LA0370 Sociālā pedagoģija un metodika

Kods LA0370
Nosaukums Sociālā pedagoģija un metodika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Santa Striguna, Ilona Šlisere
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek aktualizēta sociālās pedagoģijas vēsturiskā attīstība un nākotnes perspektīvas, identificētas un analizētas socializācijas problēmas un riski, praktizētas prevences un intervences metodes un paņēmieni sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā un sociālpedagoģiskā atbalsta sniegšana sociālajā darbā ar dažādām mērķgrupām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. temats Sociālās pedagoģijas dimensijas. 1. lekcija Sociālās pedagoģijas vēsturiskā attīstība un nākotnes perspektīvas. Sociālās pedagoģijas pamatprincipi un kategorijas sociālā darba kontekstā. 0 2 0 2
2. temats Sociālpedagoģiskās problēmas un riski. 2. lekcija Socializācijas un saskarsmes problēmas un riski sociālpedagoģiskajā darbā ar klientiem, to novērtēšanas metodes un mazināšanas, novēršanas iespējas. Dzīves prasmju līmeņu noteikšana. 2 2 2 0
1. patstāvīgais darbs: sociālpedagoģisko problēmu un risku identificēšana, novērtēšana, mazināšanas / novēršanas iespēju modelēšana un sociālpedagoģisko situāciju analīze. 0 4 0 4
Seminārs: “Sociālpedagoģisko problēmu un risku novērtēšanas un mazināšanas / novēršanas iespēju teorētiskā modeļa prezentācija”. 2 2 0 2
3. temats Sociālās pedagoģijas intervences metodes un tehnikas. 3. lekcija Sociālās pedagoģijas metodes un tehnikas sociālā darbinieka sociālpedagoģiskās darbības īstenošanā dažādām sociālā darba mērķgrupām, to raksturojums. Metodes apraksta veidošana. Mentorings. 2 2 0 2
4. lekcija Sociāli emocionālā mācīšanās, tās mērķi, process un novērtēšana. 2 2 2 0
2. patstāvīgais darbs: sociāli emocionālās mācīšanās modelēšana. 0 6 0 6
Seminārs “Sociāli emocionālās mācīšanās modeļa prezentācija”. 2 2 0 2
5. lekcija Animācijas metodes. 2 2 2 0
3. patstāvīgais darbs: animācijas metodes demonstrācijas sagatavošana. 0 6 0 6
Seminārs “Animācijas metodes demonstrācija izvēlētajai mērķgrupai”. 2 2 2 0
6. lekcija Piedzīvojumu pedagoģijas metodes. 0 2 0 2
4. patstāvīgais darbs: piedzīvojumu pedagoģijas metodes demonstrācijas sagatavošana. 0 2 0 6
Seminārs “Piedzīvojumu pedagoģijas metodes demonstrācija izvēlētajai mērķgrupai”. 2 2 0 2
7. lekcija Mediācijas tehniku izmantošana sociālpedagoģisko situāciju modelēšanā. 0 2 2 2
5. patstāvīgais darbs: situāciju analīze un mediācijas simulācija. 0 2 0 6
Seminārs “Mediācijas simulācija” 2 0 0 2
8. lekcija Motivējošās intervijas tehnikas, to izstrāde un pielietošana sociālpedagoģiskajā darbā. 2 2 0 2
6. patstāvīgais darbs: motivējošās intervijas sagatavošana. 0 2 0 6
Seminārs “Motivējošās intervijas simulācija”. 2 2 2 0
4. temats Preventīvais sociālpedagoģiskais darbs. 9. lekcija Preventīvā sociālpedagoģiskā darba mērķi, uzdevumi, metodes un paņēmieni. 2 0 2 0
5. temats Sociālpedagoģiskais atbalsts. 10. lekcija Sociālpedagoģiskās atbalsta sistēmas modelis sociālpedagoģisku problēmu mazināšanā / novēršanā atbilstoši dažādu mērķgrupu vajadzībām. 2 0 2 0
Mācību ekskursija: sociālā darbinieka pieredzes sociālpedagoģiskā atbalsta sniegšanā iepazīšana darba vidē. 4 0 0 2
7. patstāvīgasi darbs: refleksija par sociālā darbinieka sociālpedagoģiskā atbalsta pieredzi darba vidē. 0 2 0 2
Seminārs “Sociālā darbinieka sociālpedagoģiskā atbalsta labā prakse darba vidē". 2 0 0 2
8. patstāvīgasi darbs: gatavošanās eksāmenam - “Sociālpedagoģiskās atbalsta sistēmas modeļa sociālpedagoģisku problēmu mazināšanā / novēršanā prezentācija”. 0 2 0 10
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Papildināt teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences sociālās pedagoģijas teorētisko atziņu izmantošanā sociālā darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālo pedagoģiju sociālā darba kontekstā; Pilnveidot studentu prasmi identificēt, novērtēt sociālpedagoģiskas problēmas un riskus, piedāvāt risinājumus to mazināšanai / novēršanai; sociālajā darbā ar dažādām mērķgrupām izmantot sociālās pedagoģijas metodes un paņēmienus sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā; identificēt, analizēt un risināt sociālpedagoģiskus gadījumus; Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu sociālās pedagoģijas metožu un paņēmienu izvēli un izmantošanas nepieciešamību sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību sociālpedagoģiska atbalsta sniegšanā dažādām sociālā darba mērķgrupām; kritiski vērtēt savu un kolēģu sniegumu, piedāvāt alternatīvas sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Raksturo sociālās pedagoģijas pamatprincipus un kategorijas sociālā darba kontekstā. 2. Raksturo sociālās pedagoģijas prevences un intervences metodes un paņēmienus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Eksāmens – projekta prezentācija
PRASMES: 1. Identificē un klasificē sociālpedagoģiskās problēmas un riskus. 2. Novērtē sociālpedagoģiskās problēmas un riskus, izvēloties atbilstošas novērtēšanas metodes. 3. Piedāvā risinājumus sociālpedagoģisko problēmu un risku mazināšanai / novēršanai. 4. Izvēlas un demonstrē sociālās pedagoģijas prevences un intervences metodes un paņēmienus konkrētu sociālpedagoģisku gadījumu risināšanai - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Eksāmens – projekta prezentācija
KOMPETENCE: 1. Analizē sociālās pedagoģijas metožu un paņēmienu izmantošanas efektivitāti. 2. Analizē klienta izaugsmes dinamiku. 3. Modelē sociālpedagoģiskā atbalsta iespējas sociālpedagoģisku problēmu mazināšanā / novēršanā atbilstoši dažādu mērķgrupu vajadzībām. 4. Kritiski vērtē savu un kolēģu demonstrētās sociālās pedagoģijas metodes un paņēmienus, kā arī izstrādāto sociālpedagoģiskās atbalsta sistēmas modeli sociālpedagoģisku problēmu mazināšanā / novēršanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Eksāmens – projekta prezentācija
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
7. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
8. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
Eksāmens – projekta prezentācija - 60%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par sociālo integrāciju cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, sociālo darbu ar grupu, gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]