Kods | LA0358 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sociālo pakalpojumu kvalitātes novērtēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Liepājas akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Santa Meļķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek analizēti kvalitātes novērtēšanas kritēriji un ŗādītāji, kā arī kvalitātes novērtēšanas metodoloģijas sociālajā darbā un tādi ar kvalitātes novērtēšanas metodiku sociālajā darbā saistīti jautājumi kā standartu saturs un struktūra, vadības kvalitātes un standartu saistības filozofija, sociālo institūciju kvalitātes novērtēšanas specifika, benčmārkinga metodes pielietojums sociālo institūciju vadības kvalitātes novērtēšanā. Papildus teorētiskajiem jautājumiem studenti attīsta prasmes un pilnveido kompetences iesaistīties sociālās politikas izstrādē, attīstībā, īstenošanā un novērtēšanā; izvērtēt sociālā darba resursu kvalitāti un lietderību; veikt pētniecisko darbību; modelēt, analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību un pilnveidot to.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences kvalitātes novērtēšanā sociālajā darbā. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par kvalitāti un tās novērtēšanu sociālajā darbā; • Pilnveidot studentu prasmi pielietot kvalitātes novērtēšanas metodoloģiju sociālajā darbā; • Attīstīt kompetenci novērtēt dažādu sociālā darba aspektu kvalitāti indivīda līmenī un mikro, mezo un makropraksē un tās atbilstību kvalitātes standartu prasībām; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Apkopot prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem;
2. Nosaukt un raksturot sociālā darba Latvijā tiesiskā regulējuma avotus;
3. Raksturot sociālā darba, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniedzēju kvalitātes novērtēšanas modeļus, domēnus un indikatorus;
4. Raksturot kvalitātes novērtēšanas sociālajā darbā specifiku un dizainus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Identificēt un klasificēt sociālā darba resursus; 2. Pielietot sociālā darba kvalitātes noteikšanas un klienta/-u dzīves kvalitātes novērtēšanas metodes un instrumentāriju; 3. Novērtēt klienta /-u grupas dzīves kvalitāti un sociālā darba kvalitātes atsevišķus aspektus; 4. Prezentēt klienta / -u grupas dzīves kvalitātes un sociālā darba kvalitātes atsevišķu aspektu novērtēšanas rezultātus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizēt klienta / -u grupas dzīves kvalitātes un sociālā darba kvalitātes atsevišķu aspektu novērtēšanas rezultātus; 2. Argumentēt sociālā darba kvalitātes novērtēšanas metožu izvēli konkrētai mērķgrupai; 3. Argumentēt jaunāko pētījumu par dzīves kvalitāti izvēli; 4. Modelēt gadījumus un piedalīties situāciju simulācijās; 5. Kritiski vērtēt savus un kolēģu demonstrētos klienta/-u grupas dzīves kvalitātes rezultātus un priekšlikumus to uzlabošanai. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% Ieskaite – projekta prezentācija - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas par starpprofesionāļu un starpinstitucionālo sadarbību, gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē, sociālo darbu ar grupu, indivīdu un ģimeni, sociālo darbu kopienā, dokumentu pārvaldību sociālajā darbā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|