LA0383 Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Pirmsskolas izglītības metodiskā darba vadība (iekļauts studiju darbs)

Kods LA0383
Nosaukums Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Pirmsskolas izglītības metodiskā darba vadība (iekļauts studiju darbs)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Vineta Pole
Kredītpunkti 6.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veido izpratni par pirmsskolas izglītības iestādes administratīvā darba struktūru, administratīvo darbu un darba plānošanu. Pilnveido vadības kompetenci, padziļina izpratni par pirmsskolas izglītības iestādes darbības tiesisko pamatu, pilnveido praktiskās iemaņas darbā ar normatīvajiem dokumentiem iestādes pedagoģiskās un saimnieciskās darbības plānošanā un nodrošināšanā..
Kursa ietvaros tiek izzināti pirmsskolas metodiķa darba pienākumi, darbības jomas un kompetences. Kursa laikā tiek apskatīta metodiskā darba organizācijas struktūra, darba organizācijas metodes un formas. Studiju laikā studenti apgūst metodiskā darba plānošanas prasmes un prasmi metodiskā darba izvērtēšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.Pirmsskolas izglītības iestādes administratīvā struktūra. Pirmsskolas izglītības iestādes darbības tiesiskais pamats un reglamentējošie iekšējie normatīvie akti. Ko nozīmē “mūsdienīga” administrācija. Administrācijas darba mērķis. 6 16 4 24
2. Pirmsskolas izglītības iestādes darba plānošana Vadības komandas pamatnoteikumi. Izglītības iestādes pašnovērtējums. Attīstības plāns. Attīstības plāna izstrādes prasības. Plānošanas posmi. Attīstības plāna pamatjomas. Izglītības iestādes gada plāns. Pedagoģiskā darba plāns. Struktūra un saturs. 14 14 6 22
3. Metodiskā darba vadības process pirmsskolas izglītības iestādē Pirmsskolas metodiķa darba pienākumi/amata apraksts. Metodiķa darbības jomas un kompetences. Pedagoģiskā procesa organizācijas normatīvie dokumenti. Metodiskā darba saturs. Metodiskā darba organizācijas struktūra, metodes un formas. Pedagoģiskās padomes nolikums, pedagoģiskās padomes sēde, tās vadīšana, protokols. Pedagogu profesionālās kompetences pilnveide. Metodiskā darba analīze. 18 14 8 22
4. Metodiskā darba plānošana Metodiskā darba virzieni iestādes attīstības un gada darba plānā. Mācību gada galveno virzienu izvirzīšana un izvērtēšana. Kompetenču izglītības mācību procesa plānošanas veidi. Mācību vides plānošana un veidošana. Rotaļnodarbību saraksta veidošana. Metodiķa dienasgrāmata. Pedagoģiskā procesa pārraudzība. 16 20 8 28
5.Studiju darbs Studiju darba izstrāde un prezentācija. 10 40 6 40
Kopā: 64 104 32 136
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: pilnveidot studentu prasmes patstāvīgi plānot, vadīt un izvērtēt pirmsskolas izglītības metodisko darbu. Nodrošināt teorētisko un praktisko pamatzināšanu apguvi pirmsskolas administratīvajā darbā, attīstot prasmes pirmsskolas izglītības iestādes administratīvā darba plānošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Gūt zināšanas par pirmsskolas izglītības iestādes administratīvo darbu. 2. Pārzināt un izprast pirmsskolas izglītības iestādes darbības reglamentējošos iekšējos normatīvos aktus, to izstrādes kārtību un savstarpējo saistību. 3. Iegūt teorētiskas un praktiskas zināšanas pirmsskolas izglītības iestādes attīstības, pedagoģiskā un metodiskā darba plāna izstrādē un izvērtēšanā. 4. Iepazīties ar pirmsskolas metodiķa amata pienākumiem, darbības jomām un kompetencēm. 5. Izzināt pirmsskolas metodiskā darba saturu, organizācijas struktūru, darba organizācijas metodes un formas. 6. Izstrādāt studiju darbu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas ; 1. Zina izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojuma un attīstības plāna, gada darba plāna izstrādes pamatprincipus. 2. Pārzina metodiskā darba organizācijas struktūru un darba organizācijas metodes un formas. 3. Pārzina pirmsskolas izglītības pedagoģiskā procesa reglamentējošos normatīvos dokumentus. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās. Savlaicīga patstāvīgo darbu izpilde un iesniegšana. Studiju darbs un tā prezentācija.
Prasmes: 1. Plāno un izvērtē pirmsskolas izglītības iestādes administratīvo darbu. 2. Prot strādāt ar pirmsskolas izglītības iestādes darbības reglamentējošiem normatīviem aktiem. 3. Prot plānot un izvērtēt metodisko darbu. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās. Savlaicīga patstāvīgo darbu izpilde un iesniegšana. Studiju darbs un tā prezentācija.
Kompetences: 1. Spēj patstāvīgi veidot izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojumu un attīstības plānu, gada darba plānu. 2. Spēj patstāvīgi izstrādāt izglītības iestādes pedagoģisko, metodisko darba plānu un vadīt metodisko darbu. 3. Spēj izvērtēt savu un pedagogu pedagoģisko kompetenci. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās. Savlaicīga patstāvīgo darbu izpilde un iesniegšana. Studiju darbs un tā prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Seminārnodarbības un praktiskās nodarbības - 30%
Patstāvīgie darbi - 50%
Studiju darbs, prezentācija - 20%
 
Priekšzināšanas Pirmsskolas skolotāja profesionālās darbības kompetences. Pedagoģiskais process pirmsskolā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 32.0 32.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]