LA0374 Krīžu intervence sociālā darba praksē

Kods LA0374
Nosaukums Krīžu intervence sociālā darba praksē
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Svetlana Lanka
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu zināšanas par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Krīzes jēdziens, klasifikācija, norise, stadijas Krīzes pārvarēšana, normāla krīzes gaita, pārdeterminēta krīze. Kā izturēties pret cilvēku, kas nonācis krīzē. 6 12 2 14
Posttraumatiskā stresa sindroms (PTSS), cēloņi, simptomātika. Posttraumatiskā stresa sindroma ietekmes sfēras Kompleksais PTSS 6 14 2 16
Aizsargreakcijas akūtajā krīzē 8 10 4 14
Krīžu intervence Krīzes terapijas mērķi un uzdevumi. Krīzes intervences pamatprincipi un metodes Sociālā darba teorijas, pieejas darbā ar cilvēkiem krīzes situācijās 8 10 4 14
Suicīda fenomens. Skumju cikla stadijas. Sērošana – normālas un patoloģiskas sēras. 4 6 4 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veicināt izpratni par krīzēm, to cēloņiem, attīstības gaitu un dažāda veida krīžu intervenci sociālā darba praksē Studiju kursa uzdevumi: Izprast krīzes cēloņus un radītās sekas. Pilnveidot sociālā darbinieka profesionālo kompetenci, kas ļautu pilnvērtīgi darboties, atpazīstot krīzi un sniedzot palīdzību krīzi pārdzīvojušam indivīdam, ģimenei, atsevišķai grupai. Palīdzēt izprast sociālā darbinieka lomu krīžu intervencē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Students spēj identificēt krīzes situācijas veidus, analizēt to cēloņus un dinamiku, un piemērot atbilstošas krīzes intervences pieejas, ievērojot profesionālās ētikas principus un klienta individuālās vajadzības. - Vērtēšanas metodes: Mutiska vai rakstiska pārbaude (tests, eksāmens, eseja) Praktisko uzdevumu izvērtēšana (gadījuma analīze, simulācijas) Prezentāciju novērtēšana Patstāvīgā darba kvalitātes analīze Līdzdalība grupu diskusijās un refleksīvie pieraksti Novērtējums par prakses vai praktisko piemēru analīzi (ja paredzēts) Vērtēšanas kritēriji: Zināšanu atbilstība tēmai un to dziļums Spēja analizēt krīzes situācijas un piemērot atbilstošas intervences stratēģijas. Teorētisko zināšanu sasaistīšana ar praktiskiem piemēriem Kritiskās domāšanas un refleksijas prasmes Prezentācijas struktūra, argumentācija un profesionālā valoda Spēja pamatot izvēlētos risinājumus, ievērojot ētikas principus
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgo darbu izstrāde un prezentācija - 80%
Eksāmens- tests krīžu intervencē - 20%
 
Priekšzināšanas Attīstības psiholoģija, andragoģija, gerontoloģija.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]