Kods | LA0383 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Profesionālā lietpratība pirmsskolas metodiskajā darbā": Pirmsskolas izglītības metodiskā darba vadība (iekļauts studiju darbs) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vineta Pole | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss veido izpratni par pirmsskolas izglītības iestādes administratīvā darba struktūru, administratīvo darbu un darba plānošanu. Pilnveido vadības kompetenci, padziļina izpratni par pirmsskolas izglītības iestādes darbības tiesisko pamatu, pilnveido praktiskās iemaņas darbā ar normatīvajiem dokumentiem iestādes pedagoģiskās un saimnieciskās darbības plānošanā un nodrošināšanā.. Kursa ietvaros tiek izzināti pirmsskolas metodiķa darba pienākumi, darbības jomas un kompetences. Kursa laikā tiek apskatīta metodiskā darba organizācijas struktūra, darba organizācijas metodes un formas. Studiju laikā studenti apgūst metodiskā darba plānošanas prasmes un prasmi metodiskā darba izvērtēšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: pilnveidot studentu prasmes patstāvīgi plānot, vadīt un izvērtēt pirmsskolas izglītības metodisko darbu. Nodrošināt teorētisko un praktisko pamatzināšanu apguvi pirmsskolas administratīvajā darbā, attīstot prasmes pirmsskolas izglītības iestādes administratīvā darba plānošanā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Gūt zināšanas par pirmsskolas izglītības iestādes administratīvo darbu. 2. Pārzināt un izprast pirmsskolas izglītības iestādes darbības reglamentējošos iekšējos normatīvos aktus, to izstrādes kārtību un savstarpējo saistību. 3. Iegūt teorētiskas un praktiskas zināšanas pirmsskolas izglītības iestādes attīstības, pedagoģiskā un metodiskā darba plāna izstrādē un izvērtēšanā. 4. Iepazīties ar pirmsskolas metodiķa amata pienākumiem, darbības jomām un kompetencēm. 5. Izzināt pirmsskolas metodiskā darba saturu, organizācijas struktūru, darba organizācijas metodes un formas. 6. Izstrādāt studiju darbu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas ;
1. Zina izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojuma un attīstības plāna, gada darba plāna izstrādes pamatprincipus.
2. Pārzina metodiskā darba organizācijas struktūru un darba organizācijas metodes un formas.
3. Pārzina pirmsskolas izglītības pedagoģiskā procesa reglamentējošos normatīvos dokumentus. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās.
Savlaicīga patstāvīgo darbu izpilde un iesniegšana.
Studiju darbs un tā prezentācija. Prasmes: 1. Plāno un izvērtē pirmsskolas izglītības iestādes administratīvo darbu. 2. Prot strādāt ar pirmsskolas izglītības iestādes darbības reglamentējošiem normatīviem aktiem. 3. Prot plānot un izvērtēt metodisko darbu. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās. Savlaicīga patstāvīgo darbu izpilde un iesniegšana. Studiju darbs un tā prezentācija. Kompetences: 1. Spēj patstāvīgi veidot izglītības iestādes pašnovērtējuma ziņojumu un attīstības plānu, gada darba plānu. 2. Spēj patstāvīgi izstrādāt izglītības iestādes pedagoģisko, metodisko darba plānu un vadīt metodisko darbu. 3. Spēj izvērtēt savu un pedagogu pedagoģisko kompetenci. - Aktīva līdzdalība seminārnodarbībās un praktiskajās nodarbībās. Savlaicīga patstāvīgo darbu izpilde un iesniegšana. Studiju darbs un tā prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārnodarbības un praktiskās nodarbības - 30%
Patstāvīgie darbi - 50% Studiju darbs, prezentācija - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pirmsskolas skolotāja profesionālās darbības kompetences. Pedagoģiskais process pirmsskolā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|