 5% Prezentēti visi uzdotie darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|