Kods | LA0392 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Sociālā un pilsoniskā joma: Sociālās zinības II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ivita Pelnēna | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veidot izpratni par Pamatizglītības standarta sociālās un pilsoniskās jomas saturu un tā pielietošanu mācību procesa realizācijā sākumizglītības 4. - 6.klasē sociālo zinību stundās. Studiju kurss orientēts uz studentu pēctecīgu teorētisko zināšanu un praktiskās darbošanās pilnveidošanu, iepriekš apgūstot studiju kursu “Sociālā un pilsoniskā joma: Sociālās zinības I”. Studiju kursa apguvē studenti iegūs zināšanas, prasmes un kompetences, kas nepieciešamas sociālās un pilsoniskās mācību jomas mācību satura plānošanā un realizācijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Studiju kursa mērķis ir veidot Pamatizglītības standarta sociālās un pilsoniskās jomas un "Skolotājs" profesijas standartam atbilstošas profesionālās kompetences, lai varētu mācīt sociālās zinības 4. –6. klasē. Strādājot ar normatīvajiem dokumentiem, mācību līdzekļiem, speciālo literatūru, tiek veidotas zināšanas par sociālās un pilsoniskās mācību jomas mērķiem, uzdevumiem, saturu un mācību procesa organizēšanu kompetenču pieejas kontekstā, nostiprinātas skolotāja profesionālās prasmes un kompetences. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sociālo zinību mācību priekšmeta/sociālās un pilsoniskās jomas realizāciju reglamentējošu dokumentu (standarta un programmas) analīze; 2. Sociālo zinību mācību priekšmeta/sociālās un pilsoniskās jomas satura un metodisko prasību apguve 4.-6. klasei.; 3. Mācību paņēmienu un metožu analīze, mācību sasniegumu vērtēšanas formu un metodisko paņēmienu apguve; 4. Mācību tematiskā plāna sagatavošana, sociālo zinību stundu 4. -6.kl. plānu izstrāde . Stundu prezentēšana un refleksija. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina Pamatizglītības standarta sociālās un pilsoniskās mācību jomas sasniedzamos rezultātus. - Pamatojoties uz mācību priekšmeta programmas tematiem, sastādīt tematisko plānu. Zina sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvei aktuālās skolēncentrētas mācību vides pazīmes. - Pielāgot mācību saturu un līdzekļus atbilstošām vajadzībām un mācību mērķiem un lietot digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei. Zina interaktīvas mācību formas un paņēmienus jēgpilna mācību procesa nodrošināšanai. - Pielāgot mācību saturu un līdzekļus atbilstošām vajadzībām un mācību mērķiem un lietot digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei. Zina, kā izmantot daudzveidīgus formatīvās un summatīvās vērtēšanas paņēmienus sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguves procesā sākumskolā. - Formatīvās un summatīvās vērtēšanas kritēriji un piemēri. Tēmas apguves novērtēšanai ar kritērijiem izveidot tēmas noslēguma pārbaudes darbu. Zina un prot izmantot sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura plānošanā pieejamos resursus. - Sagatavot vienas mācību metodes aprakstu ar piemēru un vērtēšanas kritēriji prezentācijas veidā. Prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar Sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvi saistīto zinātnisko un metodisko literatūru. - Izmantojot mācību jomas satura apguves plānu, izstrādāt tēmas (Lielās idejas) stundu plānus, izvēlēties izglītojamo individuālajām mācīšanās vajadzībām atbilstošus mācību paņēmienus, līdzekļus un resursus izvirzīto mācīšanās mērķu un rezultātu sasniegšanai. Izstrādātā prezentācija un analīze. Prot plānot sākumskolas pedagoģisko procesu, ņemot vērā skolēnu vecumu, intereses, vajadzības, spējas un pieredzi. - Izmantojot mācību jomas satura apguves plānu, izstrādāt tēmas (Lielās idejas) stundu plānus, izvēlēties izglītojamo individuālajām mācīšanās vajadzībām atbilstošus mācību paņēmienus, līdzekļus un resursus izvirzīto mācīšanās mērķu un rezultātu sasniegšanai. Izstrādātā prezentācija un analīze. Spēj adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus sākumskolas vecuma bērnu sociālo prasmju attīstībai, saistot to ar mācību saturu sociālajā un pilsoniskajā jomā. - Izveidot vizuālo vārdnīcu (grafiskie organizatori) par vienu no ekonomikas tēmām. Prot izmantot formatīvo vērtēšanu, lai motivētu skolēnu vēlēšanos pilnveidot savas sociālās prasmes un zināšanas par indivīdu, sabiedrību, saimniecību, laiku. - Pamatojoties uz mācību priekšmeta programmas tematiem, sastādīt tematisko plānu. Pielāgot mācību saturu un līdzekļus atbilstošām vajadzībām un mācību mērķiem un lietot digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei. Veidot starppriekšmetu saikni. Prot pielāgot un mācību procesā izmantot reālai dzīvei pietuvinātas situācijas. - Izmantojot mācību jomas satura apguves plānu, izstrādāt tēmas (Lielās idejas) stundu plānus, izvēlēties izglītojamo individuālajām mācīšanās vajadzībām atbilstošus mācību paņēmienus, līdzekļus un resursus izvirzīto mācīšanās mērķu un rezultātu sasniegšanai. Izstrādātā prezentācija un analīze. Spēj veidot skolēncentrētu mācību vidi sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvei sākumskolas pedagoģiskajā procesā. - Pamatojoties uz mācību priekšmeta programmas tematiem, sastādīt tematisko plānu. Pielāgot mācību saturu un līdzekļus atbilstošām vajadzībām un mācību mērķiem un lietot digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei. Veidot starppriekšmetu saikni. Spēj veidot uz savstarpēju cieņu pamatotu sadarbību ar bērniem un vecākiem, sniedzot viņiem nepieciešamo atbalstu sociālās un pilsoniskās jomas mācību satura apguvē un sociālo zinību apguvē - Izmantojot mācību jomas satura apguves plānu, izstrādāt tēmas (Lielās idejas) stundu plānus, izvēlēties izglītojamo individuālajām mācīšanās vajadzībām atbilstošus mācību paņēmienus, līdzekļus un resursus izvirzīto mācīšanās mērķu un rezultātu sasniegšanai. Izstrādātā prezentācija un analīze Spēj sadarboties ar kolēģiem, izvirzīt kopīgus mērķus bērnu sociālo prasmju attīstībai un plānot to sasniegšanu. - Pamatojoties uz mācību priekšmeta programmas tematiem, sastādīt tematisko plānu. Pielāgot mācību saturu un līdzekļus atbilstošām vajadzībām un mācību mērķiem un lietot digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei. Veidot starppriekšmetu saikni. Spēj modelēt interaktīvu mācību stundu, atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izmantojot dažādas stratēģijas, mācību līdzekļus un tehnoloģijas. - Pamatojoties uz mācību priekšmeta programmas tematiem, sastādīt tematisko plānu. Pielāgot mācību saturu un līdzekļus atbilstošām vajadzībām un mācību mērķiem un lietot digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei. Veidot starppriekšmetu saikni. Spēj izstrādāt dažāda izziņas līmeņa jēgpilnus, kompleksus uzdevumus un atbalstu to risināšanai, piedāvāt vērtēšanas kritērijus un snieguma līmeņa aprakstus. - Pamatojoties uz mācību priekšmeta programmas tematiem, sastādīt tematisko plānu. Pielāgot mācību saturu un līdzekļus atbilstošām vajadzībām un mācību mērķiem un lietot digitālos risinājumus digitāla mācību satura izveidei. Veidot starppriekšmetu saikni. Spēj veidot un strukturēt pašvērtējuma portfolio, apkopojot, atlasot studiju procesā izstrādātos materiālus, izvērtējot pieejamos mācību līdzekļus un literatūru. - Izmantojot mācību jomas satura apguves plānu, izstrādāt tēmas (Lielās idejas) stundu plānus, izvēlēties izglītojamo individuālajām mācīšanās vajadzībām atbilstošus mācību paņēmienus, līdzekļus un resursus izvirzīto mācīšanās mērķu un rezultātu sasniegšanai. Izstrādātā prezentācija un analīze. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs seminārnodarbībā - 10%
Patstāvīgais darbs par tematisko plānu - 20% Patstāvīgais darbs un prezentācija par Lielās idejas tēmu stundu plāniem (teorētiskā satura izstrāde, balstoties uz izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem, metodisko materiālu, līdzekļu izvēli un atlasi, vērtēšanas kritēriju un pārbaudes darba izstrādi - 70% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Skolotāja profesionālās darbības pamati. Mācīšana un mācīšanās. Izglītības procesa organizācija sākumskolā. Informācijas tehnoloģija izglītībā. Psiholoģija skolotājiem. Sociālās zinības I. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|