Kods | LA0379 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (4.–6. klase)": Tehnoloģiju joma: Dizains un tehnoloģijas II | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Lauma Veita | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros topošie skolotāji iegūs priekšstatu par dizaina domāšanu un izpratni par procesa organizēšanu problēmu jautājumu risināšanā, apgūstot materiālu īpašības izpētes prasmes, materiālu apstrādes tehnikas. Praktiski sagatavos mācību līdzekļus un mācību uzdevumus skolēnu sasniedzamo rezultātu veicināšanai. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: veicināt studentu dizaina domāšanu un izpratni par procesa organizēšanu problēmu jautājumu risināšanā, apgūstot materiālu īpašības izpētes prasmes, apstrādes tehnikas, mācību tehnoloģiju pedagoģiskajā darbā pamatskolā atbilstoši skolēnu vecuma grupai. Studiju kursa uzdevumi : 1) iepazīstināt ar tehnoloģiju jomas un dizaina un tehnoloģiju mācību priekšmeta mērķiem, saturu, to atspoguļojumu normatīvajos dokumentos un mācību līdzekļos; 2) apgūt prasmi plānot dizaina un tehnoloģiju mācību procesu, izvēlēties atbilstošus mācību paņēmienus, metodes un metodiskos resursus. 3) apgūt prasmi skolēnu sasniegumu vērtēšanā, sniegt pozitīvu atgriezenisko saiti, izvēlēties vērtēšanas kritērijus, iegūt izpratni kā iesaistīt vērtēšanas procesā skolēnus. 4) gatavot radošus mācību līdzekļus, raksturojot zināšanas un prasmes materiālu tehnoloģijās un rokdarbu tehnikās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1) izprot Tehnoloģiju jomas mācību saturu un caurviju kompetences;
2) pārzina valsts izglītības standartus un parauga programmas Tehnoloģiju jomas mācību priekšmetos un citus ar mācību procesa nodrošināšanu saistītus reglamentējošos dokumentus un normatīvos aktus, kā arī to vēsturisko attīstību;
3) prot raksturot materiālus, darba instrumentus, praktiskās darbības ar materiālu un produktu gatavošanu drošā darba vidē; zina darba drošības noteikumus un ētiku;
4) izprot izglītojamā mācīšanās pieejas un dizaina un tehnoloģiju uzdevumiem piemērotākos apguves organizēšanas paņēmienus, mācību metodes un līdzekļus;
5) zina dizaina problēmu jautājumu risināšanas paņēmienus. - 1.starppārbaudījums.
4. - 6.klašu pamatskolas programmas tēmas tematiskā plāna izveide un tās prezentācija.
2. starppārbaudījums. Materiālu apstrādes tehnoloģijas un dizaina risināšanas mācību metodikas darbu skate 4.- 6.klasēs.
Eksāmens – students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, īstenojot dizaina risinājumu soli, izstrādājot stundas pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. Prasmes: 1) prot atlasīt, analizēt un kritiski izvērtēt ar dizaina un tehnoloģiju mācību satura apguvi saistītos resursus; 2) spēj modelēt mācību norisi, pielietojot mācību tehnoloģijas pedagoģiskā procesa posmos; 3) prot izvērtēt mācību satura apguvi mācību procesā, izvēloties piemērotākās mācību snieguma pārbaudes formas un kritērijus. - 1.starppārbaudījums. 4. - 6.klašu pamatskolas programmas tēmas tematiskā plāna izveide un tās prezentācija. 2. starppārbaudījums. Materiālu apstrādes tehnoloģijas un dizaina risināšanas mācību metodikas darbu skate 4.- 6.klasēs. Eksāmens – students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, īstenojot dizaina risinājumu soli, izstrādājot stundas pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. Kompetences: 1) spēj veidot profesionālu mācību vidi tehnoloģiju jomas mācību satura apguvei. 2) spēj adaptēt un patstāvīgi izstrādāt metodiskos materiālus, mācību metodes un metodiskos paņēmienus pedagoģiskā procesa posmos. - 1.starppārbaudījums. 4. - 6.klašu pamatskolas programmas tēmas tematiskā plāna izveide un tās prezentācija. 2. starppārbaudījums. Materiālu apstrādes tehnoloģijas un dizaina risināšanas mācību metodikas darbu skate 4.- 6.klasēs. Eksāmens – students demonstrē kompetenci plānot, organizēt, vadīt un izvērtēt mācību stundu, īstenojot dizaina risinājumu soli, izstrādājot stundas pilnu mācību metodisko nodrošinājumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tematiskā plāna prezentēšana
- 20%
Mācību metodikas darbu skate - 35% Eksāmens - 45% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Modulis "Sākumizglītības skolotājs (1.-3. klase)": Tehnoloģiju joma: Dizains un tehnoloģijas I | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|