Kods | LA0398 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Rietumu mākslas vēsture | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maija Demitere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek apskatīti mākslas darbi un mākslinieki to laikmeta kontekstā, piedāvājot studentiem izpratni, kā katrs modernās un laikmetīgās mākslas posms iekļaujas, izriet un reflektē par notiekošo sabiedrībā, politikā un tehnoloģiju attīstība.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: attīstīt studentu prasmes un kompetences izprast un analizēt Rietumu mākslas vēsturi līdz 19. gadsimtam (ieskaitot), kā arī modernās un laikmetīgās mākslas attīstību, sasaistot to ar vēsturiskajiem, politiskajiem, zinātniskajiem un tehnoloģiskajiem kontekstiem. Uzdevumi: 1. Attīstīt kompetenci atpazīt un analizēt Rietumu mākslas vēstures posmus un to nozīmīgākos virzienus un stilus. 2. Pilnveidot prasmes sasaistīt mākslas procesus ar kultūras, sabiedrības un politikas notikumiem, izprotot to savstarpējo ietekmi. 3. Attīstīt prasmi identificēt un analizēt mākslinieku individuālo rokrakstu un ieguldījumu konkrētā laikmeta mākslas attīstībā. 4. Pilnveidot spēju strādāt ar speciālo literatūru, veidot analītisku skatījumu, kritiski izvērtēt dažādus avotus un interpretēt mākslas procesus. 5. Attīstīt prasmi argumentēti izvērtēt mākslas darbus un to izstāžu formātus, izstrādājot recenzijas un analīzes tekstus. 6. Veicināt kompetenci strādāt individuāli un komandā, motivēt komandu un uzņemties atbildību par pētījuma rezultātiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
* Iegūst padziļinātas zināšanas par Rietumu mākslas vēstures attīstību, galvenajiem virzieniem un stiliem līdz mūsdienām, kā arī par laikmetīgās un mediju mākslas tendencēm.
* Attīsta prasmi patstāvīgi analizēt un interpretēt mākslas darbus, izprotot to saikni ar laikmeta kultūras, sabiedrības un politikas procesiem.
* Pilnveido spēju lietot analītisku un kritisku pieeju, vērtējot mākslas darbus un to nozīmi dažādos vēsturiskos kontekstos.
* Apgūst prasmes strādāt ar speciālo literatūru, atlasīt, analizēt un izmantot dažādus informācijas avotus, kā arī veidot argumentētus un analītiskus tekstus (recenzijas, esejas, pētījumi).
* Attīsta spēju strādāt gan individuāli, gan komandā, motivēt sevi un citus, uzņemties atbildību par pētījuma procesu un rezultātu.
* Izprot mediju un digitālās mākslas ideju un tehnoloģiju attīstību un spēj analizēt to lomu mūsdienu sabiedrībā un kultūrā. - Studentu sniegums tiek vērtēts, izmantojot gan formatīvo, gan summatīvo vērtēšanu, kas ietver dažādus rakstu darbus, prezentācijas, grupas darbus un eksāmenu.
Vērtēšanas kritēriji:
Spēja laikus iesniegt darbus atbilstoši prasībām un kvalitātes standartiem.
Spēja radoši un argumentēti analizēt un interpretēt mākslas procesus, darbus un izstādes.
Kritiska domāšana, avotu analīze un argumentācijas prasmes.
Spēja strādāt individuāli un komandā, uzņemties atbildību par darbu un rezultātu.
Prezentācijas un darba noformējuma atbilstība akadēmiskajām prasībām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Rakstu darbs – mākslas darba radoša analīze / recenzija - 13%
Rakstu darbs – izstādes radoša analīze / recenzija - 13% Rakstu darbs – eseja “Attiecību estētika” - 14% Praktiskais darbs (gleznojumi, zīmējumi, skices) ar prezentāciju seminārā, balstoties uz studentu veikto pētījumu un izstrādātajām tematiskām prezentācijām, kurās tie iepazīst Rietumu mākslas vēsturi līdz 19. gs. beigām. - 30% Eksāmena darbs – īsfilma par izvēlētu mākslas žanru, žanra elementiem, estētiku, laikmeta iezīmēm - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|