Kods | LA0363 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dzimumu psiholoģija un ģimenes terapija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Irina Strazdiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dzimuma identitātes veidošanās. Sociālās normas un genderatšķirības. Dzimuma lomu socializācijas avoti. Savstarpējo attiecību analīze. Gender lomu raksturojums: vīrieša genderloma, sievietes gender loma. Dzimumu stereotipi, aizspriedumi, diskriminācija. Sistēmpieeja ģimenes terapijā. Laulāto un ģimenes attiecību attīstība. Ģimenes dzīves cikli. Attiecību dinamika. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķi Pilnveidot priekšstatu un rosināt izpratnes veidošanos par dzimumu psiholoģijas daudzveidīgiem aspektiem, par pieaugušo dzīves likumsakarībām, par ģimenes sistēmiskās terapijas pamatprincipiem Kursa uzdevumi 1. Iepazīstināt studentus ar dažādām aktuālām nostādnēm dzimumu psiholoģijā. 2. Sekmēt izpratnes pilnveidošanos par attīstības principiem, mehānismiem pieaugušo dzīvē. 3. Attīstīt studentu izziņas intereses un pilnveidot profesionālo kompetenci par personas resursiem, dzīves prasmēm, par sociālajām normām un dzimumu atšķirībām, par ierobežojumiem tradicionāli vīriešu un sieviešu sociālo lomu īstenošanā, par dzimumu lomu stereotipiem ģimenē, sabiedrībā. 4. Pilnveidot priekšstatu sistēmu par psihoemocionālo atbalstu ģimenēm | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
* Spēj īstenot nediskriminējošu sociālā darba praksi, sekmējot sociāli atstumtu un riska situācijā esošu personu sociālo iekļaušanu;
* Spēj atbalstīt, uzlabot un veicināt klienta un viņa ģimenes locekļu sociālo funkcionēšanu;
* Spēj sekmēt personas mijiedarbību ar sociālo vidi, pilnveidojot starppersonu atbalsta sistēmas;
* Spēj veicināt cieņu pret cilvēku tradīcijām, kultūru, uzskatiem dzimumu psiholoģijas aspektā - 1. Piedalīšanās semināros, patstāvīgo darbu veikšana par stereotipiem, aizspriedumiem un diskrimināciju masu medijos. Veikt 3 periodisko izdevumu un 3 interneta resursu satura izpēti un analīzi, iesniegt datorsalikumā.
2. Patstāvīgi sagatavots teorētiski praktisks pētījums. Tēmas tiek izlozētas. Sagatavot datorsalikumā.
3. Eksāmens – teorētiski praktiskā pētījuma aizstāvēšana |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās semināros - 20%
Patstāvīgi sagatavots teorētiski praktisks pētījums - 20% Eksāmens – teorētiski praktiskā pētījuma aizstāvēšana - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Psiholoģija/Attīstības psiholoģija/Sociālā psiholoģija/Saskarsmes treniņš sociālajā darbā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|