Kods | LA0380 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Tehnoloģiju joma: Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sandra Anohina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar datorikas priekšmeta reglamentējošiem dokumentiem un tās pasniegšanu integrējot caurviju prasmes. Studenti tiek iepazīstināti ar algoritmu un programmēšanas valodu pamatu konstrukcijām. Iegūtās teorētiskās zināšanas tiek nostiprinātas pildot daudzveidīgus uzdevumus 2D programmēšanas vidēs.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt studentu radošās un pētnieciskās prasmes datorikas stundu vadīšanai, sekmējot algoritmiskās domāšanas attīstību un nodrošinot studentu izpratni par programmēšanu. Studiju kursa uzdevumi: - Veidot kritisko domāšanu par mācību tehnoloģijām datorikas stundu plānošanā, organizēšanā un vērtēšanā. - Apgūt algoritmu un programmēšanas valodu pamatu konstrukcijas, aplūkojot to realizāciju 2D programmēšanas vides; prast tās pielietot uzdevumu risināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Pārzina valsts izglītības standartus un paraugprogrammas Tehnoloģiju jomas mācību priekšmetos.
2. Zina Tehnoloģiju jomas mācību priekšmetu tēmām piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus, atbilstoši skolēnu vecumposma īpatnībām.
3. Zina un prot pielietot 2D programmēšanas vides pamatu konstrukcijas sastādot programmas daudzveidīgām dzīves situācijām un citu mācību priekšmetu apguvei. - Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija. Prasmes: 4. Prot pielāgot mācību metodiku un pieejas atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot, diferencējot un personalizējot mācību procesu izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 5. Prot plānot un realizē mācību stundas, integrējot caurviju prasmes un ievērojot dažādu mācību priekšmetu saturu, vajadzības un starppriekšmetu saikni. 6. Prot izstrādāt mācību metodisko nodrošinājumu, ievērojot mācību tematikas un mērķauditorijas specifiku, tai skaitā veido jēgpilnus mācību uzdevumus. 7. Prot izvērtēt mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un vērtēšanas kritējus un, saņemot atgriezenisko saiti, plāno turpmāko mācību procesu skolēniem, kā arī sniedz skolēniem atgriezenisko saiti. - Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija. Kompetence: 8. Spēj patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu atbilstoši skolēnu attīstības tendencēm, interesēm un vajadzībām. - Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm.
- 10%
Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10% Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10% Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10% Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10% Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5% Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5% Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5% Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5% Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija. - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolā apgūts informātikas/datorikas kurss. Skolotāju profesionālās darbības pamati. Mācīšana un mācīšanās. Mācību procesa organizācija sākumskolā un informācijas tehnoloģijas izglītībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|