LA0367 Bērna un ģimenes tiesības

Kods LA0367
Nosaukums Bērna un ģimenes tiesības
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Svetlana Lanka
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Studenti tiek iepazīstināti ar tiesību aktiem un svarīgākajiem tiesību institūtiem bērnu un ģimenes tiesību aizsardzības jomā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Starptautiskās tiesības bērnu tiesību aizsardzības jomā. Bērnu tiesību aizsardzības sistēma un tās darbības tiesiskie pamatprincipi Latvijā. Normatīvie akti bērnu tiesību aizsardzības jomā 4 10 2 16
Bērnu tiesību aizsardzības mērķi un aizsardzības mehānismi. Bērnu tiesību aizsardzības subjekti. Vecāku un bērnu tiesības, pienākumi un atbildība Bērna drošība skolā. 5 6 2 10
Bērnu ārpusģimenes aprūpe: (audžuģimene, aizbildnība, viesģimene, SOS ciemati, aprūpe ilgstošas sociālās aprūpes un rehabilitācijas institūcijā) 5 4 2 4
Starpinstitucionālā sadarbība bērnu tiesību aizsardzības nodrošināšanā 4 6 2 4
Nepilngadīgo nodarbinātības likumiskie aspekti 4 4 2 4
Nepilngadīgā atbildība par noziedzīgiem nodarījumiem un administratīvajiem pārkāpumiem. Audzinoša rakstura piespiedu līdzekļi 4 4 2 0
Laulība. Saderināšanās jēdziens un nozīme. Laulības jēdziens, noslēgšana un izbeigšanās. Laulības neesamība, tās tiesiskās sekas. Laulības šķiršanas procesuālā kārtība un laulības šķiršanas tiesiskās sekas. 4 4 2 6
Laulāto mantiskās un personiskās nemantiskās attiecības Laulāto personiskās tiesības un pienākumi, to jēdziens un saturs. Laulāto mantiskās attiecības, to jēdziens. Laulāto likumiskās mantiskās attiecības. Laulāto līgumiskās mantiskās attiecības. Laulāto mantas šķirtība. Laulāto mantas kopība. 4 10 2 10
Vecāku un bērnu savstarpējo attiecību tiesiskie aspekti. Bērna izcelšanās noteikšana. Paternitātes atzīšanas noteikumi. Paternitātes atzīšana tiesas ceļā – procesuālā kārtība. Bērnu tiesību aizsardzības iestādes un to loma bērnu tiesību aizsardzībā. Adopcija un aizgādība. Adopcija un tās tiesiskās sekas. Adopcijas procesuālā kārtība. Aizgādība. Saskarsmes tiesības. Aizgādības tiesību izbeigšanās un aprobežošana. 4 12 2 20
Adopcija un aizgādība. Adopcija un tās tiesiskās sekas. Adopcijas procesuālā kārtība. Aizgādība. Saskarsmes tiesības. Aizgādības tiesību izbeigšanās un aprobežošana. Aizbildnība. Aizbildnības būtība. Aizbildnības nodibināšana pār nepilngadīgajām personām. Personas, kuras var iecelt par aizbildņiem. Aizbildņa pienākumi pret aizbilstamo personu. Nepilngadīgo personu mantas pārvaldība. Aizbildņa atbildība. Aizbildnības izbeigšanās. Bāriņtiesas loma aizbildnības un aizgādnības problēmu risināšanā. Aizgādnība. Aizgādnības jēdziens. Aizgādnība pār personām ar garīga rakstura vai citiem veselības traucējumiem. Aizgādnība pār personu izlaidīgas un izšķērdīgas dzīves dēļ. Aizgādnība pār promesošu un pazudušu personu mantu. Aizgādnība pār mantojuma masu un konkursa masu. 2 12 2 18
Kopā: 40 72 20 92
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis un uzdevumi: Attīstīt studentu profesionālās kompetences, zināšanas un prasmes par bērna un ģimenes tiesību sistēmu Latvijā un starptautiskā līmenī, lai spētu identificēt, analizēt un piemērot normatīvos aktus, risinot sociālas problēmas, aizstāvot bērna un ģimenes tiesības un sadarbojoties ar iesaistītajām institūcijām.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pēc kursa apguves students spēs: Zināšanas: Aprakstīt bērnu un ģimenes tiesību aizsardzības sistēmu Latvijā un tās saikni ar starptautiskajām tiesību normām. Paskaidrot būtiskākos normatīvos aktus, kas regulē bērnu un ģimenes tiesības un aizsardzību. Prasmes: Analizēt sociālās situācijas, identificējot piemērojamos tiesību aktus bērnu un ģimenes tiesību jomā. Pielietot tiesību normas praktiskos gadījumos, izvēloties atbilstošus risinājumus atbilstoši sociālā darba principiem. Sagatavot dokumentus un profesionāli sazināties ar institūcijām bērna un ģimenes tiesību aizsardzībā. Kompetences: Pieņemt lēmumus, vadoties pēc bērna labāko interešu principa, ievērojot ētikas un cilvēktiesību normas. Sadarboties ar dažādām institūcijām bērna un ģimenes aizsardzībā, uzņemoties atbildību par savu profesionālo rīcību. Reflektēt par savu profesionālo praksi un turpināt patstāvīgi pilnveidot zināšanas tiesību jautājumos. - Vērtēšanas metodes: Studentu sniegums tiek vērtēts, izmantojot dažādas metodes, kas atspoguļo kursa studiju rezultātus: Rakstisks pārbaudījums (eksāmens vai ieskaite): – Tests un situāciju analīze, lai pārbaudītu zināšanas un spēju piemērot tiesību normas praksē. Patstāvīgie darbi ( normatīvo aktu analīze, refleksijas): – Izvērtē izpratni, argumentācijas spējas un profesionālo redzējumu. Gadījuma analīze (case study): – Praktisks uzdevums, kur jāanalizē konkrēta situācija un jāpiemēro atbilstoši tiesību akti un sociālā darba principi. Kritēriji: Izcili (10–9) Dziļa izpratne, precīza tiesību piemērošana, analītisks skatījums, argumentēta pozīcija, radoša pieeja. Labi (8–7) Labas zināšanas un prasmes, nelielas neprecizitātes, pārsvarā pareiza likumu interpretācija. Viduvēji (6–5) Pamatzināšanas apgūtas, bet virspusēja analīze, kļūdas tiesību piemērošanā. Vāji (4–1) Nepietiekamas zināšanas, nespēja pielietot normatīvos aktus, zema analītiskā kvalitāte. Nepietiekami
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Patstāvīgie darbi - 20%
Gadījuma analīze - 20%
Rakstisks pārbaudījums (Eksāmens) - 60%
 
Priekšzināšanas Pamatzināšanas Latvijas tiesību sistēmā un tās pamatprincipos. Priekšzināšanas par cilvēktiesībām
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 20.0 20.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]