LA0388 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Valodu mācību joma: Angļu valoda, tās metodika I

Kods LA0388
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Valodu mācību joma: Angļu valoda, tās metodika I
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Maija Ročāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss ir paredzēts profesionālās augstākās izglītības studiju programmas "Sākumizglītības skolotājs skolotājs" studējošiem. Studiju kursa mērķis ir pilnveidot studentu profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci, apgūt zināšanas un prasmes angļu valodas mācību metodikā un veidot izpratni par angļu valodas stundu plānošanu, tās gaitu, mērķiem, skolēnu sasniegumiem, izmantotajiem mācību līdzekļiem. Studiju kursā studenti praktiski pielieto apgūtās zināšanas un prasmes, kuras ir nepieciešamas sākumskolas skolotāja ikdienas darbā angļu valodas stundās 1. – 3. klasēs. Kurss ietver seminārnodarbības par attiecīgajiem tematiem, kuru gaitā studentiem ir iespēja pielietot nodarbību laikā iegūtās teorētiskās zināšanas praksē, tādējādi attīstot savu pedagoģisko un profesionālās angļu valodas kompetenci pirmsskolas un sākumskolas skolotāja darbam..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs. Skolotāja personība. Rakstura iezīmes, prasmes un kompetences. Angļu valodas apguve jaunākajā skolas vecumā: teorija un prakse. 4 6 2 8
Ievads angļu valodas fonētikā un fonoloģijā. Fonētikas un fonoloģijas mācīšanas specifika 1. - 3. klasēs. 4 6 2 8
Saziņas konteksti angļu valodā. Saziņas situāciju daudzveidība. Saziņas stratēģijas. Uzvedības un saskarsmes normas. Ķermeņa valoda. Dažādi prezentāciju veidi. 4 8 2 10
Valodas struktūra: skaņa, burts, simbols, vārds, teikums. Teikumu veidi. Tematiskais vārdu krājums. 4 6 2 8
Teksts un tekstveide. Tekstu veidi un tekstu izvēles principi 1. - 3. klasēs. 6 6 2 8
Angļu valodas četru pamatprasmju: informācijas uztveres (lasīšana un klausīšanās) un produktīvo prasmju (runāšana, rakstīšana) mācīšanas specifika 1. - 3. klasēs. 4 6 2 8
Jēgpilna IKT rīku izmantošana angļu valodas stundās 1. - 3. klasēs. Interneta resursi un informācijas kritiska izvērtēšana. Darbs ar digitāliem mācību līdzekļiem un interaktīvo tāfeli. 4 8 2 10
Analīze un refleksija angļu valodas apguves procesā 1. - 3. klasēs. Eiropas Valodu portfelis skolēna angļu valodas prasmju attīstībai. 2 6 2 8
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir dot studentiem iespēju pilnveidot savu profesionālās angļu valodas un starpkultūru kompetenci, apgūt zināšanas un prasmes angļu valodas mācību metodikā un veidot izpratni par angļu valodas stundu plānošanu, tās gaitu, mērķiem, skolēnu sasniegumiem, izmantotajiem mācību līdzekļiem, praktiski pielietot apgūtās zināšanas un prasmes, kuras ir nepieciešamas sākumskolas skolotāja ikdienas darbā angļu valodas stundās 1. - 3. klasēs. Studiju kursa uzdevums: 1) Pilnveidot profesionālās angļu valodas, sociolingvistisko, komunikatīvo un starpkultūru kompetenci; 2) Veidot prasmes vadīt mācīšanās procesu, analizēt un reflektēt, sadarboties, kas nepieciešamas efektīvai mācību procesa norisei angļu valodas stundās 1. - 3. klasēs; 3) Gūt izpratni un praktiskas iemaņas par pielietojamo metožu kopumu un to daudzveidību angļu valodas mācību satura saziņas kontekstu, teksta radīšanas un valodas struktūras apguves procesā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Raksturo izvēlēto specialitāti, izmantojot angļu valodu kā darba valodu. - Publiskā runa “Es kā pirmsskolas/sākumskolas skolotājs”.
Skaidro angļu valodas mācīšanas īpatnības. - Publiskā runa “Es kā pirmsskolas/sākumskolas skolotājs”.
Pārzina noteikumos par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem iekļautos sasniedzamos rezultātus valodu mācību jomā, caurviju prasmēs beidzot 3. klasi. - Publiskā runa “Es kā pirmsskolas/sākumskolas skolotājs”. Viena dzejoļa bērniem un pasakas fragmenta deklamēšana. Mācību stundas, kurā tiktu prezentēts izvēlētais dzejoļa un pasakas fragments, raksturojums. Diskusija.
Pārzina mācīšanās procesa vadīšanu, pedagoģisko procesu analīzi un refleksiju, sadarbības iespējas, kas nepieciešamas efektīvai mācību procesa norisei angļu valodas stundās 1. - 3. klasēs. - Publiskā runa “Es kā pirmsskolas/sākumskolas skolotājs”.
Zina un pārvalda pielietojamo metožu kopumu un to daudzveidību angļu valodas mācību satura saziņas kontekstu, teksta radīšanas un valodas struktūras apguves procesā 1. - 3. klasēs. - Viena dzejoļa bērniem un pasakas fragmenta deklamēšana. Mācību stundas, kurā tiktu prezentēts izvēlētais dzejoļa un pasakas fragments, raksturojums. Diskusija. Rakstu darbs: trīs tekstu izvēle angļu valodas stundām kāda konkrēta mācīšanās konteksta (pēc izvēles) īstenošanai konkrētai mērķauditorijai (pēc izvēles), tekstu izvēles pamatojums un to padziļināta analīze.
Pielieto profesionālās angļu valodas zināšanas dažādos mutvārdu un rakstveida saziņas kontekstos, sekmīgai mācību procesa vadīšanai angļu valodas stundās 1. - 3. klasēs. - Viena dzejoļa bērniem un pasakas fragmenta deklamēšana. Mācību stundas, kurā tiktu prezentēts izvēlētais dzejoļa un pasakas fragments, raksturojums. Diskusija. Rakstu darbs: trīs tekstu izvēle angļu valodas stundām kāda konkrēta mācīšanās konteksta (pēc izvēles) īstenošanai konkrētai mērķauditorijai (pēc izvēles), tekstu izvēles pamatojums un to padziļināta analīze.
Diskutē angļu valodā par mūsdienu problēmām sākumskolā. - Vienas izglītības iestādes (pēc izvēles), kurā tiek īstenota pirmsskolas vai pamatizglītības programma, vispārīgs raksturojums, akcentējot angļu valodas apguves īstenošanu tajā.
Spēj organizēt sākumskolas skolēnu angļu valodas mācību darbību. - Vienas izglītības iestādes (pēc izvēles), kurā tiek īstenota pirmsskolas vai pamatizglītības programma, vispārīgs raksturojums, akcentējot angļu valodas apguves īstenošanu tajā.
Spēj analizēt un atlasīt leksisko un gramatisko materiālu. - Viena dzejoļa bērniem un pasakas fragmenta deklamēšana. Mācību stundas, kurā tiktu prezentēts izvēlētais dzejoļa un pasakas fragments, raksturojums. Diskusija. Rakstu darbs: trīs tekstu izvēle angļu valodas stundām kāda konkrēta mācīšanās konteksta (pēc izvēles) īstenošanai konkrētai mērķauditorijai (pēc izvēles), tekstu izvēles pamatojums un to padziļināta analīze.
Jēgpilni izmanto IKT rīkus mācību procesa vadīšanai angļu valodas stundās 1. - 3. klasēs. - Rakstu darbs: trīs tekstu izvēle angļu valodas stundām kāda konkrēta mācīšanās konteksta (pēc izvēles) īstenošanai konkrētai mērķauditorijai (pēc izvēles), tekstu izvēles pamatojums un to padziļināta analīze.
Atpazīst un analizē iespējamās problēmas angļu valodas apguvē. - Vienas izglītības iestādes (pēc izvēles), kurā tiek īstenota pirmsskolas vai pamatizglītības programma, vispārīgs raksturojums, akcentējot angļu valodas apguves īstenošanu tajā.
Refleksīvi novērtē savu profesionālo angļu valodu un saskatīt tās pilnveides iespējas. - Mikrostundas plānošana un vadīšana pēc izvēles informācijas uztveres vai produktīvo prasmju attīstībai, mācību stundā akcentējot jēgpilnas IKT izmantošanas iespējas angļu valodas apguvei 1. - 3. klasēs.
Refleksīvi novērtē savas un savu studiju biedru angļu valodas mikrostundas, sniedz atgriezenisko saiti mācīšanas un mācīšanās procesa pilnveidei. - Mikrostundas plānošana un vadīšana pēc izvēles informācijas uztveres vai produktīvo prasmju attīstībai, mācību stundā akcentējot jēgpilnas IKT izmantošanas iespējas angļu valodas apguvei 1. - 3. klasēs.
Pielāgojas dažādām angļu valodas saziņas situācijām akadēmiskā un ikdienas vidē. - Viena dzejoļa bērniem un pasakas fragmenta deklamēšana. Mācību stundas, kurā tiktu prezentēts izvēlētais dzejoļa un pasakas fragments, raksturojums. Diskusija.
Objektīvi novērtēt savu pedagoģisko un profesionālās angļu valodas kompetenci pirmsskolas un sākumskolas skolotāja darbam. - Vienas izglītības iestādes (pēc izvēles), kurā tiek īstenota pirmsskolas vai pamatizglītības programma, vispārīgs raksturojums, akcentējot angļu valodas apguves īstenošanu tajā. Mikrostundas plānošana un vadīšana pēc izvēles informācijas uztveres vai produktīvo prasmju attīstībai, mācību stundā akcentējot jēgpilnas IKT izmantošanas iespējas angļu valodas apguvei 1. - 3. klasēs.
Korelē mērķus, līdzekļus un rezultātus, lai skolēni sekmīgi apgūtu angļu valodu 1. - 3. klasēs. - Mikrostundas plānošana un vadīšana pēc izvēles informācijas uztveres vai produktīvo prasmju attīstībai, mācību stundā akcentējot jēgpilnas IKT izmantošanas iespējas angļu valodas apguvei 1. - 3. klasēs.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Publiskā runa “Es kā pirmsskolas/sākumskolas skolotājs”. - 10%
Viena dzejoļa bērniem un pasakas fragmenta deklamēšana. Mācību stundas, kurā tiktu prezentēts izvēlētais dzejoļa un pasakas fragments, raksturojums. Diskusija. - 10%
Vienas izglītības iestādes (pēc izvēles), kurā tiek īstenota pirmsskolas vai pamatizglītības programma, vispārīgs raksturojums, akcentējot angļu valodas apguves īstenošanu tajā. - 10%
Rakstu darbs: trīs tekstu izvēle angļu valodas stundām kāda konkrēta mācīšanās konteksta (pēc izvēles) īstenošanai konkrētai mērķauditorijai (pēc izvēles), tekstu izvēles pamatojums un to padziļināta analīze. - 10%
Mikrostundas plānošana un vadīšana pēc izvēles informācijas uztveres vai produktīvo prasmju attīstībai, mācību stundā akcentējot jēgpilnas IKT izmantošanas iespējas angļu valodas apguvei 1. - 3. klasēs. - 30%
Integrētais eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Angļu valodas priekšzināšanas: B1, B2 līmenis atbilstoši Eiropas kopīgām pamatnostādnēm valodas apguvē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]