Kods | LA0386 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālās drošības sistēma | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Lanka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz pārskatu zināšanas un izpratni par sociālās drošības sistēmas izveides un darbības pamatprincipiem. . Studiju kurss sniedz pārskatu par sociālās drošības sistēmas būtību, struktūru un darbības principiem Latvijā un citās valstīs. Kursa ietvaros studenti iepazīstas ar valsts, pašvaldību un NVO sniegtajiem sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu pieejamību balstoties uz normatīvo bāzi. Kurss attīsta izpratni par valsts un pašvaldību, sadarbībā ar NVO, lomu sociālās labklājības nodrošināšanā un sociālās politikas veidošanā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Iepazīstināt studentus ar sociālās drošības sistēmas darbības pamatprincipiem, mērķiem, uzdevumiem, garantijām, lai nodrošinātu: Zināšanas par sociālās drošības sistēmas struktūru, funkcijām un attīstības principiem Latvijā un starptautiskā kontekstā, kā arī par normatīvo regulējumu, kas nosaka sociālās palīdzības un sociālo pakalpojumu pieejamību. Studiju kursa uzdevumi: Prasmes analizēt un salīdzināt dažādus sociālās drošības modeļus, interpretēt normatīvos aktus sociālās labklājības jomā, identificēt sociālās problēmas un piedāvāt atbilstošus risinājumus sadarbībā ar valsts, pašvaldību un nevalstiskā sektora institūcijām. Kompetences kritiski izvērtēt sociālās drošības politikas ietekmi uz sabiedrību, pieņemt pamatotus lēmumus profesionālā darbībā sociālās labklājības nodrošināšanā, sadarboties ar iesaistītajām institūcijām un pielietot iegūtās zināšanas praksē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Studējošais izprot sociālās drošības sistēmas būtību, mērķus un funkcijas.
Pārzina sociālās drošības veidus (piemēram, pensiju, veselības aprūpes, bezdarba, invaliditātes, ģimenes atbalsta sistēmas).
Izprot Latvijas sociālās drošības sistēmas struktūru un tās attīstību Eiropas un globālā kontekstā.
Iepazīst likumdošanas aktu bāzi, kas regulē sociālo aizsardzību Latvijā un ES.
Prasmes:
Spēj analizēt un salīdzināt dažādu valstu sociālās drošības modeļus.
Spēj izvērtēt sociālās politikas pasākumu efektivitāti un ietekmi uz dažādām sabiedrības grupām.
Prot izmantot statistikas datus un politikas dokumentus, lai izdarītu pamatotus secinājumus par sociālās drošības sistēmas darbību.
Prot sagatavot prezentācijas un rakstiskus pārskatus par sociālās drošības jautājumiem.
Kompetences:
Spēj patstāvīgi un kritiski izvērtēt sociālās drošības politikas aktualitātes. - Sasniedzamais rezultāts Vērtēšanas kritēriji (A–E)
Izprot sociālās drošības sistēmas būtību
A – izsmeļoši, strukturēti, precīzi definē sistēmas elementus un to mijiedarbību; piemēri no prakses.
C – apraksta galvenos aspektus, bet trūkst dziļuma vai piemēru.
E – virspusējs apraksts, nepilnīga izpratne.
Prot analizēt normatīvo regulējumu
A – pārliecinoši un pareizi piemēro tiesību normas konkrētos piemēros; norāda arī uz likumdošanas nepilnībām.
C – piemēro normatīvus ar nelielām kļūdām.
E – neskaidra izpratne, kļūdaina interpretācija.
Spēj izvērtēt sociālā darba nozīmi A – sniedz analītisku izvērtējumu ar atsaucēm uz teorijām un empīriskiem datiem.
C – apraksta sociālā darba funkcijas, bet analīze nepilnīga.
E – virspusējs pārstāsts bez dziļākas refleksijas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs un prezentācija - 60%
Situācijas analīze - 20% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociālā likumdošana, Cilvēka tiesības, Sociālā politika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|