Kods | LA0382 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Studiju darbs III | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe, Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss “Studiju darbs III” ir noslēdzošais posms studiju darbu ciklā, kura ietvaros studējošais, mācībspēka vadībā, patstāvīgi izstrādā empīrisku pētījumu sociālā darba jomā. Kurss paredz iepriekš apgūto teorētisko zināšanu un pētniecisko prasmju pielietošanu pētījuma īstenošanā, datu analīzē un rezultātu interpretācijā. Tiek attīstītas studējošā akadēmiskās rakstīšanas prasmes, veidota izpratne par pētnieciskā darba struktūru un noformējumu, kā arī veicināta gatavība kvalifikācijas darba izstrādei. Kursa izstrādes procesā īpaša uzmanība tiek pievērsta sociālā darba problemātikas analīzei un tās sasaistīšanai ar profesionālo praksi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir attīstīt studējošā prasmes patstāvīgi veikt empīrisku izpēti sociālā darba jomā, analizēt un interpretēt iegūtos datus, sasaistot tos ar teorētisko bāzi un profesionālo praksi, kā arī sagatavot un strukturēti noformēt pētniecisko darbu atbilstoši akadēmiskajiem un metodoloģiskajiem standartiem, tādējādi veicinot studējošā gatavību kvalifikācijas darba izstrādei. Studiju kursa uzdevumi: Veicināt studējošā spēju patstāvīgi formulēt pētījuma problēmu, mērķi un uzdevumus, balstoties uz sociālā darba teorētiskajām pieejām un aktuālajām nozares problēmām. Attīstīt studējošā pētnieciskās kompetences sociālajā darbā, nodrošinot metodoloģisko atbalstu piemērotu datu vākšanas un analīzes metožu izvēlē un pielietošanā. Pilnveidot studējošā prasmes kritiski analizēt un interpretēt empīriskos datus, sasaistot rezultātus ar teorētisko ietvaru un profesionālo praksi. Atbalstīt studējošā spēju strukturēti noformēt studiju darbu, ievērojot akadēmiskās rakstīšanas un noformējuma prasības, tā sagatavojot pamatu kvalifikācijas darba izstrādei. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot sociālā darba pētnieciskā procesa posmus un to savstarpējo loģisko saistību.
Pārzina empīriskās datu vākšanas un analīzes metodes, to piemērotību dažādiem pētniecības jautājumiem sociālā darba kontekstā. - Dalība semināros.
Patstāvīgo darbu izpilde.
Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. Prasmes: Spēj izstrādāt pētniecisku darbu, formulējot problēmu, mērķi, uzdevumus un izvēloties atbilstošas metodes datu ieguvei un analīzei. Spēj interpretēt empīriskos datus, sasaistot tos ar teorētisko ietvaru un pētījuma kontekstu. Spēj sagatavot pētniecisko darbu atbilstoši akadēmiskās rakstīšanas un noformējuma prasībām. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. Kompetence: Spēj patstāvīgi plānot un īstenot empīrisku pētījumu sociālā darba jomā, pieņemot pamatotus lēmumus visos pētniecības posmos. Spēj kritiski izvērtēt pētījuma rezultātus un to nozīmi profesionālajā praksē. Spēj integrēt iegūto pieredzi, teorētiskās zināšanas un pētnieciskās prasmes, sagatavojoties kvalifikācijas darba izstrādei. Spēj argumentēti diskutēt par pētījuma rezultātiem un to pielietojumu sociālā darba praksē profesionālā vidē. - Dalība semināros. Patstāvīgo darbu izpilde. Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros.
- 15%
Patstāvīgo darbu izpilde. - 15% Noslēguma ieskaite- Studiju darba izstrāde. - 70% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas par sociālā darbinieka ētiku, informācijas tehnoloģiju pamatlietojumu un pētnieciskā darba izstrādes pamatprincipiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|