Kods | LA0374 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Krīžu intervence sociālā darba praksē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Lanka | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu zināšanas par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veicināt izpratni par krīzēm, to cēloņiem, attīstības gaitu un dažāda veida krīžu intervenci sociālā darba praksē Studiju kursa uzdevumi: Izprast krīzes cēloņus un radītās sekas. Pilnveidot sociālā darbinieka profesionālo kompetenci, kas ļautu pilnvērtīgi darboties, atpazīstot krīzi un sniedzot palīdzību krīzi pārdzīvojušam indivīdam, ģimenei, atsevišķai grupai. Palīdzēt izprast sociālā darbinieka lomu krīžu intervencē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj identificēt krīzes situācijas veidus, analizēt to cēloņus un dinamiku, un piemērot atbilstošas krīzes intervences pieejas, ievērojot profesionālās ētikas principus un klienta individuālās vajadzības. - Vērtēšanas metodes:
Mutiska vai rakstiska pārbaude (tests, eksāmens, eseja)
Praktisko uzdevumu izvērtēšana (gadījuma analīze, simulācijas)
Prezentāciju novērtēšana
Patstāvīgā darba kvalitātes analīze
Līdzdalība grupu diskusijās un refleksīvie pieraksti
Novērtējums par prakses vai praktisko piemēru analīzi (ja paredzēts)
Vērtēšanas kritēriji:
Zināšanu atbilstība tēmai un to dziļums
Spēja analizēt krīzes situācijas un piemērot atbilstošas intervences stratēģijas.
Teorētisko zināšanu sasaistīšana ar praktiskiem piemēriem
Kritiskās domāšanas un refleksijas prasmes
Prezentācijas struktūra, argumentācija un profesionālā valoda
Spēja pamatot izvēlētos risinājumus, ievērojot ētikas principus |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija - 80%
Eksāmens- tests krīžu intervencē - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Attīstības psiholoģija, andragoģija, gerontoloģija. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|