Kods | LA0377 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Veselība un slimības, pirmā palīdzība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz pamatzināšanas par cilvēka veselību, biežāk sastopamajām slimībām un to ietekmi uz indivīda sociālo funkcionēšanu. Kurss iepazīstina ar veselības aprūpes sistēmu, medicīniskās dokumentācijas nozīmi un sadarbības iespējām starp veselības aprūpes un sociālā darba speciālistiem. Īpaša uzmanība tiek pievērsta sociālā darbinieka lomai veselības jomā – gan darbā ar klientiem hronisku un akūtu slimību gadījumos, gan rehabilitācijas un veselības veicināšanas procesos.. Kurss ietver arī praktiskās nodarbības pirmās palīdzības pamatu apgūšanā – dzīvības glābšanas algoritmi, trauma aprūpe, neatliekamās situācijas un rīcība ārkārtas gadījumos. Studenti apgūst gan teorētiskās zināšanas, gan praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas drošai un profesionālai rīcībai ārkārtas situācijās līdz mediķu ierašanās brīdim.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Attīstīt studējošo profesionālās kompetences sociālā darba kontekstā, izprotot veselības un slimību nozīmi indivīda sociālajā funkcionēšanā, kā arī nodrošināt praktiskas iemaņas pirmās palīdzības sniegšanā, veicinot gatavību reaģēt ārkārtas situācijās un sadarboties starpdisciplinārā vidē. Studiju kursa uzdevumi: Zināšanu un izpratnes kompetences: Izprast cilvēka veselības pamatprincipus un biežāk sastopamās slimības sociālā darba praksē. Apgūt veselības aprūpes sistēmas struktūru un tās sasaisti ar sociālo darbu. Iegūt zināšanas par slimību sociālajām sekām un klienta vajadzību novērtēšanu veselības krīzēs. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Izprot cilvēka veselības un slimību pamatprincipus, to ietekmi uz indivīda sociālo funkcionēšanu.
Pārzina veselības aprūpes sistēmas struktūru Latvijā un sociālā darbinieka vietu tajā.
Iegūst zināšanas par biežāk sastopamām slimībām un to sociālajām sekām.
Zina pirmās palīdzības sniegšanas pamatprincipus un rīcību dzīvībai bīstamās situācijās.
Prasmes:
Spēj analizēt klienta veselības stāvokļa ietekmi uz sociālo situāciju un nepieciešamo atbalstu.
Spēj sadarboties ar veselības aprūpes speciālistiem starpdisciplinārā komandā.
Spēj pielietot pirmās palīdzības pamata iemaņas praktiskās situācijās (elpošanas atjaunošana, asiņošanas apturēšana, trauma aprūpe u.c.).
Spēj rīkoties atbildīgi un droši neatliekamās situācijās, ievērojot ētikas un likuma normas.
Kompetences:
Demonstrē gatavību sniegt atbalstu klientiem veselības krīzēs, ievērojot profesionālās ētikas principus. - Vērtēšanas metodes:
Teorētiskais tests
– Pārbauda zināšanas par veselības un slimību jēdzieniem, veselības aprūpes sistēmu, pirmās palīdzības principiem.
Praktiskais pārbaudījums pirmās palīdzības sniegšanā
– Situāciju simulācijas, kur students demonstrē prasmes reaģēt ārkārtas situācijā.
Gadījuma analīze
– Klienta situācijas izvērtēšana veselības kontekstā, sociālā darbinieka rīcības plāna izstrāde.
Prezentācija vai ziņojums par kursa tēmu
– Prasme analizēt konkrētu tēmu, sagatavot un pasniegt strukturētu informāciju.
Refleksijas darbs
– Studenta pārdomas par savu profesionālo lomu, attieksmi un kompetencēm veselības un pirmās palīdzības jomā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskais pārbaudījums pirmās palīdzības sniegšanā
- 25%
Gadījuma analīze - 20% Prezentācija vai ziņojums - 15% Teorētiskais tests / eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociālā likumdošana, Sociālais darbs ar indivīdu, sociālā darba teorijas, bērna un ģimenes tiesības. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|