LA0358 Sociālo pakalpojumu kvalitātes novērtēšana

Kods LA0358
Nosaukums Sociālo pakalpojumu kvalitātes novērtēšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Liepājas akadēmija
Mācībspēks Santa Meļķe
Kredītpunkti 2.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek analizēti kvalitātes novērtēšanas kritēriji un ŗādītāji, kā arī kvalitātes novērtēšanas metodoloģijas sociālajā darbā un tādi ar kvalitātes novērtēšanas metodiku sociālajā darbā saistīti jautājumi kā standartu saturs un struktūra, vadības kvalitātes un standartu saistības filozofija, sociālo institūciju kvalitātes novērtēšanas specifika, benčmārkinga metodes pielietojums sociālo institūciju vadības kvalitātes novērtēšanā. Papildus teorētiskajiem jautājumiem studenti attīsta prasmes un pilnveido kompetences iesaistīties sociālās politikas izstrādē, attīstībā, īstenošanā un novērtēšanā; izvērtēt sociālā darba resursu kvalitāti un lietderību; veikt pētniecisko darbību; modelēt, analizēt un izvērtēt savu profesionālo darbību un pilnveidot to..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1.temats Prasības sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniedzējiem. 1.lekcija Sociālā darba kvalitātes kritēriji mikro, mezo un makropraksē. Sociālā darba Latvijā tiesiskais regulējums. 2 2 2 4
1. patstāvīgais darbs: detalizēta iepazīšanās ar projekta „Ex-ante izvērtējums pašvaldību sociālo dienestu darbības efektivitātes novērtēšanai” rezultātiem Labklājības ministrijas mājaslapā un sagatavošanās diskusijai par to. 0 2 0 4
Seminārs: diskusija par projekta„Ex-ante izvērtējumu pašvaldību sociālo dienestu darbības efektivitātes novērtēšanai rezultātiem, to dinamiku. 2 2 0 2
2.temats Sociālā darba, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniedzēju kvalitātes novērtēšanas modeļi. 2.lekcija Auditoru redzējums (ekspertu), organizācijas (sadarbības partneri), pakalpojuma (klients), profesionālās komandas (kolēģi), attīstības (sabiedrība) perspektīva, vadītāja (vadītājs) perspektīva, formālo kritēriju izpildes audits (pasūtītājs). 2 2 2 2
3.temats Sociālā darba resursu kvalitātes novērtējums. 3.lekcija Sociālā darba resursu kvalitātes novērtēšanas metodes, paņēmieni, rīki. 2 2 2 2
2. patstāvīgais darbs: konferences sociālā darba speciālistiem “Resursi sociālajā darbā” videoieraksta noskatīšanās un uzstāšanās debatēs sagatavošana. 0 2 0 2
Seminārs “Uzstāšanās debatēs”. 2 2 0 2
4.temats Kvalitātes novērtēšanas domēni un indikatori sociālā darba kontekstā. 4.lekcija Sociālā darba, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniedzēju kvalitātes novērtēšanas kritēriji un rādītāji. 2 2 0 2
5.temats Sociālā atbalsta sistēma un tās monitorings pašvaldībās. 5.lekcija Vadlīnijas sociālā atbalsta sistēmas novērtējumam pašvaldībās. 2 2 0 2
6.temats Kvalitātes novērtēšanas sociālajā darbā specifika un dizains. 6.lekcija Sociālo pakalpojumu sniedzēju pašnovērtējuma metodika, metodoloģija bērnu tiesību nodrošināšanas izvērtēšanai Valsts sociālās aprūpes centros, sociālās drošības sistēmas novērtējums personām ar invaliditāti kopš bērnības. 2 2 2 2
7.temats Sociālā darba kvalitātes noteikšanas metodes. 7.lekcija Parametriskā metode, tiešā novērtēšanas metode, sociālās diagnostikas metode un klientu vajadzību apmierinātības pakāpes noteikšanas metode. Benčmārkinga metodes pielietojums sociālo institūciju vadības kvalitātes novērtēšanā. 2 2 2 2
3. patstāvīgais darbs: sociālā darba kvalitātes novērtēšanas metožu salīdzinājums - priekšrocības un kritika. 0 2 0 4
Seminārs “Sociālā darba kvalitātes novērtēšanas metožu salīdzinājums”. 2 2 0 2
8.temats Klienta dzīves kvalitātes indikatori, novērtējums, dinamika un dzīves kvalitāti ietekmējošie faktori. 8.lekcija Metodoloģija dzīves kvalitātes novērtēšanai dažādām mērķgrupām sociālajā darbā: (cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, sociālās atstumtības riskam pakļautajiem jauniešiem, senioriem). 2 2 2 2
4. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram “Jaunākie pētījumi Latvijā un Eiropā par dzīves kvalitāti”. 0 2 0 4
Seminārs “Jaunākie pētījumi Latvijā un Eiropā par dzīves kvalitāti sociālā darba kontekstā”. 2 0 0 2
5. patstāvīgais darbs: gatavošanās eksāmenam - projekta „Konkrētas mērķgrupas sociālā darba kontekstā dzīves kvalitāte un priekšlikumi tās uzlabošanai” izstrāde. 0 2 0 4
Kopā: 24 32 12 44
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Papildināt teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences kvalitātes novērtēšanā sociālajā darbā. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi un padziļināt izpratni par kvalitāti un tās novērtēšanu sociālajā darbā; • Pilnveidot studentu prasmi pielietot kvalitātes novērtēšanas metodoloģiju sociālajā darbā; • Attīstīt kompetenci novērtēt dažādu sociālā darba aspektu kvalitāti indivīda līmenī un mikro, mezo un makropraksē un tās atbilstību kvalitātes standartu prasībām; reflektēt, analizēt un kritiski vērtēt teorijas un prakses mijiedarbību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
ZINĀŠANAS: 1. Apkopot prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem; 2. Nosaukt un raksturot sociālā darba Latvijā tiesiskā regulējuma avotus; 3. Raksturot sociālā darba, sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniedzēju kvalitātes novērtēšanas modeļus, domēnus un indikatorus; 4. Raksturot kvalitātes novērtēšanas sociālajā darbā specifiku un dizainus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
PRASMES: 1. Identificēt un klasificēt sociālā darba resursus; 2. Pielietot sociālā darba kvalitātes noteikšanas un klienta/-u dzīves kvalitātes novērtēšanas metodes un instrumentāriju; 3. Novērtēt klienta /-u grupas dzīves kvalitāti un sociālā darba kvalitātes atsevišķus aspektus; 4. Prezentēt klienta / -u grupas dzīves kvalitātes un sociālā darba kvalitātes atsevišķu aspektu novērtēšanas rezultātus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
KOMPETENCE: 1. Analizēt klienta / -u grupas dzīves kvalitātes un sociālā darba kvalitātes atsevišķu aspektu novērtēšanas rezultātus; 2. Argumentēt sociālā darba kvalitātes novērtēšanas metožu izvēli konkrētai mērķgrupai; 3. Argumentēt jaunāko pētījumu par dzīves kvalitāti izvēli; 4. Modelēt gadījumus un piedalīties situāciju simulācijās; 5. Kritiski vērtēt savus un kolēģu demonstrētos klienta/-u grupas dzīves kvalitātes rezultātus un priekšlikumus to uzlabošanai. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvērsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
Ieskaite – projekta prezentācija - 60%
 
Priekšzināšanas Zināšanas par starpprofesionāļu un starpinstitucionālo sadarbību, gadījuma vadīšanu sociālā darba praksē, sociālo darbu ar grupu, indivīdu un ģimeni, sociālo darbu kopienā, dokumentu pārvaldību sociālajā darbā.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 12.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]