LA0381 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Veselības un fiziskās aktivitātes joma II

Kods LA0381
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Veselības un fiziskās aktivitātes joma II
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Helēna Vecenāne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros, balstoties uz zinātniskajām atziņām tiek apgūtas zināšanas, prasmes un attieksmes, kas ir nepieciešamas studentu pedagoģiskās kompetences veidošanai veselības un fiziskās aktivitātes jomā. .
Integrē veselības un fiziskās aktivitātes jomas saturu mācību procesā, veidojot starppriekšmetu saikni, realizējot izglītojošus, audzinošus, gan veselību veicinošus uzdevumus, attīstot caurviju prasmes (kritiskā domāšana un problēmrisināšana, sadarbība, pašvadīta mācīšanās u.c.). un atbalstot skolēna veselīga dzīvesveida paradumus. Studiju kurss ir pakārtots sākumizglītības Veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas un skolotāja profesijas standarta prasībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Fizisko vingrinājumu (kustību) neirofizioloģiskā iedarbība, fizisko vingrinājumu klasifikācija. 2 2 2 4
2. Fizisko spēju attīstīšanas līdzekļi sākumizglītībā skolēna veselībai un fiziskai gatavībai 2.1. Vispārattīstošie vingrojumi (VAV) 2.2. Vingrinājumi sīkās muskulatūras attistībai 2.3. Vingrinājumi koordinācijas un līdzsvara attīstībai 2.4. Kustību rotaļas; 2.5. Dinamiskās (kustību) pauzes 2.6. Rotaļdejas un ritmu attīstošie vingrinājumi. 8 12 2 18
3. Fizisko spēju attīstīšanas līdzekļi sākumizglītībā, to praktiskais pielietojums mācīšanās procesā un dažādās mācību situācijās skolēna veselībai un labsajūtai. 4 6 2 10
4. Fiziskie vingrinājumi skolēna pareizas stājas stiprināšanai un veselības veicināšanai. 4 10 2 10
5. Skolēna stājas veidošanās ietekmējošie faktori un pareizas stājas veidošanas iespējas. Veselību ietekmējošie faktori, profilakse un risku mazināšanas iespējas. 2 4 2 6
6. Sporta un veselības mācību stundas plānošana, organizēšana, vadīšana un vērtēšanas kritēriji. 4 8 2 6
7. Sporta un veselības mācību stundas pedagoģiskā analīze. 2 4 2 4
8. Fiziskās aktivitātes brīvā dabā (pārgājieni, orientēšanas, kustību rotaļas un spēles ar atvieglotiem noteikumiem). 6 6 2 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju studējošajiem attīstīt kompetenci kvalitatīvai izglītības jomas "Veselība un fiziskā aktivitāte" īstenošanai sākuma izglītības pedagoģiskajā procesā. Izglītot studentu atbilstoši Skolotāja standartā paredzētajām kompetencēm fiziskās un garīgās veselības uzturēšanā, pārzināt Veselības un fiziskās aktivitātes pamatizglītības standarta saturu un veidot starppriekšmetu saikni mācību procesā, motivējot skolēnus lietot iegūtās zināšanas un prasmes mācību procesā, atbalstīt veselīga dzīvesveida paradumus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt iespēju veselības un fiziskas aktivitātes jomas mācību didaktikas zināšanu un prasmju apguvi. 2. Atbalstīt mācību procesa plānošanas un īstenošanas pedagoģisko iemaņu veidošanos. 3. Nodrošināt iespēju apgūt izglītojamo mācīšanās snieguma un izaugsmes analītisko vērtēšanu. 4. Attīstīt kritiskās domāšanas, pašanalīzes un profesionālās kompetences pilnveidošanas prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Zina, formulē un prot izskaidrot fizisko vingrinājumu (kustību) neirofizioloģisko iedarbību un fizisko vingrinājumu klasifikāciju. 2. Zina, formulē un prot izskaidrot skolēnu fizisko spēju attīstību. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – izskaidro fizisko vingrinājumu (kustību) neirofizioloģisko iedarbību, atpazīst fizisko vingrinājumu klasifikāciju, zina, formulē un prot izskaidrot skolēnu fizisko spēju attīstību, pārzina vingrošanas terminoloģiju. 2. Pārbaudes darbs : patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat.3., 5.,8.). 3. Noslēguma darbs: ieskaite. Praktiskās zināšanas – prot novadīt dažāda veida fiziskās aktivitātes atbilstoši mācību situācijai un pedagoģiskajam procesam sākumizglītībā.
Prasmes: 3. Prot plānot un vadīt mācību procesu, izvēloties mācību metodes atbilstoši sasniedzamajiem rezultātiem, izglītojamo vecumposmam, sagatavotībai un drošības noteikumiem 4. Prot pielāgot fiziskos vingrinājumus un aktivitāšu veidu bērniem ar dažādu funkcionālo stāvokli un motorās attīstības pakāpi, prot izskaidrot tās veselību veicinošos aspektus. 5. Prot atbilstoši noteiktajam mērķim, plānot, organizēt un īstenot veselības un fiziskas aktivitātes jomai atbilstošu starppriekšmetu saikni, veidojot jēgpilnu mācīšanās procesu. 6. Prot daudzpusīgi izmantot un radoši pielāgot dažādu inventāru, t.sk. sporta inventāru fizisko aktivitāšu organizēšanā, ievērojot drošības noteikumus. 7. Prot radīt skolēniem motivējošu mācību vidi ar mūsdienīgiem veselību veicinošiem fiziskās aktivitātes līdzekļiem, veicinot caurviju prasmju attīstību. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – izskaidro fizisko vingrinājumu (kustību) neirofizioloģisko iedarbību, atpazīst fizisko vingrinājumu klasifikāciju, zina, formulē un prot izskaidrot skolēnu fizisko spēju attīstību, pārzina vingrošanas terminoloģiju. 2. Pārbaudes darbs : patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat.3., 5.,8.). 3. Noslēguma darbs: ieskaite. Praktiskās zināšanas – prot novadīt dažāda veida fiziskās aktivitātes atbilstoši mācību situācijai un pedagoģiskajam procesam sākumizglītībā.
Kompetence: 8. Spēj analizēt un izvērtēt skolēnu sniegumu izmaiņu dinamiku un veikt atgriezenisko saiti. 9. Spēj atbilstoši skolēnu sniegumam, pielāgot mācību saturu, izvirzīto mērķu sasniegšanai. - 1. Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas – izskaidro fizisko vingrinājumu (kustību) neirofizioloģisko iedarbību, atpazīst fizisko vingrinājumu klasifikāciju, zina, formulē un prot izskaidrot skolēnu fizisko spēju attīstību, pārzina vingrošanas terminoloģiju. 2. Pārbaudes darbs : patstāvīgā darba prezentēšana, refleksija, pašrefleksija un atgriezeniskā saite piecu semināru ietvaros (tematiku skat.3., 5.,8.). 3. Noslēguma darbs: ieskaite. Praktiskās zināšanas – prot novadīt dažāda veida fiziskās aktivitātes atbilstoši mācību situācijai un pedagoģiskajam procesam sākumizglītībā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Pārbaudes darbs: teorētiskās zināšanas - 10%
Pārbaudes darbs: patstāvīgā darba prezentēšana - 50%
Ieskaite - 40%
 
Priekšzināšanas Sekmīgi pabeigti iepriekšējie vispārizglītojošie kursi un Veselība un fiziskās aktivitātes mācību joma I.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]