LA0393 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: Literatūra, tās metodika

Kods LA0393
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma: Literatūra, tās metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Anda Kuduma
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa mērķi ir sniegt nepieciešamās profesionālās zināšanas un pilnveidot izpratni par literatūru kā vienu no kultūras jomas nozarēm, tās saikni ar citiem mākslas veidiem. Iepazīstināt studentus ar 4.–6.klašu literatūras mācību programmas saturu, mācību līdzekļiem, studēt mūsdienās aktuālo metožu un metodisko paņēmienu, kā arī stratēģiju un pieeju teorētisko pamatu un apgūt to praktiskā izmantojuma iespējas. Apgūt dažādu literatūras jautājumu apguves metodisko risinājumu iespējas, veidot un praktiski izspēlēt dažādu mācību situāciju metodiskos modeļus. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Literatūras mācību saturs 4.–6. klasē, tā saturu reglamentējošie dokumenti (vadlīnijas, standarti, programmas). Mācību līdzekļi. 2. Literatūra kā vārda māksla. Kultūras kanonā ietvertās vērtības. Literatūras veidi un žanri. 3. Lasīšanas motivācijas un kompetenču pilnveides plānošana mācību procesā. 4. Kritiskās domāšanas stratēģijas literatūras apguvē. 5. Daiļdarbu žanriskā un mākslinieciskā savdabība – valoda, tēlainās izteiksmes līdzekļi. Ritma elementi u.c. 6. Tikumisko vērtību aktualizācija. 12 tikumiskās vērtības, to saistība ar realitāti un literatūru. Folklora – tautasdziesmas, pasakas, teikas, anekdotes, parunas, sakāmvārdi, mīklas. Latviešu tautas pasakas. Folkloras žanru raksturības, mākslinieciskā savdabība. 7. Skolēnu radošās kapacitātes pilnveides iespējas. Radošais raksts, uzstāšanās prasmju pilnveide utt. 8. Vērtēšanas kritēriju izstrādes metodika. 32 52 16 68
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Gūta izpratne par literatūras mācību saturu, literatūras mācīšanas teorētisko pamatu un veidotas praktiskās iemaņas, veicinot jēgpilnu mācību procesu un nodrošinot mācību satura integrāciju un caurviju prasmju attīstību darbā ar 4.–6. klases skolēniem. Izveidots priekšstats par literatūras mācību saturu, literatūras veidiem un žanriem; pilnveidota izpratni par literatūru kā kultūras mantojuma veidu; pilnveidotas prasmes analizēt un interpretēt literatūras mācību programmā (4.-6. kl.) iekļautos daiļdarbus; attīstītas pašizpausmes prasmes; Studiju kursa uzdevumi: apgūtas metodes un metodiskie paņēmieni darba formu izpētē un novērtējumā; attīstīta izpratne par literatūras mācību procesa plānošanu pamatskolā; apgūtas praktiskās iemaņas literatūras apguves organizācijā pamatskolā; pilnveidotas jēgpilnas IT izmantošanas prasmes literatūras stundās.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: * Apgūtas sadarbības un komunikācijas kompetences, uzstāšanās prasmes literatūras stundu bagātināšanai. * Prot Izvērtēt savas zināšanas un prasmes par literatūras programmā iekļauto darbu analīzi. - Studiju kurss ir nokārtots, ja students ieguvis vismaz 50 punktus (50% no studiju kursa satura). Eksāmena vērtējumu veido: Visu patstāvīgi veicamo uzdevumu (piedalīšanās semināros un 10 starppārbaudījumi, par katru 10%) vērtējumu summa.
Prasmes: * Prot izvēlēties literatūras stundās lietoto metožu atbilstību izglītojamo mācīšanas mērķiem un rezultātiem. * Prot integrēt profesionālās pilnveides procesā gūtās prasmes un kompetences mācību procesā. - Studiju kurss ir nokārtots, ja students ieguvis vismaz 50 punktus (50% no studiju kursa satura). Eksāmena vērtējumu veido: Visu patstāvīgi veicamo uzdevumu (piedalīšanās semināros un 10 starppārbaudījumi, par katru 10%) vērtējumu summa.
Kompetences: * Spēj refleksīvi un kritiski izvērtēt savu pedagoģisko praksi, ņemot vērā izglītojamā sasniegtos mācību rezultātus, skolotāja profesijas standartu un jaunākās aktualitātes pedagoģijā. * Spēj integrēt literatūras mācību programmā iekļauto mācību saturu vizuālās mākslas, mūzikas un drāmas apguvē. - Studiju kurss ir nokārtots, ja students ieguvis vismaz 50 punktus (50% no studiju kursa satura). Eksāmena vērtējumu veido: Visu patstāvīgi veicamo uzdevumu (piedalīšanās semināros un 10 starppārbaudījumi, par katru 10%) vērtējumu summa.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lasīšanas semināra didaktiskā modeļa sagatavošana - 30%
Uzdevumu kopas sagatavošana dažādu literatūras veidu tekstu apguvē - 30%
Kritiskās domāšanas stratēģiju izmantojums literatūras stundas plānošanā - 40%
 
Priekšzināšanas Latviešu valoda 1. – 3. klase.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]