Kods | LA0395 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Audiovizuāls naratīvs: vēsture, teorija, prakse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Digitālās humanitārās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zanda Gūtmane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Moduļa daļa “Literatūras vēsture un naratīvu veidi” iepazīstinās studentus ar naratīva jēdziena izpratni, tā nozīmi humanitāro zinātņu un mākslas studijās. Studenti apgūs naratīva veidošanas pamatkategorijas un izmantos tās tekstu vai tekstu fragmentu analīzē. Studējot Rietumu liteartūras tekstus vai to fragmentus, studenti iepazīsies ar dažādu naratīvu modeļu veidošanos literatūras vēstures gaitā, aplūkos tos kontekstā ar kultūras un mākslas vēstures kopīgo attīstības gaitu.. Kursā “Ievads scenāriju rakstīšanā” studenti iepazīsies ar scenāriju veidiem, dramaturģiskajiem modeļiem, tēlu konstrukcijām, nozarē lietoto terminoloģiju un tehnoloģiskajiem risinājumiem. Studenti attīstīs iemaņas filmas sinopses, epizožu plāna un scenārija attīstīšanā, strādājot ar literāra darba adaptāciju un savu filmas ideju. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķi: Veidot priekšstatu par naratīva jēdzienu, tā izpratni literatūrā un mākslā. Radīt izpratni par literārā naratīva modeļiem literatūras vēstures attīstības gaitā, attīstīt naratīva analīzes prasmes un literāra naratīva veidošanas pamatiemaņas. Veidot izpratni par dažādiem scenāriju veidiem, dramaturģiskajiem modeļiem, nozarē lietotajiem terminiem. Attīstīt scenārija (t. sk. tēlu, dialogu) izstrādāšanas prasmes – forma, tehnoloģiskie risinājumi. Uzdevumi: Studēt teorētisko literatūru, studēt daiļliteratūru, analizēt dažādus naratīvus literāros un dramaturģiskos darbos, izstrādāt scenārija fragmentu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
* Izprot naratīva jēdzienu, prot lietot naratīva pamatkategorijas un izmantot tās teksta analīzē.
* Orientējas literatūras vēsturē, spēj atpazīt noteikta laikmeta literāros naratīvus, prot analizēt dažādu literāro naratīvu modeļu piemērus.
* Spēj atpazīt literāro naratīvu interpretācijas citos mākslu veidos, paši spēj tos radoši interpretēt.
* Izprot par kino scenāriju veidiem, dramaturģiskajiem modeļiem, tēlu konstrukcijām.
* Pārzina nozarē lietoto terminoloģiju, tehnoloģiskos risinājumus un ir attīstījuši iemaņas izstrādāt filmas sinopsi, epizožu plānu, scenāriju.
- Visu moduļa uzdevumu izpilde atbilstoši izvirzītajam mērķim, prasībām, paredzētajiem studiju rezultātiem.
Eksāmena darba izpilde atbilstoši uzdevumu mērķim, prasībām, paredzētajiem studiju rezultātiem, akcentējot idejas vai izpildījuma oriģinalitāti, prezentācijas kvalitāti. Prasmes: * Spēj attīstīt savu scenārija ideju, apdaptēt literāros darbus. - Visu moduļa uzdevumu izpilde atbilstoši izvirzītajam mērķim, prasībām, paredzētajiem studiju rezultātiem. Eksāmena darba izpilde atbilstoši uzdevumu mērķim, prasībām, paredzētajiem studiju rezultātiem, akcentējot idejas vai izpildījuma oriģinalitāti, prezentācijas kvalitāti. Kompetence: * Orientējas naratīva analīzē un izveides pamatprincipos. * Pārzina iespējas piesaistīt finansējumu filmas scenārija attīstīšanai, iepazīstināti ar projektu pieteikumu formu. - Visu moduļa uzdevumu izpilde atbilstoši izvirzītajam mērķim, prasībām, paredzētajiem studiju rezultātiem. Eksāmena darba izpilde atbilstoši uzdevumu mērķim, prasībām, paredzētajiem studiju rezultātiem, akcentējot idejas vai izpildījuma oriģinalitāti, prezentācijas kvalitāti. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Visu moduļa uzdevumu izpilde - 50%
Eksāmens Sižets, kopsavilkums, epizodes plāns un viena epizode scenārija formā. - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamasy. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|