LA0380 Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Tehnoloģiju joma: Datorika

Kods LA0380
Nosaukums Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Tehnoloģiju joma: Datorika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Sandra Anohina
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā studenti tiek iepazīstināti ar datorikas priekšmeta reglamentējošiem dokumentiem un tās pasniegšanu integrējot caurviju prasmes. Studenti tiek iepazīstināti ar algoritmu un programmēšanas valodu pamatu konstrukcijām. Iegūtās teorētiskās zināšanas tiek nostiprinātas pildot daudzveidīgus uzdevumus 2D programmēšanas vidēs..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Datorikas mācību priekšmeta standarts un programma pamatskolā, mācību procesa reglamentējošie dokumenti. Mācību literatūra, elektroniskie resursi. 2 2 2 4
Loģiskās spēles. 2 2 0 2
Algoritma jēdziens, pieraksta veidi. 2 2 2 4
Algoritmu mācīšanas metodika. Tēmas integrācija citos mācību priekšmetos. 2 2 0 2
2D programmēšanas vides. Lineāro algoritmu programmēšana. 4 6 2 8
Animācijas veidošana izmantojot 2D programmēšanas vides. 4 6 2 8
Sazarojumu konstrukcijas, nosacījumi 2D programmēšanas vides. 4 8 2 10
Ciklu konstrukcijas 2D programmēšanas vides. 4 8 2 10
Attēlu apstrāde, animācija. Tēmas integrācija citos mācību priekšmetos. 2 4 2 6
Tekstapstrāde. Tēmas integrācija citos mācību priekšmetos. 2 4 0 4
Prezentācijas. Tēmas integrācija citos mācību priekšmetos. 2 4 2 6
Izklājlapas (rēķintabulas), aprēķini tajās. Tēmas integrācija citos mācību priekšmetos. 2 4 0 4
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veicināt studentu radošās un pētnieciskās prasmes datorikas stundu vadīšanai, sekmējot algoritmiskās domāšanas attīstību un nodrošinot studentu izpratni par programmēšanu. Studiju kursa uzdevumi: - Veidot kritisko domāšanu par mācību tehnoloģijām datorikas stundu plānošanā, organizēšanā un vērtēšanā. - Apgūt algoritmu un programmēšanas valodu pamatu konstrukcijas, aplūkojot to realizāciju 2D programmēšanas vides; prast tās pielietot uzdevumu risināšanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Pārzina valsts izglītības standartus un paraugprogrammas Tehnoloģiju jomas mācību priekšmetos. 2. Zina Tehnoloģiju jomas mācību priekšmetu tēmām piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus, atbilstoši skolēnu vecumposma īpatnībām. 3. Zina un prot pielietot 2D programmēšanas vides pamatu konstrukcijas sastādot programmas daudzveidīgām dzīves situācijām un citu mācību priekšmetu apguvei. - Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija.
Prasmes: 4. Prot pielāgot mācību metodiku un pieejas atbilstoši izglītojamā individuālās attīstības vajadzībām un sasniedzamajiem mācīšanās rezultātiem, individualizējot, diferencējot un personalizējot mācību procesu izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem. 5. Prot plānot un realizē mācību stundas, integrējot caurviju prasmes un ievērojot dažādu mācību priekšmetu saturu, vajadzības un starppriekšmetu saikni. 6. Prot izstrādāt mācību metodisko nodrošinājumu, ievērojot mācību tematikas un mērķauditorijas specifiku, tai skaitā veido jēgpilnus mācību uzdevumus. 7. Prot izvērtēt mācību procesa norisi, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un vērtēšanas kritējus un, saņemot atgriezenisko saiti, plāno turpmāko mācību procesu skolēniem, kā arī sniedz skolēniem atgriezenisko saiti. - Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija.
Kompetence: 8. Spēj patstāvīgi plānot un organizēt mācību procesu atbilstoši skolēnu attīstības tendencēm, interesēm un vajadzībām. - Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Algoritmi. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10%
Uzdevumu piemēri dažādās 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10%
Animācija 2D programmēšanas vides. Izstrādātais 3 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10%
Sazarojumu konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10%
Cikliskās konstrukcijas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 10%
Attēlu apstrāde, animācija. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5%
Tekstapstrāde. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5%
Prezentācijas lietošana. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5%
Izklājlapas lietošanas. Izstrādātais 5 uzdevumu komplekts ar atbildēm. - 5%
Noslēguma pārbaudījums: darba mapes (portfolio) prezentācija. - 30%
 
Priekšzināšanas Vidusskolā apgūts informātikas/datorikas kurss. Skolotāju profesionālās darbības pamati. Mācīšana un mācīšanās. Mācību procesa organizācija sākumskolā un informācijas tehnoloģijas izglītībā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]