Kods | LA0369 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pedagoģiskā procesa daudzveidība izglītības iestādē sociālā darba dimensijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Pedagoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Jurs, Santa Meļķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu mūsdienu izglītības sistēmā, normatīvā regulējumā, sociālpedagoģiskā procesa daudzveidībā, mācību un audzināšanas darbā, izglītības politikas plānošanas dokumentos un izglītības kvalitātes pamatprincipiem, saskatot sociālā darbinieka un atbalsta komandas nozīmi un profesionālos izaicinājumus, nodrošinot zināšanu pārnesi profesionālajā kompetencē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs Studiju kursa mērķis – veidot studentu izpratni par mūsdienu pedagoģiju, tās aktualitātēm izglītības pārmaiņu procesos, daudzveidīgajām mācīšanas un mācīšanās stratēģijām, izglītības politikas reglamentējošiem dokumentiem, kā arī attīstīt studējošo kompetenci izglītības kvalitātes nodrošināšanas jomā, lai kompetenti, zinātniski pamatoti un atbildīgi īstenotu sociālpedagoģisko darbību. Studiju kursa uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmes analizēt un izvērtēt pedagoģijas teorijas un pieejas mūsdienu izglītības pārmaiņu procesos, pedagoģijas nozaru sistēmas aktualitātes un politikas plānošanas dokumentus. 2. Pilnveidot teorētiskās un praktiskās zināšanas par mācību un audzināšanas procesa kopsakarībām. 3. Veicināt izpratni pat teorētiski pamatotas pedagoģiskās pieejas izglītības programmu izstrādi, ievērojot sabiedrības un indivīdu attīstības vajadzības un mērķus. 4. Sekmēt studējošo izpratnes veidošanos par izglītības kvalitātes jēdziena dinamiku starpdisciplinārā skatījumā. 5. Iepazīstināt ar kvalitātes nodrošināšanas būtību izglītības sistēmās un iestādēs organizācijas sociālā darba kontekstā. 6. Rosināt studentu profesionālo pašrealizāciju mūžizglītības un mūžmācīšanās kontekstā un veicināt atbildību par savu profesionālo izaugsmi un darbību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Izprot pedagoģijas un tās nozaru sistēmas vietu cilvēkzinību sistēmā un ir priekšstats par izglītību kā sociālās pieredzes apguves veidu.
2. Izprot dažādās pedagoģijas pieejas mūsdienu izglītības sistēmā, kontekstuālo izglītību un starpdisciplinaritāti.
3. Izprot izglītības kvalitātes būtību un daudzveidīgās pieejas tās nodrošināšanā.
4. Izprot mācību un audzināšanas darba procesu, sociālā darbinieka profesionālo pozīciju izglītības vidē.
5. Raksturo izglītības kvalitātes daudzdimensionalitāti. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu.
2. Starppārbaudījumu veido teorētiski, empīriski analizēti mācību pārtraukšanas riski un to mazināšanas vai novēršanas risinājumi izglītības iestādēs.
3. Noslēguma darbs: metodiskā portfolio izstrāde pēc mācību semināra izglītības iestādē vai interešu izglītības centrā sociālā darba kontekstā. Prasmes: 6. Prot analizēt personalizācijas būtību izglītības sistēmā un raksturot mācīšanos darba vietā. 7. Izskaidro uz pierādījumiem balstītās izglītības politikas nepieciešamību. 8. Novērtē izglītības kvalitātes problēmas izglītības iestādes, nacionālā un starptautiskā mērogā. 9. Raksturo izglītības kvalitātes novērtēšanas jomas, tai skaitā, atbalsta personāla joma. 10. Izprot audzināšanas procesa nozīmi sociālpedagoģiskā darba kontekstā. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu. 2. Starppārbaudījumu veido teorētiski, empīriski analizēti mācību pārtraukšanas riski un to mazināšanas vai novēršanas risinājumi izglītības iestādēs. 3. Noslēguma darbs: metodiskā portfolio izstrāde pēc mācību semināra izglītības iestādē vai interešu izglītības centrā sociālā darba kontekstā. Kompetence: 11. Spēj izvērtēt dažādās pedagoģiskās pieejas un reflektēt par sociālpedagoģisko situāciju risinājumiem. 12. Analizē un izmanto savā darbā starptautisku informāciju par izglītības kvalitāti sistēmas līmenī, sekmīgi darboties, izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes, kvalitātes novērtēšanā izglītības iestādes un klases līmenī. 13. Spēj orientēties izglītības jomu reglamentējošajos normatīvajos aktos, politikas plānošanas dokumentos. 14. Spēj kompetenti, zinātniski pamatoti un atbildīgi īstenot sociālpedagoģisko darbību. 15. Spēj iesaistīties sociālpedagoģiskā darba kritiskā izvērtējumā un jaunu iniciatīvu rosināšanā atbilstoši sociālā darba pamatvērtībām, ievērojot normatīvo aktu prasības. - 1. Individuālie semināri (katrā tematiskā blokā) kontekstā ar noslēguma darbu. 2. Starppārbaudījumu veido teorētiski, empīriski analizēti mācību pārtraukšanas riski un to mazināšanas vai novēršanas risinājumi izglītības iestādēs. 3. Noslēguma darbs: metodiskā portfolio izstrāde pēc mācību semināra izglītības iestādē vai interešu izglītības centrā sociālā darba kontekstā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Starppārbaudījums – darbs semināros - 25%
2. Starppārbaudījums – analizēti mācību pārtraukšanas riski un to mazināšanas vai novēršanas risinājumi izglītības iestādēs - 25% Noslēguma pārbaudījums – metodiskā portfolio izstrāde pēc mācību semināra izglītības iestādē vai interešu izglītības centrā sociālā darba kontekstā. - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|