Kods | LA0370 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālā pedagoģija un metodika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Striguna, Ilona Šlisere | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aktualizēta sociālās pedagoģijas vēsturiskā attīstība un nākotnes perspektīvas, identificētas un analizētas socializācijas problēmas un riski, praktizētas prevences un intervences metodes un paņēmieni sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā un sociālpedagoģiskā atbalsta sniegšana sociālajā darbā ar dažādām mērķgrupām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences sociālās pedagoģijas teorētisko atziņu izmantošanā sociālā darba praksē. Studiju kursa uzdevumi: Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par sociālo pedagoģiju sociālā darba kontekstā; Pilnveidot studentu prasmi identificēt, novērtēt sociālpedagoģiskas problēmas un riskus, piedāvāt risinājumus to mazināšanai / novēršanai; sociālajā darbā ar dažādām mērķgrupām izmantot sociālās pedagoģijas metodes un paņēmienus sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā; identificēt, analizēt un risināt sociālpedagoģiskus gadījumus; Attīstīt kompetenci pamatot atbilstošu sociālās pedagoģijas metožu un paņēmienu izvēli un izmantošanas nepieciešamību sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību sociālpedagoģiska atbalsta sniegšanā dažādām sociālā darba mērķgrupām; kritiski vērtēt savu un kolēģu sniegumu, piedāvāt alternatīvas sociālpedagoģisku gadījumu risināšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Raksturo sociālās pedagoģijas pamatprincipus un kategorijas sociālā darba kontekstā.
2. Raksturo sociālās pedagoģijas prevences un intervences metodes un paņēmienus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Eksāmens – projekta prezentācija PRASMES: 1. Identificē un klasificē sociālpedagoģiskās problēmas un riskus. 2. Novērtē sociālpedagoģiskās problēmas un riskus, izvēloties atbilstošas novērtēšanas metodes. 3. Piedāvā risinājumus sociālpedagoģisko problēmu un risku mazināšanai / novēršanai. 4. Izvēlas un demonstrē sociālās pedagoģijas prevences un intervences metodes un paņēmienus konkrētu sociālpedagoģisku gadījumu risināšanai - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Eksāmens – projekta prezentācija KOMPETENCE: 1. Analizē sociālās pedagoģijas metožu un paņēmienu izmantošanas efektivitāti. 2. Analizē klienta izaugsmes dinamiku. 3. Modelē sociālpedagoģiskā atbalsta iespējas sociālpedagoģisku problēmu mazināšanā / novēršanā atbilstoši dažādu mērķgrupu vajadzībām. 4. Kritiski vērtē savu un kolēģu demonstrētās sociālās pedagoģijas metodes un paņēmienus, kā arī izstrādāto sociālpedagoģiskās atbalsta sistēmas modeli sociālpedagoģisku problēmu mazināšanā / novēršanā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Eksāmens – projekta prezentācija |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 6. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 7. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% 8. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 5% Eksāmens – projekta prezentācija - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālo integrāciju cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, sociālo darbu ar grupu, gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|