LA0385 Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē un starpinstitucionālā sadarbība

Kods LA0385
Nosaukums Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē un starpinstitucionālā sadarbība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Pāvels Jurs
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss sniedz ieskatu topošiem pedagogiem par sadarbības nozīmi izglītības iestādes attīstībā, kvalitatīvās izglītības nodrošināšanā, apzinoties skolēnu, pedagogu, vecāku un skolvadības vajadzības, izmantojot teorētiskās un gadījumizpētes pieejas. Studiju kursa apguvē studenti pilnveidos savas zināšanas par dažādām sadarbības formām pedagoģiskajā procesā mijiedarbībā ar pedagogu labbūtību, savstarpējo komunikāciju un starpinstitucionālo sadarbību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Savstarpējās pedagogu sadarbības pieejas un stratēģijas iesaistīto pušu (pedagogs – skolas vadība – skolēns – vecāks) interešu saskaņošanā, vajadzību konstatēšanā. 4 8 2 10
2. Pedagogu labbūtības veicināšanas pieejas un koncepcijas izglītības iestādē. 4 8 2 10
3. Starpinstitucionālās sadarbības nozīme un struktūra bērnu tiesību aizsardzības jomā. 6 10 4 14
4. Transformatīvās līderības stratēģijas savstarpējās sadarbības veicināšanā. 4 8 2 12
5. Emocionālās inteliģences nozīme savstarpējās sadarbības veicināšanā 6 10 2 10
6. Izglītības iestādes sadarbība ar nevalstiskām organizācijā, valsts un pašvaldības iestādēm. 6 8 2 12
7. Studiju kursa tēmu apkopojums. Gala pārbaudījums. 2 0 2 0
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu izpratni par sadarbības nozīmi izglītības iestādes ilgtspējīgās attīstības un kvalitatīvās izglītības nodrošināšanā. Studiju kursa uzdevumi: - nostiprināt studentu zināšanas par daudzveidīgām sadarbības pieejām un stratēģijām izglītības iestādē, nodrošinot iesaistīto pušu interešu saskaņotību un veicinot starpinstitucionālo sadarbību; - iepazīstināt studentus ar pedagogu labbūtības veicināšanas pieejām un koncepcijām izglītības iestādē; - sekmēt studējošo izpratni par starpinstitucionālās sadarbības būtību un priekšnosacījumus izglītības iestādes ikdienas darbā; - iepazīstināt studentus ar izglītības iestādes sadarbību ar nevalstiskām organizācijā, valsts un pašvaldības iestādēm; - veicināt studējošo prasmes transformatīvās līderības stratēģiju pielietošanā; - ar gadījumsituācijas analīzes starpniecību, sekmēt studējošo problēmās balstīta mācīšanās, veicinot kognitīvo, sociālo, emocionālo un pašattīstības prasmju izkopšanu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Spēj apliecināt vispusīgas un specializētas darba jomai atbilstošas zināšanas un izpratni par daudzveidīgām sadarbības pieejām un stratēģijām izglītības iestādē, nodrošinot iesaistīto pušu interešu saskaņotību un veicinot starpinstitucionālo sadarbību. 2. Zina pedagogu labbūtības veicināšanas pieejas un koncepcijas izglītības iestādē savstarpējās sadarbības veicināšanai. 3. Pārzina izglītības iestādes sadarbības iespējas ar nevalstiskām organizācijā, valsts un pašvaldības iestādēm kā priekšnosacījumu ilgtspējīgai attīstībai. - 1. Starppārbaudījums – individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu. 2. Starppārbaudījums – ar gadījumsituācijas analīzes starpniecību, teorētiski un empīriski izvērtēt sadarbības iespējas izglītības iestādē. 3. Noslēguma darbs: teorētiskā ieskaite par iegūtajām zināšanām studiju kursa apguvē.
Prasmes: 4. Prot izskaidrot starpinstitucionālās sadarbības būtību un priekšnosacījumus izglītības iestādes ikdienas darbā. 5. Orientējas aktuālajos normatīvajos aktos, kuri regulē starpinstitucionālo sadarbību izglītības iestādē. 6. Prot pielietot transformatīvās līderības stratēģijas. - 1. Starppārbaudījums – individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu. 2. Starppārbaudījums – ar gadījumsituācijas analīzes starpniecību, teorētiski un empīriski izvērtēt sadarbības iespējas izglītības iestādē. 3. Noslēguma darbs: teorētiskā ieskaite par iegūtajām zināšanām studiju kursa apguvē.
Kompetence: 7. Spēj formulēt un analītiski aprakstīt sadarbības formas pirmsskolas izglītības iestādē un starpinstitucionālā sadarbības potenciālu. 8. Spēj attīstīt savu sociālemocionālo kompetenci. 9. Spēj diskutēt un risināt pastāvošās problēmas un izaicinājumus Latvijas izglītības ekosistēmā. - 1. Starppārbaudījums – individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu. 2. Starppārbaudījums – ar gadījumsituācijas analīzes starpniecību, teorētiski un empīriski izvērtēt sadarbības iespējas izglītības iestādē. 3. Noslēguma darbs: teorētiskā ieskaite par iegūtajām zināšanām studiju kursa apguvē.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. Starppārbaudījums – darbs semināros. - 25%
2. Starppārbaudījums – ar gadījumsituācijas analīzes starpniecību, teorētiski un empīriski izvērtēt sadarbības iespējas izglītības iestādē. - 25%
Noslēguma pārbaudījums – teorētiskā ieskaite par iegūtajām zināšanām studiju kursa apguvē. - 50%
 
Priekšzināšanas Kursa apguvei priekšzināšanas nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]