Kods | LA0372 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Indivīda devianta uzvedība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldis Novickis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz zināšanas par deviantas uzvedības veidošanās faktoriem, deviāciju funkcijām sabiedrībā, dažādu deviācijas veidu īpatnībām, sociālās ietekmēšanas veidiem, juridisko regulējumu, resocializācijas un readaptācijas programmu veidošanas pamatnosacījumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Izpratnes par deviāciju kā sociālu parādību, deviantas uzvedības veidiem, sociālās kontroles stratēģijām veidošana, prasmju resocializācijas programmu izstrādei attīstīšana Spēj formulēt aktuālos cilvēku deviantās uzvedības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem Studiju kursa uzdevumi: Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas deviantas uzvedības problēmjautājumu risināšanā; Spēj izstrādāt un realizēt savas kompetences ietvaros resocializācijas programmas, piesaistīt resursus to realizācijai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
* Spēj formulēt aktuālos cilvēku deviantās uzvedības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem.
* Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas deviantas uzvedības problēmjautājumu risināšanā.
* Spēj izstrādāt un realizēt savas kompetences ietvaros resocializācijas programmas, piesaistīt resursus to realizācijai. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde.
Formatīvā vētēšana Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde, praktiskās nodarbības.
Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros - 15%
Dalība praktiskajās nodarbībās - 15% Patstāvīgo darbu izpilde - 40% Ieskaites darbs: Izstrādāt un prezentēt sociālā darba preventīvo programmu deviances izplatības mazināšanā - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociologijā, psiholoģijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|