Kods | LA0367 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bērna un ģimenes tiesības | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Lanka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti tiek iepazīstināti ar tiesību aktiem un svarīgākajiem tiesību institūtiem bērnu un ģimenes tiesību aizsardzības jomā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis un uzdevumi: Attīstīt studentu profesionālās kompetences, zināšanas un prasmes par bērna un ģimenes tiesību sistēmu Latvijā un starptautiskā līmenī, lai spētu identificēt, analizēt un piemērot normatīvos aktus, risinot sociālas problēmas, aizstāvot bērna un ģimenes tiesības un sadarbojoties ar iesaistītajām institūcijām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pēc kursa apguves students spēs:
Zināšanas:
Aprakstīt bērnu un ģimenes tiesību aizsardzības sistēmu Latvijā un tās saikni ar starptautiskajām tiesību normām.
Paskaidrot būtiskākos normatīvos aktus, kas regulē bērnu un ģimenes tiesības un aizsardzību.
Prasmes:
Analizēt sociālās situācijas, identificējot piemērojamos tiesību aktus bērnu un ģimenes tiesību jomā.
Pielietot tiesību normas praktiskos gadījumos, izvēloties atbilstošus risinājumus atbilstoši sociālā darba principiem.
Sagatavot dokumentus un profesionāli sazināties ar institūcijām bērna un ģimenes tiesību aizsardzībā.
Kompetences:
Pieņemt lēmumus, vadoties pēc bērna labāko interešu principa, ievērojot ētikas un cilvēktiesību normas.
Sadarboties ar dažādām institūcijām bērna un ģimenes aizsardzībā, uzņemoties atbildību par savu profesionālo rīcību.
Reflektēt par savu profesionālo praksi un turpināt patstāvīgi pilnveidot zināšanas tiesību jautājumos. - Vērtēšanas metodes:
Studentu sniegums tiek vērtēts, izmantojot dažādas metodes, kas atspoguļo kursa studiju rezultātus:
Rakstisks pārbaudījums (eksāmens vai ieskaite):
– Tests un situāciju analīze, lai pārbaudītu zināšanas un spēju piemērot tiesību normas praksē.
Patstāvīgie darbi ( normatīvo aktu analīze, refleksijas):
– Izvērtē izpratni, argumentācijas spējas un profesionālo redzējumu.
Gadījuma analīze (case study):
– Praktisks uzdevums, kur jāanalizē konkrēta situācija un jāpiemēro atbilstoši tiesību akti un sociālā darba principi.
Kritēriji:
Izcili (10–9) Dziļa izpratne, precīza tiesību piemērošana, analītisks skatījums, argumentēta pozīcija, radoša pieeja.
Labi (8–7) Labas zināšanas un prasmes, nelielas neprecizitātes, pārsvarā pareiza likumu interpretācija.
Viduvēji (6–5) Pamatzināšanas apgūtas, bet virspusēja analīze, kļūdas tiesību piemērošanā.
Vāji (4–1) Nepietiekamas zināšanas, nespēja pielietot normatīvos aktus, zema analītiskā kvalitāte.
Nepietiekami |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgie darbi - 20%
Gadījuma analīze - 20% Rakstisks pārbaudījums (Eksāmens) - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas Latvijas tiesību sistēmā un tās pamatprincipos. Priekšzināšanas par cilvēktiesībām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|