Kods | LA0376 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ģenētika un psihopatoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz visaptverošas zināšanas, kas nepieciešamas profesionālai darbībai sociālā darbinieka lomā, padziļināti aplūkojot cilvēka attīstības procesu no bioloģiskā skatupunkta. Studenti apgūst cilvēka attīstības vispārējo gaitu un tās saistību ar ģenētiskajiem un iedzimtības likumiem, iegūstot ieskatu gan klasiskajā, gan molekulārajā ģenētikā, kā arī izprotot ģenētisko faktoru nozīmi veselības un uzvedības traucējumu attīstībā.. Kursa ietvaros tiek veidota izpratne par psihiskās veselības aprūpes sistēmas struktūru Latvijā, tās organizatoriskajiem un normatīvajiem aspektiem. Tiek aplūkota psihisko traucējumu klasifikācija saskaņā ar SSK-10 (Starptautisko slimību klasifikāciju), īpašu uzmanību pievēršot psihisko traucējumu epidemioloģijai, etioloģijai, patoģenēzei, klīniskajām izpausmēm un gaitai.. Studenti iepazīstas ar rehabilitācijas pamatprincipiem un psiholoģiskās palīdzības iespējām, kas integrējamas sociālā atbalsta kontekstā, strādājot ar cilvēkiem, kuriem ir psihiska rakstura traucējumi. Kurss veicina profesionālo kompetenču attīstību, kas nepieciešamas klienta psihiskā stāvokļa izvērtēšanā, palīdzības nepieciešamības noteikšanā un zinātniski pamatotu pieeju izmantošanā sociālās atstumtības mazināšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: Padziļināts priekšstats par ģenētikas teorētisko un praktisko nozīmi ekoloģijā, medicīnā, sociālajā jomā, izpratnes par psihisko traucējumu izpausmēm un norisi, rehabilitācijas principiem un psiholoģiskās palīdzības iespējām sociālā atbalsta ietvaros veidošana un prasmju sociālā darbinieka kompetenču ietvaros risināt klientu ar psihiskiem traucējumiem sociālās problēmas. Izprot ģenētikas likumsakarības, iedzimtības likumsakarības Studiju kursa uzdevumi: Apgūt zināšanas par psihisko un uzvedības traucējumu izplatību, etioloģiju, patoģenēzi, klīniskiem simptomiem, diagnostiku un norisi (pēc SSK-10), psihiskās veselības veicināšanu, psihisko un uzvedības traucējumu un pašnāvību profilaksi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot ģenētikas likumsakarības, iedzimtības likumsakarības.
- Formatīvā vērtēšana. Dalība seminārā un patstāvīgā darba izpilde.
Eksāmena darbs: prezentācija par sociālā darbinieka kompetencēm darbā ar klientiem ar psihiskiem traucējumiem. Ir zināšanas par psihisko un uzvedības traucējumu izplatību, etioloģiju, patoģenēzi, klīniskiem simptomiem, diagnostiku un norisi (pēc SSK-10), psihiskās veselības veicināšanu, psihisko un uzvedības traucējumu un pašnāvību profilaksi. - Formatīvā vērtēšana. Dalība seminārā. Spēj pielietot personcentrēto pieeju saskarsmē ar klientu. - Formatīvā vērtēšana. Praktiskās nodarbības. Spēj pielāgot darba metodiku atbilstoši personas bioloģiskajiem resursiem un individuālās attīstības vajadzībām. - Formatīvā vērtēšana. Patstāvīgais darbs Spēj novērtēt klienta psihisko stāvokli, pamatot lēmumu par palīdzības nepieciešamību klientam. - Formatīvā vērtēšana. Praktiskās nodarbības un patstāvīgie darbi Spēj veikt zinātniski pamatotu pieeju sociālās atstumtības problēmu risināšanā klientiem ar garīga rakstura traucējumiem. - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros
- 15%
Praktiskās nodabības - 15% Patstāvīgo darbu izpilde - 40% Eksāmena darbs: prezentācija par sociālā darbinieka kompetencēm darbā ar klientiem ar psihiskiem traucējumiem - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociālā darba teorijās un pamatprincipos Vispārīgā psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|