Kods | LA0359 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ģimenes un sabiedrības mijietekme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alīda Samuseviča, Santa Striguna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss nodrošina iespējas studentiem apgūt un sistematizēt teorētiskās zināšanas, iegūt izpratni par sociālo sistēmu mijiedarbību ģimenes un sabiedrības kontekstā, attīstīt sistēmiski analītiskās domāšanas prasmes sociālās mijietekmes problēmu identificēšanā un risināšanā sociālajā darbā. Mūsdienās ir daudz ģimeņu modeļu un bērnu audzināšanas veidu, ko ietekmē katras ģimenes individualitāte un sabiedrības procesi kopumā. Tāpēc ir svarīgi apgūt zināšanas par ģimenes funkcijām, pozitīvu saskarsmi ģimenē, pozitīvās audzināšanas metodēm, lai mazinātu audzināšanas neveiksmes. Iegūtās zināšanas un prasmes, attieksmes sekmēs topošo sociālo darbinieku kompetenci psiholoģiski pedagoģisko un sociālo problēmu risināšanā sociālajā darbā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Nodrošināt iespējas studentiem apgūt teorētiskās zināšanas un iegūt izpratni par sociālo sistēmu mijiedarbību, attīstot sistēmiski analītiskās domāšanas prasmes ģimenes un sabiedrības sociālās mijietekmes problēmu identificēšanā un risināšanā sociālajā darbā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Izveidot priekšstatu par ģimenes psiholoģiskās un pedagoģiskās attīstības modeļu daudzveidību. 2. Izprast mūsdienu ģimeņu labvēlīgas mikrovides veidošanās nosacījumus, kas balstās savstarpējā mīlestībā un cieņā un vecāku izmantotos bērnu audzināšanas pamatprincipus, raksturīgākās metodes un grūtības to realizēšanā. 3. Izvērtēt vecāku, bērna un pārējo ģimenes locekļu savstarpējo attiecību ietekmi uz bērna emocionālajām vajadzībām un to saistību ar personības turpmāko attīstību. 4. Studēt un analizēt literatūru sociālajā darbā, ģimenes psiholoģijā un pedagoģijā, aktīvi iesaistīties grupu diskusijās par cilvēku savstarpējām attiecībām ģimenē un vecāku lomu bērna audzināšanā. 5. Izveidot konceptuālu teorētisko atziņu izpratni par profesionālo kompetenci sociālā darbinieka praksē, veicinot pozitīvāku ģimenes un sabiedrības sociālo mijietekmi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Pārzina teorētiskos modeļus, kas skaidro ģimenes un sabiedrības mijiedarbību un to ietekmi uz indivīda sociālo funkcionēšanu.
2. Ir izpratne par ģimenes kā sociālās sistēmas attīstību un funkcijas
dažādos sociālajos un kultūras kontekstos.
3. Ir zināšanas par sociālo politiku un institucionālo struktūru ietekmi uz ģimenēm un sociālajām grupām dažādos dzīves cikla posmos. - Rakstisks tests ar teorētisko modeļu salīdzinājumu. Vērtēšanas kritēriji:
Spēj precīzi nosaukt un izskaidrot vismaz trīs teorētiskos modeļus (ļoti labi); Spēj salīdzināt modeļus un norādīt atšķirības un pielietojumu praksē (ļoti labi/labi); Atbildes struktūra ir loģiska, terminoloģija korekta (ļoti labi/labi); Ja iztrūkst būtisku modeļu vai piemēru – vērtējums viduvējs vai nepietiekams. PRASMES: 1. Prot identificēt sociālās problēmas, kas saistītas ar ģimenes un sabiedrības attiecībām, un izstrādāt iespējamos sociālā darba risinājumus. 3. Nosaka ģimenes un sabiedrības mijietekmes problēmas, izmantojot sistēmisko pieeju un teorētiskos modeļus. 5. Prot veidot pozitīvu saskarsmi ģimenē, saskatīt un analizēt bērnu audzināšanas veiksmes un neveiksmes. 6. Spēj kritiski izvērtēt informāciju par ģimenes politiku un sociālajiem pakalpojumiem, sasaistot to ar klienta situāciju sociālajā darbā. - Gadījuma analīze (case study) un prezentācija. Vērtēšanas kritēriji: Precīzi identificē problēmu un tās cēloņus, balstoties uz sniegto informāciju (ļoti labi); Piedāvātie risinājumi ir atbilstoši, argumentēti un balstīti sociālā darba principos (ļoti labi/labi); Demonstrē spēju sasaistīt teoriju ar praksi (ļoti labi/labi); Ja problēmas netiek identificētas vai risinājumi ir vispārīgi – vērtējums zemāks. KOMPETENCE: 1. Ir zināšanas un demonstrē atbildīgu un ētisku attieksmi pret dažādu ģimeņu struktūru un dzīvesveidu daudzveidību. 2. Demonstrē atbildīgu un ētisku attieksmi pret dažādu ģimeņu struktūru un dzīvesveidu daudzveidību. 3. Ir ieinteresēts pastāvīgi attīstīt savas zināšanas un profesionālās prasmes par ģimenes un sabiedrības mijietekmes jautājumiem. - Pašvērtējuma eseja. Vērtēšanas kritēriji: Spēj kritiski analizēt savu attieksmi, uzvedību un vērtības, strādājot ar dažādām ģimenēm (ļoti labi); Demonstrē izpratni par ētikas principiem un spēj tos sasaistīt ar konkrētām situācijām (ļoti labi/labi); Refleksija ir personiska, argumentēta un strukturēta (ļoti labi/labi); Ja refleksija ir virspusēja vai neparāda attieksmes analīzi – vērtējums zemāks. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gadījuma analīze - 40%
Eseja - 30% Noslēguma tests - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Sociālā psiholoģija Socializācijas pamati Garīgums, reliģija un pasaules redzējums Multikulturālisms sociālajā darbā Vērtību teorijas un prakse | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|